Ik heb hier al eerder een topic geopend over onze dochter. Ik hoopte dat het een sprongetje zou zijn, of tandjes oid, maar het duurt nu al drie weken en ik begin een beetje door te draaien van het slaapgebrek.. Tot voor kort sliep ze door, van 19.30 tot 6.30 uur. Ze kreeg tot zo'n 6 weken geleden nog een droomvoeding om 23 uur maar ze ging steeds meer huilen als we haar daarvoor wakker maakten en werd bovendien daarna in de nacht soms 2 keer wakker dus daar zijn we mee gestopt. Ze eet in de ochtend fruit, tussen de middag wat broodkorstjes met smeerkaas e.d. en 's avonds groente (bijv. bloemkool met aardappel). Dat gaat best goed. Daarbij krijgt ze 2x 210cc op een dag (laatste fles met rijstebloem), en 2x 180cc. Overdag slaapt ze best goed; gemiddeld zo'n 3 a 4 uur. Maar ze wordt dus nu al 3 weken elke nacht rond 3.00 uur wakker. Troosten, speentje, bij ons in bed liggen; helpt allemaal niet. Vaak maak ik dan ten einde raad maar een klein flesje en dat gaat er helemaal in. Vervolgens valt ze weer in slaap. Ik vind het op zich geen probleem om haar 's nachts een flesje te geven maar gaat ze hier niet aan wennen? Ze eet volgens mij op de dag toch genoeg om de nacht door te moeten kunnen komen? Ook beginnen we nu problemen te krijgen met het schema op de dag: ze slaapt dan vaak zo lang dat ze haar eerste fles niet voor 8.30 uur krijgt (man begint pas laat dus we laten haar na zo'n nacht vaak ook maar gewoon liggen tot ze wakker wordt) met als gevolg dat het fruit, de boterham en de middagfles eigenlijk heel vlak achter elkaar zitten. Ik weet het ff niet meer...Toch de 23 uur fles weer invoeren? 's Nachts geen fles geven maar wat warm water? Ik begin een beetje wanhopig te worden, ik ben al weken aan het kwakkelen en die gebroken nachten helpen dan niet mee..
Hier ook een mannetje die een paar keer rond 3.00 wakker en een flesje wilde. Ik heb het gewoon gegeven en nu slaapt hij weer normaal. Weet niet wat dat was, maar gelukkig is het nu weer over.
Onze baby sliep pas door bij 8 maanden. Dus geen probleem volgens mij als je hem rond deze leeftijd nog een flesje geeft. Je moet zelf toch ook slapen? Ik zou er gewoon aan toegeven en wie weet, na een paar wellen slaat hij hem vanzelf weer over.
Als ze alleen stil wordt dmv een fles zal ze wel honger hebben he.. Ze is 6 maanden.. En anders proberen hoe t gaat als je om 23uur nog fles geeft?
Ja, idd, zoals ik al zei: op zich geen probleem om die nachtfles te geven maar ik word van alle kanten bestookt met: daar moet je niet aan beginnen, want dan treedt gewenning op en dan kom je er nooit vanaf. En hoewel ik me eigenlijk nooit veel aantrek van dit soort 'adviezen', heb ik zelf wel een beetje het gevoel dat daar een kern van waarheid in kan zitten. En daarom ben ik er eigenlijk zo huiverig voor.
Ik snap je opmerking, maar ze sliep al door vanaf de kraamweek, dus ik kijk even een beetje op van 3 weken op rij op dezelfde tijd wakker worden. Bovendien krijgt ze nu meer voeding dan voorheen, dus ik vind het zo vreemd dat ze honger heeft.