Ook wil ik even vermelden dat ik dit bij een eventuel 2e zwangerschap zo niet meer doe,en eerder wil worden ingeleidt. Het was best zwaar,onze zoon bleek erg groot te zijn,en ik was helemaal uitgeput,het was toen al weken 30 graden.
Bespreek in ieder geval met je verloskundige dat je je zorgen maakt. En even kijken waar ze dan mee komt. Ik voel de kleine soms overdag nauwelijks, maar 's avonds kan ik de klok er bijna op gelijk zetten en dan begint het bewegen. Zou ik 's avonds (de hele avond) dus echt te weinig voelen, dan zou ik mijn verloskundige/gyn gaan bellen.
pas na 42 weken word het meer risico vol denk ik mijn nicht ligt nu int ziekenhuis met 34 weken en gebroken vliezen maar het vruchtwater word gewoon ook weer bijgemaakt hoor.. dus daar hoef je je niet al te druk over te maken.. pas als ze je te lang laten liggen na gebroken vliezen met weeen kan je kindje droog gaan liggen in het geboortekanaal dacht ik alvast succes!
Mijn zoontje kwam met 42 weken en 3 dagen, alles was ok. Ik had voldoende vruchtwater hij had er niet in gepoept of wat dan ook. Hij is wel gehaald, want hij had echt geen zin om zelf te komen. Ze vroegen zich eerst zelfs af of het termijn wel klopte, want alles zag er zo goed uit. Tot hij eruit was, toen zagen ze dat hij een heel droog huidje had, dat echt wel duidde op overtijd. Het hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar als je het eng vindt bespreek dat dan met je verloskundige!
Ik ben bevallen bij 41+5 dgn. Was ook onzekerder na de uitgerekende datum. Ze vinden het niet erg als je keertje extra komt om je gerust te stellen. Ben zelfs wel keer doorgestuurd naar zkh omdat ik ongerust was over toestand kleine. Heb toen ctg gehad en was erna gerustgesteld.