Risico op longontsteking tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mies97, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Onlangs heb ik te horen gekregen dat mijn opa een longontsteking heeft, het gaat inmiddels erg slecht en hij reageert ook niet meer op zijn omgeving.

    Nu is het dus zo dat ik zwanger ben en niet weet of ik langs mag gaan, op internet lees ik veel verschillende dingen.

    Heeft iemand hier tips over of ervaring mee?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.510
    500
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nog nooit iets over gehoord dat dit voor jou een gevaar zou kunnen opleveren. Vraag anders even bij je VK na of gewoon bij het verplegend personeel.
     
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Heftige situatie, sterkte in ieder geval!

    Ik heb helaas deze zwangerschap bij 25 weken ongeveer een longontsteking gehad. Geen pretje, paar weken serieus uit de running geweest en een flinke antibiotica kuur op. Maar niet iets waar je niet bovenop komt als je verder gewoon gezond bent.
    Dus eerlijk gezegd zou ik het risico daarop voor lief nemen als ik dan bij mijn opa op bezoek kon. Zoals ik het lees gaat het echt slecht met je opa - en dan is voor mij het er zijn voor hem of misschien zelfs het afscheid nemen toch vele malen belangrijker dan het risico vermijden op een longontsteking die je waarschijnlijk niet krijgt. Of gewoon oploopt in de bibliotheek volgende week, bij wijze van spreke.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was 7 maanden, ik gaf borstvoeding en ik heb 3 weken op bed/bank gelegen. Dochter is niet ziek geworden. Ik zorg alleen voor haar.

    Ik zou kijken naar je weerstand. Eventueel speciaal mondkapje en handschoenen.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Je krijgt niet zomaar longontsteking van iemand anders hoor! Gewoon gaan!
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.913
    1.190
    113
    Nederland
    Nog nooit gehoord dat je als zwangere iemand met een longontsteking zou moeten vermijden.

    Ik heb zelf met 36 weken een longontsteking gehad en dat is niet prettig, maar met een kuurtje en pufjes werd het al snel beter.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.542
    26.115
    113
    Vrouw
    Gaan. Als opa komt te overlijden en je hebt voor jezelf geen afscheid kunnen nemen, is dat moeilijk te verteren.

    Longontsteking kun je gewoon heen. Gewoon niet direct in de adembaan zitten, goed handen wassen erna etc. Als het een erg besmettelijke variant was, lag opa wel op een isoleer kamer.
     

Deel Deze Pagina