Zijn er dames hier de ervaring hebben met deeltijd studeren? Ik ben namelijk aan het kijken wat voor ons het beste is om te doen en dat zou betekenen dat ik het liefst s'avonds naar school ga, zodat we geen opvang voor de kleine hoeven te regelen! Maar ik kan niet alle informatie vinden die ik zoek! Ik wil graag Rechtsgeleerdheid gaan studeren aan het Erasmus, maar ik kan geen voorbeeld vinden van roosters oid.... Dat zou wel makkelijk zijn om een beeld te vormen, hoeveel tijd je daadwerkelijk daar bent. En of deeltijd ook betekent dat je dus s'avonds naar school gaat... Zelf wil ik ook wel voltijd, maar me lief is erg op tegen om onze kleine man hele dagen bij een oppas te brengen ( over een kdv hoef ik helemaal niet te beginnen..) en ik kan dus ook niet zien hoe lang je en hoevaak je per week op school zit! Alvast bedankt!
heb zelf een jaar deeltijd rechten gestudeerd aan de erasmus. je hebt 2 tot 3 avonden per week school van een uur of 7 tot een uur of 10. iedere tien weken ander rooster. maak er wel flink wat tijd voor vrij... kost je echt wel een 30-40 uur per week.
kun je je niet aanmelden bij een hyves pagina van het erasmus? Ik heb dat toen gedaan bij de hanze en kon zo ff aan studenten vragen stellen. Hielp mij enorm. Wij hebben ivm onze kinderwens voor de deeltijd-opleiding gekozen. Is voor mij makkelijker om dan opvang te regelen als het nodig is.
Ik weet niet of je al een studie gedaan hebt, maar bij een voltijdstudie kun je studiefinanciering krijgen, bij een deeltijdstudie niet, misschien iets om in je achterhoofd te houden.
Ik studeer ook rechten maar dan in Amsterdam en voltijd. Bij ons is het zo dat we kunnen kiezen tussen extensief en intensief studeren. Ik studeer extensief en dat houdt in dat je geen lessen hoeft te volgen en alleen voor het afleggen van de tentamen naar de faculteit gaat. Je doet dan alles dus lekker thuis. Bij intensief studeren heb je een normale lesweek en meer begeleiding dus. weet niet of dat ook zo is geregeld op Erasmus maar ik denk dat het overal ongeveer hetzelfde is? Dan zou ik gewoon voltijd doen en thuis studeren. Wanneer iets onduidelijk is kan je toch altijd terecht bij een docent. Misschien een aantal (moeilijke) vakken wel volgen op de uni.
Dat klopt niet wat je zegt, want volgens de IB Groep krijg je het ook bij deeltijd: Je krijgt studiefinanciering voor een voltijd- of duale opleiding aan hbo of universiteit. Volgens mij is de hoogte ook hetzelfde als dat ik voltijd zou studeren , ik doe er alleen langer over....
Ik ben het nog niet tegengekomen op de EUR Site, maar ik ga eens neuzen bij Amsterdam, welke Uni zit je??
Eens met Marijke1982: bij deeltijd volg je je vakken (bijvoorbeeld) 's avonds, bij duaal volg je over het algemeen gewoon overdag je lessen, maar werk je er ook bij in je vakgebied, een soort permanente stage. Bij veel lerarenopleidingen is dit bijvoorbeeld het geval. Als je mazzel hebt krijg je betaald bij je werkplek (dat is in het hbo niet standaard) en krijg je ook studiefinanciering. Ik weet eigenlijk niet of er ook duale universitaire studies zijn. Kan me voorstellen van niet, omdat een universitaire studie in principe opleidt tot wetenschapper en niet tot een bepaald beroep. Maar goed, het zijn dus twee totaal verschillende dingen en bij mijn weten krijg je voor een deeltijdstudie geen stufi. Voor sommige studies zijn er wel beurzen of tegemoetkomingen beschikbaar.
Ik zou toch voor een voltijd studie gaan. Ten eerste ben je dan sneller klaar, met deeltijd doe je er echt langer over. Verder zit je met een voltijd opleiding echt niet hele dag op de uni. Hou er wel rekening mee dat als je toch voor deeltijd kiest, je ook overdag echt nog tijd nodig hebt om te studeren. Dat gaat niet altijd lukken met een kleintje als je geen oppas hebt. Maarre, je vriend wil niet dat de kleine naar een oppas gaat? Ga je voor de lol studeren om straks ook echt in het vakgebied te gaan werken? Want dan zal de kleine ook naar een oppas moeten neem ik aan?
Dat had ik dan verkeerd begrepen. Goed dat jullie het zeggen! Mijn vriend wil niet dat de kleine in zijn eerste jaren meer bij andere zit dan bij ons en hij is bang dat als ik voltijd ga studeren dat dus wel het geval is, omdat hij overdag werkt! Maar ik kan dus nergens vinden hoeveel uur/dagen ik daadwerkelijk op school zit dadelijk, want dan kunnen we misschien wel iets regelen met oma! Maar dat moet dus niet 3 hele dagen in de week zijn... Potverdikkeme, ik wil het graag halen en me vriend steunt me daar ook wel in , alleen willen we niet dat de kleine daar de dupe van is (zo ziet hij het)... ik wil dadelijk als hij naar school gaat dat, ik wel goed kan verdienen ookal is het misschien parttime..
Ik zou het niet zien als dat de kleine daar de dupe van wordt...hij is er toch ook bij gebaat als jij doet wat je graag wilt doen? Ik denk dat je bij voltijds studeren wel al gauw aan 3 dagen per week komt. Vergeet niet dat je naast colleges ook een hoop moet leren, en dat gaat echt niet werken als je een kleintje hebt rondlopen. Als je voor een gastouder zou kiezen kan je dan ook de opvang vaak nog flexibel invullen, zodat hij de ene keer wat meer, en de andere keer wat minder zal gaan. Maar 3 volle dagen per week, dan is hij toch nog het merendeel van de week thuis? En stel dat jullie nog meer kinderen krijgen, ga je dan ook wachten totdat zij naar school gaan voor je gaat werken? Misschien kan je vriend ouderschapsverlof of iets dergelijks opnemen voor 1 dag in de week. Dan zou je nog twee dagen eventueel opvang nodig hebben, bij voltijds studeren. Bij voltijds studeren kan je in 4 jaar klaar zijn, en bij deeltijd doe je er volgens mij minimaal 6 jaar over. Zie je dat zitten, 6 jaar lang gemiddeld 2 of 3 avonden in de week naar de uni én daarnaast nog thuis studeren?
By the way: roosters veranderen op de EUR elk semester. Dus van september tot januari een bepaald rooster, en dan van januari tot juni een rooster. Eerste jaar werkt met trimester, dus 3 keer per jaar een ander rooster. Tenminste, dat was zo toen ik zelf 10 jaar geleden rechten studeerde aan de EUR 8)
Bedankt! Ik heb het nog maar eens proberen te vertellen en welja hij luisterde naar MIJN menig erover en dat ik inderdaad ook vind dat ik ons juist er heel veel mee help! Nu heeft hij toegezegd dat ik idd het best voltijds kan gaan studeren en idd misschien 1 dag kdv en dan opa en oma! Ook met een eventuele 2de wil hij het liefst dat ik niet 7 jaar bezig ben... Wel moet ik er eventjes niet meer over beginnen, maar mag het wel gaan uitzoeken hoe en wat , ook qua financiering!
Nou hartstikke mooi dan toch! Een kdv is echt zo slecht nog niet hoor Veel succes met uitzoeken, en natuurlijk veel succes met studeren. Ik vond rechten studeren echt heel leuk. Je moet alleen wel van lezen houden haha. Maar werken is nog veel leuker