Valse test, of miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door 2ekindjewelkom, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb de laatste tijd regelmatig berichten gelezen, omdat wij vanaf mei aan het 'klussen' zijn voor een tweede kindje. Een onderwerp zoals dat wat ik heb meegemaakt heb ik nog niet gezien, maar excuses als het wel al bestaat!

Bij ons eerste kindje was het in de derde maand raak, maar had ik pas 4 dagen na mijn NOD een duidelijk positieve test. Cyclussen van precies 31 dagen.
    Nu zijn we dus aan het klussen voor een tweede kindje. Ik heb in april mijn laatste pil geslikt en we hebben eerst een 'normale' menstruatie afgewacht. Vanaf april tot nu heb ik cyclussen gehad van 28, 27 en de laatste dus 32 dagen. Ik heb een heel duidelijke pijn als ik eisprong heb, en die zit steeds op 16 dagen. 12 of 13 dagen na mijn ei begint mijn menstruatie.
    Afgelopen maand had ik ook weer op 16 dagen mijn ei, dus ik dacht na dag 28 mijn NOD te hebben. Dus dag 29 test gedaan (KV 2v5), maar niet zwanger. Omdat ik de vorige keer ook pas laat zwanger testte, heb ik daarom 3 (héél lange) dagen afgewacht en op dag 32 opnieuw getest: predictor + KV 2v5. Predictor gaf een minimale streep, KV 2v5 niets te zien, ook niets vaags. Ik heb toen gewacht tot de volgende dag en een CB digital gedaan, resultaat: niet zwanger... Diezelfde morgen had ik doorzichtige afscheiding en 's middags om 16.00 uur bij het plassen lichtroze afscheiding. Zo begint mijn normale menstruatie ook.
    De periode duurde maar 4 dagen en was minimaal (nog minder dan mijn normale menstruatie) dus ik twijfel steeds meer of ik überhaupt wel zwanger ben geweest, of dat de test gewoon vals was...
    Ik ben overigens niet bij de dokter geweest omdat ik geen heftige bloeding had en geen stolsels ben verloren, dus ik vroeg me af of iemand van jullie dezelfde ervaring heeft gehad?

Veel liefsxxx

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Predictor staat bekend om z'n valse testen ;)

Dus ik denk dat je niet zwanger bent geweest. Kruidvat is best betrouwbaar en gevoelig, was de predictor echt positief dan was de kruidvat dat ook geweest.

3. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Lov, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb eigenlijk nog nooit een test gehad die vals zwanger aangaf, en ik heb al heel veel testen gedaan ;)
    Trouwens, de vorige ronde heb ik ook nog een predictor gedaan op mijn NOD en toen was er echt helemaal niets te zien...
    Heb wel erg last gehad van misselijkheid en andere gekke kwaaltjes (dingen die opeens heel anders smaakten, veel vocht in mijn voeten, last van mijn borsten en tepels etc.) maar goed, misschien wilde ik het gewoon te graag...
    ik ben nu trouwens een menstruatiekalender begonnen met alle verschijnselen (hoeveelheid afscheiding, kleur, pijntjes, misselijkheid etc.) die ik per dag voel, zodat ik mezelf niet voor de gek hou en dingen zie die er helemaal niet zijn...:(

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je zult denk ik van meerdere meiden te horen krijgen dat predictor zelfs bij mannen nog een streepje geeft ;)

Maar als je zo twijfelt doe je gewoon nog een test. Die zal duidelijker moeten zijn en dan weet je gelijk genoeg. Zou dan wel een kruidvat doen

5. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    een streepje bij mannen? hahahaha, hoe kan dat nou? dat is toch schandalig, die test is best duur, wat een oplichterij...
    ik heb na mijn periode nog een test gedaan (geen kv, maar dipstrips, omdat ik me blauw heb betaald aan testen de afgelopen 3 maanden) en die was negatief... vind het alleen zo gek dat deze laatste periode opeens 5 dagen later begon, terwijl alles steeds zo netjes gelijk is geweest (ook bij mijn vorige zwangerschap)...

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar dat kan gewoon dat je opeens een langere cyclus hebt.....;) stom maar het kan.
    Je lichaam heeft gewoon een beetje last van het allemaal zelf regelen ;)

7. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    ja, dat zal het wel zijn... zucht...
    ben alleen benieuwd hoe het nu zit met mijn cyclus... had gisteren vage pijn in mijn rechterzij, (laatste keer was hij echt héél pijnlijk) maar voor een ei is het veel te vroeg, als had het wel zo kunnen zijn als mijn vorige cyclus 27 dagen was geweest...

8. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    ach, als.... dan...
    speculaties, speculaties ;)

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zwanger worden moet leuk zijn....jezelf niet zo gek maken. Je bent net begonnen ;)

Komt allemaal goed :D have Fun!

10. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    je hebt helemaal gelijk, maar ik ben verwend de vorige keer, meteen in de derde maand al zwanger...
    en dat gekmaken zit helaas in mijn karakter ;)

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja geen garantie voor de volgende keren helaas ;)

12. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Tja, mijn eerste was in drue maanden, voor de tweede zijn we inmiddels meerdere miskramen en bijna drie jaar verder. Relax en ongesteld is ongesteld. Wat heb je eraan om daarna nog te testen of er misschien iets was? Dan wordt je verdrietig van iets dat helemaal niet hoeft. Gewoon lekker doorgaan en hopelijk lukt het snel.

13. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Maaik, je hebt gelijk, maar bij een positieve test wil je wel graag weten hoe het zit, toch? bij mijn eerste kindje had ik op mijn NOD ook een tuurstreepje en was de test na 3 dagen pas écht duidelijk, dus ik dacht dat het nu ook wel het geval zou zijn. ik zal alleen nooit meer een predictor kopen, denk inderdaad dat het in mijn geval een valse test is geweest... vandaar ook nog een laatste keer na mijn menstruatie...

14. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    en ik weet dat ik niet moet zeuren, het zijn pas 3 maanden, bij jullie inmiddels 3 jaar, dus hoop voor jullie dat het snel lukt! :)

15. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Het antwoord is eigenlijk al gegeven de predector geeft idd valse streepjes aan.

KV test is gevoeliger als predector.. (zoek maar eens in het forum erover dan zul je veel vinden over vage valse streepjes)

zou voor de volgende keer gewoon bij 1 test blijven kv test
    hoop dat je snel een positieve test mag hebben

16. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Ik wil het dan niet weten, maar dat is dus mijn gevoel. Wat heb ik eraan om te weten of het een zeer vmk was? Dat komt namelijk heel veel voor dat het mis gaat met de innesteling. Dan zou ik een hele rij aan extra miskramen kunnen hebben, die me alleen maar verdrietig maken Terwijl het dus vrij normaal is dat het met de innesteling nog mis gaat.

Dat het bij jou net als bij ons nu bijna drie jaar gaat duren hoop ik natuurlijk niet voor je. Dit is wel heel uitzonderlijk. Maar raak nog niet in paniek als het een paar maandenkanger duurt.

17. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    dankjewel meiden voor jullie reacties.
    ik zal de volgende periode écht proberen om te wachten tot 33 dagen en niet eerder of tussendoor te gaan testen. ik neem me dat iedere keer voor, maar ik vind het ook gewoon spannend, die testen...
    het komt ook wel goed, ik maak me niet druk of zo op dit moment, we zijn pas net bezig, vroeg me alleen af of ik nou wel of niet zwanger ben geweest en een vmk heb gehad. maar nu ik jullie meningen lees, denk ik eigenlijk van niet. dames met een vmk hebben (in de meeste gevallen) veel bloed en stolsels verloren, en dat was bij mij niet zo.
    ik ga het een plekje geven en weer vrolijk verder klussen deze maand. Maaik, jullie ook heel veel succes en Smiley en Lov, geniet van jullie zwangerschap!

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je!

Jij ook veel succes!!

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je kan evt wel een miskraam hebben gehad, maar daar kom je niet achter. Veel vrouwen hebben ongemerkt één of meerdere miskraam gehad.

50 % van de zwangerschappen gaan namelijk voor de 4 weken mis. En van de 50 % die overblijft gaat nog eens 10 % mis tot de 13 weken.

Deel Deze Pagina