Gbs

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Molensteen, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ha wil me spreken nav urinekweek, gaat over gbs
    Wat te verwachten?
    Heb urineweginfectie gehad ab kuur gehad en schimmelinfectie en nu zalf ervoor.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Er is geconstateerd dat ik actieve gbs heb. Vk wist standaard protocol te vertellen meer niet.
    Wat is wijsheid? Afspraak zkh bij gyn maken voor meer info etc?

Ik moet dus nu naar zkh voor bevalling, was wel al planning, maar nu definitief. Maar blijf ik dan nu bij vk en gaan zij nog mee naar zkh. Zou ik nog onder vk mogen bevallen als ik ab infuus krijg?

En zijn er opties om te worden ingeleid? Of afwachten.

Het idee je kindje ziek te maken sloopt me toch wel.

Ook is ons kindje met 31.3 2 kilo gemeten. Hoofdje had normale afmeting voor termijn, buik 1 week voor en beentjes al op 34 weken!
    Dus schatting geboortegewicht 40 weken 8,5 pond.

Ook dat baart me zorgen. Zooontje was 3900 gram en bevalling was echt moeizaam en lang 17 uur

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Molensteen,

een actieve GBS is een reden om onder leiding van de gyn te bevallen. Je kunt in de zwangerschap onder controle blijven van de vk, maar tijdens de bevalling wil de gyn je AB geven ivm dat je door de GBS een keer een urineweginfectie hebt gehad. Dan val je in de risicogroep en willen ze het zekere voor het onzekere nemen.
    Tuurlijk ben je bang dat je kindje het krijgt, maar weet dat de kans dat dat gebeurt vele malen kleiner is dan dat het niet gebeurt.

Verder vind ik de schatting van het gewicht wel wat aan de ruime kant als ik je verhaal van de echo lees. Benen zijn niet zo belangrijk, ook niet in de gewichtschattingsformule. Bij 32 weken is 2 kilo gemiddeld. Dus het is iets boven gemiddeld, maar op basis hiervan zou ik geen 8,5 pond zeggen. eerder 7,5-8 pond. Maar goed,; je kunt niet in de toekomst kijken en er zal over een paar weken nog een echo voor de groei worden gedaan neem ik aan.
    Laat je goed informeren in ieder geval.

Groetjes Brigitte

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Bedankt., ja weet dat het schatting is bij zoontje hadden ze ook 3400 geschat en was ie 3900!

Maar vehaal over gbs maakt iig duidelijk dat we onder de gyn terecht komen. Thnx!

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zou het uit laten kloppen vd navelstreng ook helpen

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

volgens mij staat dat los van de kans op het wel of niet krijgen van een GBS infectie. Maar als je het wil, mag je dit altijd vragen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina