na bevalling vlies blijven zitten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cinniz, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    beste verloskundige,

ik ben 4 weken geleden bevallen van mijn zoontje.
    nou was 7dagen na mijn bevalling mijn knip ontstoken en een dag later kreeg ik heftige buikpijn.
    het bleek een baarmoederontsteking te zijn en heb daar AB voor gehad.
    de buikpijn was vrij snel weg.
    nu kreeg ik afgelopen week ineens weer helder rood bloed verlies maar het was minimaal en zocht er niets achter(dacht aan menstruatie)en was een dag later weg.
    maar nou gister avond na mijn soda badje hing er ineens een sliert uit mijn vagina!
    schrok me dood en na veel moed verzamelen heb het eruit gehaald,het was heel taai en leek wel elastiek en ongeveer 10cm lang.
    heb vandaag me verloskundige gebeld en zei dat het een stuk vlies was en hoefde me geen zorgen te maken maar dat doe ik toch wel!

hoe weet ik dat alles eruit is en wat als er iets blijft zitten??

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat zul je geschrokken zijn! 100% zekerheid heb je niet... met een echo is het heel lastig om vlies te kunenn zien zitten maar dit zou wel eens de oorzaak van je baarmoederonsteking kunnen zijn geweest. Het zou mooi zijn als je ongesteld word want dan ruimt je baarmoeder even goed op! Als er iets zou blijven zitten dan kan dat wederom een ontsteking geven. Bij koorts en/of hevige buikpijn altijd even naar de huisarts

Imke

3. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    hoi,

bedankt voor de reactie.
    bij me baarmoeder ontsteking had ik nog geen koorts maar mijn arts wilde dit gelukkig ook niet afwachten omdat ik echt verschrikkelijk veel pijn had.

heb wel eens gelezen dat je menstruatie langer uitblijft als je borstvoeding geeft of is dit niet zo?
    ik was al na 2 weken gestopt met vloeien maar verlies nu weer een beetje licht rode afscheiding en het is ook een beetje slijmerig maar dit is neem ik aan gewoon weer een nieuw wondje door dat stuk vlies?!

groetjes cindy

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het duurt inderdaad meestal langer voordat je menstruatie op gang komt met borstvoeding.
    Dit bloedverlies kan nog horen bij het bloedverlies van na je bevalling, want hier staat ongeveer 6 weken voor. Dit kan na een paar dagen geen bloedverlies weer ineens terugkomen.
    Vliezen zitten niet vast in de baarmoeder dus kunnen geen wond hebben veroorzaken met los komen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina