risico's thuisbevalling te klein kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suzetje, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het thuisbevallen van een te klein kindje grote risico's met zich mee brengt?

Wat gebeurt er als de verloskundige denkt dat het kindje boven de 2500 gram zal wegen maar uiteindelijk maar 2200/2300 weegt bij de geboorte thuis?

Kunnen bloedsuikercontroles ook thuis uitgevoerd worden?

Klopt het dat paniekaanvallen door een PTSS heftiger kunnen worden door de hormonen van een zwangerschap?

Bij voorbaat dank!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Als er echt een te klein kind wordt verwacht is het belangrijk om bij de gynaecoloog onder controle te zijn omdat het in de zwangerschap al risico's heeft en ook bij de bevalling. Als er bepaald is dat je gewoon bij de verloskundige onder controle mag blijven betekend het dat er voor jou geen extra risico is en kan je ook gerust thuis bevallen.

Het kan inderdaad heftiger zijn als je ptss hebt. Dan ben je er ook gevoeliger voor in de zwangerschap en kraambed.

Groet evelien

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Bedankt voor je reactie Evelien!

Het zit namelijk zo, mijn 2 kids zijn dysmatuur geboren, net boven de 2600 en 2300 gram.

Dit is eigenlijk mijn laatste kans op een thuisbevalling. Besproken zijn wel al de groeiecho's vanaf 26 weken.

In het begin zal ik voornamelijk door de vk opgevolgd worden met af en toe controle in het ziekenhuis, mijn vk begeleid ook risicozwangerschappen begreep ik.

Voor mij is het van belang te weten, als de ctg's goed zijn, de dopplers zijn maar op de echo blijkt de baby toch onder de 2500 gram te komen, zo rond de 2300 gram. Is het dan echt gevaarlijk om thuis te bevallen (ziekenhuis is hier op 2 minuten)? Wat zouden eventuele complicaties zijn?

Overigens beval ik thuis onder begeleiding van alle de 2 verloskundigen uit de praktijk, ze kennen hier geen kraamzorg tijdens een bevalling (BE).

Bedankt!

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik vind het moeilijk om daar een uitspraak over te doen. Dit besluit ligt bij de gyn. Echter is het wel zo dat te kleine kindjes meer risico hebben op zuurstof tekort bij de bevalling. Ik denk dat de groeiechos veel gaan zeggen. Vanaf 26 weken zijn deze goed betrouwbaar.

Groet Evelien

5. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Dan gaan we die braaf afwachten! Bedankt voor het antwoorden!

Deel Deze Pagina