Laat ik het anders formuleren: ik ben van mening dat het gebruik van een magnetron ongezond is voor je voedsel. Mijn mening baseer ik op een tiental onderzoeken die hier in de afgelopen jaren naar zijn gedaan. Verder moet iedereen zelf weten hoe je je leven invult als het gaat om schadelijkheden. Het blijft namelijk een eeuwige discussie wat niet de bedoeling kan zijn lijkt mij.
Kan er ook niet wakker van liggen. Natuurlijk kan het nooit kwaad om op te letten met bepaalde stoffen maar sommigen slaan gewoon te ver door. Ik lees ook dat sommigen dit hadden willen weten tijdens hun zwangerschap. Zwangeren zijn vaak al zo labiel als het maar zijn kan en als ze dit soort verboden ook nogeens te horen krijgen bij een VK dan is het einde zoek. Al die stress en spanning is velen malen slechter voor je ongeboren kind dan dat wanneer je jezelf dagelijks wast met een douchegel waarin Parabenen zitten.De meesten schieten al in de stress als ze een stukje rauw vlees met hun vinger hebben aangeraakt of met een kind in de lift hebben gestaan die waterpokken heeft. Ik lees hier dat iemand zijn kinderen nooit wast met zeep en ook geen haren wast met shampoo en de kinderen ruiken nog fris ook. Kan me niet voorstellen want dat komt mede omdat je hetzelf gewend bent.Ik vind het eerder een stuk verwaarlozing en gebrek aan hygiene dan iets om trots op te wezen. Ook luiers zonder parabenen is een item. Die parabenen in een luier komen natuurlijk never nooit in je bloedbaan mits je kind zijn luiers opeet. Ik vraag me dan ook af hoe sommigen het doen tijdens hun menstruatie.Geen tampons/maandverband meer gebruiken?? Wat ik al eerder aanhaalde is dat je best kan en mag opletten maar blijf wel reeel en laat je niet teveel lijden door angst want daar wordt je knap ongelukkig van.
ik vind het wel heel hard om te zeggen dat je dat verwaarlozing vindt zeg... Heb je wel eens iemand in je omgeving gehad die zich zonder zeep schoon hield? Ik wel, en die stonk niet.
Uiteraard kunnen stoffen van buiten je lichaam binnendringen. Dat gaat echt niet alleen via de mond hoor. En even algemeen: Jammer het was zo'n gezellig topic met mensen die dezelfde interesse delen en tips en trucks uitwisselden. Hopelijk blijven we dat gewoon doen en negeren we de negativiteit?
Zojuist bij De Tuinen shampoo, handzeep, deodorant, tandpasta, en dag- en nachtcreme besteld van dr. Organic. Alles zonder parabenen en sls. Is nu 2e halve prijs. Of parabenen enz. nu schadelijk zijn of niet, ik weet in ieder geval zeker dat ik ze niet binnen krijg via deze produkten, en mijn ongeboren kind ook niet. Alles wat je kunt vermijden is mooi meegenomen, denk ik dan maar. Ik ga mijn schoonmaakmiddelen ook nog eens kritisch bekijken.
Stoffen van buiten waarmee de huid in aanraking komt komen echt niet zomaar je lichaam binnen. Raadpleeg eens een medicus of een dermatoloog die kunnen je precies uitleggen uit welke lagen de huid is opgebouwd en wat zijn functie is. Zou wat wezen dat alles wat we op onze huid krijgen direct ons lichaam zou binnendringen. Hiermee bedoel ik dus dat iedereen maar alles klakkeloos aanneemt wat er geschreven en gespeculeerd wordt.
Ik ken dus zo'n iemand en dat zijn dus niet de meest frisse mensen.Zal vast niet voor iedereen gelden maar het is wel mijn ervaring.Dat je je lichaam niet wast met zeep vind ik nog tot daaraan toe maar dat je geeneens je haren met een shampoo wast vind ik vies. Ik zie dat hier al gebeuren.Zoon heeft altijd gel in zijn haren en dat krijg je met water echt niet uit zijn haren gewassen. Kies dan voor een wasgel/shampoo zonder parabenen zoals Neutral.
Mij maakt het niet uit of iemand zich wel of niet wast zolang ik het bed niet hoef te delen met diegene. Geef mij maar een vriendelijke, behulpzame zwerver als een iedereen beoordelende, hokjesdenkende altijd fris persoon.
Jij bent met die vraag naar een dermatoloog/medicus toe gegaan anouk? Of ben je dat zelf? En omdat deze persoon zegt dat het niet kan, neem jij dit klakkeloos over? En ik denk dat iemand die ervoor kiest om geen shampoo/zeep te gebruiken, ook geen troep op hun huid of in hun haar gaat smeren.. Je mening baseren op 1 situatie vind ik in het straatje passen van klakkeloos aannemen wat er geschreven of gezegt wordt..
Dan zul je je eerder beter voelen omdat je voedingspatroon anders is, en komt dat niet zozeer door het feit dat je biospul koopt.
Jeetje jij bent erg!! Een kind wat netjes gebadderd wordt noem jij verwaarlozing?? Triest... Bovendien spreek je jezelf tegen in de tekst die volgt.. Het gaat er niet om of je je bang laat maken ja of nee. Hier zijn een aantal meiden die het een interessant onderwerp vinden en het belangrijk genoeg vinden om te letten op wat er gekocht en gebruikt wordt. Dat je je kinderen zoveel als mogelijk wil beschermen tegen stoffen die in grotere hoeveelheden voor kanker en diverse andere ziekten kunnen lijden lijkt me niets verkeerds aan. Niemand hier is bang..
Dirksmama : ik heb het idee dat bepaalde e-nummers (vooral aspertaam) er voor zorgen dat ik me minder slecht voel. En ja, die zitten niet in biologisch eten. Maar dat is mijn overtuiging, en ieder mag daar zijn eigen idee over hebben.
Ik kan je verzekeren: mijn kinderen roken heerlijk, en die hebben hun hele babytijd nauwelijks zeep op hun huid of haar gehad. Met al die cosmetica lag hun huid meteen open, met gewoon een beetje water bleef hun huid mooi gaaf. Pas nu de oudste pubert moet hij vaker zijn haar wassen, maar tot voor kort kwam er echt geen shampoo aan te pas. En nee, dat is geen verwaarlozing of gebrek aan hygiene, want wij zijn hier thuis allemaal heel schoon op onszelf. Ik vind het eerder een gebrek aan hygiene als mensen zich onderspuiten met deo en parfum enzo.
Om geen aspartaam binnen te krijgen hoef je echt niet aan de bio hoor. En trouwens, bio is ook niet E-nummervrij, ze zetten er vaak gewoon alleen maar een andere naam op!