Risico's van parabenen en parfum voor zwangeren en baby's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Guapetona, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Getverdamme, flesvoeding met levertraan en rauwe melk?? Serieus? Ik let vrij goed op ons eten maar dit gaat me veel te ver. En waar zijn alle vitamins als vitamins K etc? Of moet je die dan bij geven?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn broertje is heel erg anti dokter hun handelen volgens hem alleen maar met de farmaceutische industrie en denken niet aan het welzijn van de mens.

Fabrikanten zweren samen met de regering om ons "dom" te laten in dit soort dingen en stoppen van alles in ons eten zodatbwe daar afhankelijk van worden.
    En hij vind dus ook dat er gifstoffen in de flesvoeding zit.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ligt er ook maar net aan waar je woont dan.. Hier heb je een winkel waar je zo goed als alles kunt krijgen, en wat je niet kan krijgen kan je op internet vinden.
    En heb nog nooit iets bedorvens zien liggen.
    Maar goed, is maar net welke winkel je in loopt dus.
    En zoals eerder gezegt, ik betaal helemaal niet zo veel voor mijn wekelijkse boodschappen.
    Ik verspil niks, alles wordt gebruikt, ik eet omdat ik honger heb en niet omdat ik me verveel oid, en heb minder behoefte aan suikers en snacks.

En dat je moet oppassen dat je een natuurfreaktype wordt? Zou dat erg zijn? Als iemand zich daar fijn bij voelt..

Ik eet biologisch omdat ik het gezonder vind voor mij lichaam, niet omdat de natuur daar beter van zou worden.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Riiigghhtttt ....:( Okee ... Nou ja, dan wens ik hem veel succes ;). Zijn kind zal toch iets moeten eten ...

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Je hebt ook bio flesvoeding he,niks voor hun?

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

nee ook dat is "troep"

En idd Strijkkraal dat zei ik dus ook maar hij is er heilig van overtuigd dat het goed gaat zoals hij het in zn hoofd heeft. Nja prima dan toch ;)

hij komt er dan vanzelf wel achter.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Joh, ik heb het misschien gemist, maar waarom wordt er geen borstvoeding gegeven dan als hij zo anti-wereld is?

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.681
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

En hij gelooft ook in ufo's en marsmannetjes haha.
    Vermoeiend om altijd zo achterdochtig te moeten leven.
    Baart me altijd een beetje zorgen dit soort gedachten gangen.
    Klinkt niet heel stabiel zou ik zeggen.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Omdat zijn vriendin dit niet kan geven.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mij ook hoor vind het soms ook "eng" zoals hij praat.
    Overigens is hij zelf groot geworden mét fv uit de fabriek en hij leeft nog steeds:D:D:D

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou ik vind het behoorlijk duur de bio winkel. De prijzen zijn soms wel 4x de supermarktprijs. Ik zocht een keer citroenen. Daar waren ze 3 euro per stuk! En in de supermarkt kocht ik er 2 voor 1,50. Die keuze was snel gemaakt. Ik was toen ook heel erg bezig met juicen, en dat kost ook veel geld omdat er simpelweg zo ontzettend veel fruit en groente in gaan. Binnenkort ga ik er wel weer mee beginnen, want ik voelde me toch echt wel heel wat lekkerder met de juices erbij.

Ik ga tegenwoordig wat vaker naar de markt. Daar staan vaak spulletjes ook uit Nederland bij de boer vandaan. Ik heb dan toch een fijner gevoel als bij t supermarktspul. De appels bij de albert heijn zitten zo onder de wax dat ze bijna uit je handen glijden. Mjah ze zien er wel mooi uit.

Verder ga ik vaak naar de lidl voor groente en fruit, ze worden al jaren als beste uitgeroepen door de consumentenbond. Ze zijn goedkoop, de minste chemicaliën en de beste kwaliteit. Het bederft wel sneller als dat van de ah, maar dat zegt waarschijnlijk meer over de troep die ah er bij stopt dan over de lidl.

Met natuurfreaktypje had ik het vooral over mezelf. Ik vond dat ik doordraafde. En zo'n typje wil ik niet zijn. Als ik in de biowinkel loop zie ik een hoop natuurfreaktypjes. En zo wil ik niet worden. (Geen make up, grijze haren, duidelijk tweedehands (verantwoorde) kleding,... Geitenwollensokkentypjes)

Er is een grens voor mij, ik kijk echt wel naar wat ik eet. Maar alles zo puur mogelijk eten laat ik wel achterwege tegenwoordig. Ik maak mn fruit en groente goed schoon, en gebruik wat ik nodig heb. Vlees eten we wel, maar gewoon niet zo vaak. Omdat we daar niet zoveel trek in hebben. Het zijn de kleinere dingen die hier het verschil maken.

Zo wil ik binnenkort weer juicen, daar krijg je zo'n ongelofelijke boost van, supergezond.

Dan heb je nog de poeders, tarwegras en spirulina. Mega gezond, alleen ik krijg het nogsteeds niet door mn strot. Ik ga zometeen meteen de tabletvorm zoeken op internet. Want het is heel goed voor je, maar oh zo smerig. Valt wat mij betreft onder het kopje levertraan.

Elke dag nemen we ook vitamines en visolie. En ik neem dan niet de eerste de beste, ik zoek de beste uit en stel alles zelf samen.

Zo neem ik elke dag een klein ijzertabletje, een multivitamine, vitamine c 1000, losse vitamine d, hooggeconcentreerde visolie en een probiotica. (je kunt daar ook van die yoghurts voor eten waar het inzit, maar je kunt ook het poeder gewoon nemen. Stuk goedkoper en je sponsort geen danone)

Verder drink ik veel water. Maar drink ook gewoon de andere dingen. Ben dus niet zo erg dat ik niks anders dan water drink. Ik drink echt wel koffie, thee, yogi, chocolademelk en soms een glas cola.

Iedereen doet het een beetje op zn eigen manier denk ik. Maar alles na gaan zoeken of er een stofje inzit daar begin ik echt niet aan. Er zijn zoveel stoffen waar ze de functie nog niet volledig van weten en die zitten er ook gewoon in. De wetenschap weet nog maar een 10e van de informatie die er is. Misschien nog wel minder. Doe gewoon wat goed voelt. Voor mij voelt het niet goed om alles na te kijken. Het kost een hoop tijd, het kost geld en je maakt jezelf angstig.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    #352 Jessie80, 30 dec 2013
    Laatst bewerkt: 30 dec 2013
    Heeft hij dan ook een koe voor de rauwe melk en om wei te maken? Want als je donormelk niet vertrouwt dan kan ik me niet voorstellen dat je bio-melk wel vertrouwt..

Sorry, zet cynisme uit.. :cool:

13. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL

Is het niet zo dan wanneer je voldoende gevarieerd eet (schijf van 5), je al, die pilletjes helemaal niet nodig hebt (uitzondering van foliumzuur bij zwangerschap)? En zit hier geen 'rotzooi' in?

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Haha geen idee hij drinkt geen melk:D * hmmm zal t daarom zijn dat ie geen melk drinkt??*

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Klopt, maar ik merk dat ik me lekkerder voel als ik het wel doe. Ik merk dat mijn huid er dan beter uitziet, en ik meer energie heb. Ligt ook aan de poeders. En ik doe het niet omdat er wel of geen rotzooi in zou zitten hoor. Overal zit rommel in, als je tarwegras neemt, wat toch wel hele natuurlijk is, zit dat ook in een chemisch potje.

De lucht die je ademt is niet schoon, het water wat je drinkt is niet schoon,

Ons lichaam heeft geleerd om te gaan met troep.

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, dat hoop ik van harte met jou, maar: kinderen raken al jaren steeds jonger in de puberteit, en steeds meer paren zijn onvruchtbaar.

En vermoedelijk door, jawel, parabenen, ftalaten en bisphenol. Zie het rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie: ZEMBLA - Zorgwekkende stoffen

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overigens ik neem ook aanvullende vitamines. ( voornamelijk B12 ) En eet gevarieerd en haal ivm gifstoffen zoveel mogelijk bij de lidl omdat het schijnt dat er bij hun het minste op zit.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wat dat zelf maken van fv betreft, ik heb het idd ook enkel in de antroposofische boeken gelezen en vond het niet zo'n strak plan. Uiteindelijk voor bio fv (Holle) gekozen toen relacteren niet lukte.
    Ik hoop dat je broer iets gaat brouwen waar het kindje goed op groeit ;)

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Maar waarom dan én een multivitamine én extra Vitamine C en D. Dat kost sowieso meer geld dan volgens mij nodig is.. Net als probiotica, prima dat je Danone niet wilt sponsoren, maar waarom wel de fabrikant van het poeder? Als je geen darmafwijking hebt of een operatie hebt ondergaan waardoor je darmflora is verstoord, kan je deze met een normaal eetpatroon prima op peil houden, heb je echt geen poedertje voor nodig!

Prima dat jij je er goed bij voelt, maar je argument dat het geld kost om alles na te kijken, haal je zelf wel een beetje onderuit in mijn ogen..

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat is dat:)

Deel Deze Pagina