Haha, nou ik ben wel nieuwsgierig naar wat het is, maar om eerlijk te zijn lijkt het me best ranzig. Hoe kan het nou gezond zijn, ik zag op youtube en filmpje, daar deed ze oesters in, en toen zei ze nou als je er verse oesters in doet, moet je het wel binnen een maand opeten. Een maand :O
Ik heb mijn parabelen en andere rotzooi vrije luiers binnen,maar vind ze hetzelfde voelen en ruiken als bv de aldi luiers. En op de verpakking staat verder ook niks bijzonders alleen op de site dan wel weer. Dus ik heb zo mijn twijfels of het dan wel echt zo is Iig zijn het wel hele fijne luiers die hun werk goed doen,dus dat scheelt weer
En dit is ook een beetje mijn punt wat betreft biologisch voedsel, parabenen vrij etc. Er gaat heel veel geld in om, en met biologisch voedsel is al gebleken dat hier veel mee gesjoemeld wordt etc. Ik weet het niet.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik ben blij met dit topic. Door de uitzending ben ik ook gaan letten op onze cosmetica. We zijn afgelopen week overgestapt op aleppo zeep ipv shampoo en douchegel. Als Cremespoeling gebruik ik nu appazijn gemengd met water en als deo heb ik dit recept. DIY: deodorant - De Groene Meisjes. Ik heb kokosolie ontdekt en dat gebruik ik als dagcreme, lippenbalsem, bodylotion en massageolie. Ik ben er erg tevreden over en het werkt allemaal nog beter dan de producten die ik had. Ohja..ik heb de aleppozeep ook gekookt met water en er wasmiddel van gemaakt. De was is schoon, maar het ruikt natuurlijk niet zo lekker als met gewoon wasmiddel.
Meiden, ik zie dat er zoveel reacties zijn gekomen en ook zoveel goede tips! Zelf heb ik het erg druk gehad met de feestdagen, dus niet zo aan dit onderwerp toegekomen, maar ben nu begonnen jullie bij te lezen en de tips, en websites te noteren in mijn i-phone, zodat ik de info altijd bij de hand heb . Soms wordt ik wel een beetje moedeloos, want er is zoveel wat ik zou moeten vervangen, of veranderen.... Maar ik vind het wel echt de moeite waard om mijn tijd er nu in te investeren! Ik wil alle tipgevers in ieder geval bedanken en ik wens iedereen een heel gelukkig en gezond 2014
Heb de difrax bpa vrije voedingsbewaarpotjes bekeken en hier staat plastic nr 5 op. En toevallig ook op alle andere kleine bewaarbakjes die ik al heb. En de voedingstorentjes zijn ook bpa vrij en daar staat ook een 5 op. Mijn grote curver bakken ook. Dus dat zal dan wel goed zijn. 5 is 5