Weet iemand of dit soort bekers ook schadelijk zijn? Ik heb er namelijk een aantal.. Gobelet double paroi Jake et les Pirates du Pays Imaginaire | Tasses et Gobelets | Disney Store Gobelet fantaisie Minnie Mouse pour tout-petits | Mickey Mouse et ses Amis | 5 €- 10 € | Disney Store
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat mensen hier zo geschokt reageren. Mijn oudste is al bijna 15 en toen hoorde je al over ftalaten, fenolen en parabenen. Ik laat me niet gek maken. Een enkel product met een minder geschikte stof daar laat ik me niet door in paniek brengen. Heel veel komt voort uit onnadenkendheid. Als je even logisch nadenkt, dan WEET je toch dat natte doekjes uit een pakje schadelijker zijn dan een washandje met water? Niet alleen vanwege de gifstoffen er in, maar ook vanwege de productiekosten, het afval, noem maar op. Zelfde voor luiers, zelfde voor etenswaar die lang houdbaar moet zijn. Ik ben al 30 jaar gezegend met een parfumallergie, dus al die troep met geurtjes komt so wie so mijn huis al niet in...
Ik ben zeker niet geschokt maar ik vind het wel fijn om hier informatie uit te wisselen en ideeën op te doen over betere alternatieven. En ja... dat dit mag in babydoekjes en kindertandpasta vind ik zeker wel ernstig..
Ik let JUIST heel erg op voeding, en vond dit topic onderwerp een stap te ver gaan. Maar ga me er toch maar iets in verdiepen. Er zijn tegenwoordig zoveel slechte dingen
Ja, ik vond dit ook altijd te ver gaan. Dacht ik. Tot ik de feiten op een rijtje kreeg. Dat een enkel keer een los stofje tot daaraan toe is, maar heel veel contact met foute stofjes waarschijnlijk schadelijk. Ik vind dit dus een eyeopener.
Is er ergens een lijstje van ingrediënten/stoffen die niet goed zijn voor kinderen en zwangeren? Het enige wat ik kan vinden zijn - BPA - Fenoxyethanol Welke parabenen kunnen er bijvoorbeeld in babydoekjes zitten die slecht zijn?
Zit net te denken zijn voedingstorentjes dan ook slecht? Die gebruiken we vaak! En ik drink zelf melk op mijn werk uit een schoolbeker.... Maar als je ook al geen plastic flesje moet hergebruiken blijft er weinig over! Heb alle verzorgingsproducten van ons nagekeken en toevallig niks dat eindigt op paraben.
Voedingstoren: geen idee. Goeie vraag. Dat zouden ze bij de hema moeten weten, bv. En schoolbeker is melamine, toch? Bij koude melk kan dat dus wel.
Dat weet ik, maar ik doelde op de wegwerpluiers. Ik had begrepen dat het daar ook in zit, behalve in die van Naty. Vraag me alleen aan of deze info echt klopt.
Na wat onderzoek hou ik het vanaf nu toch liever bij de Naty billendoekjes. Want zoals bij de doekjes van Pampers en Etos sensitive zitten er volgens de verpakking geen parabenen in, maar wel verwanten als je er meer over op gaat zoeken. Ik zag net dat er wel benzoic acid (benzoate) en phenoxyethanol in zit. Net als andere soorten bewaarmiddelen die ze eraan toevoegen (in plaats van parabenen), wat evengoed schadelijk is. De Naty doekjes zijn een euro duurder dan Etos merk maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik hou het voorlopig even daar bij.
Gewoon helemaal stoppen met billendoekjes! Dat is zo'n onzinproduct! Gewoon rol wc-papier op je commode voor het grove werk enern nat washandje voor de details. Volledig parabenvrij, veel beter voor het milieu en veel beter voor je portemonnee.