Beste, Ik ga 3 weken op strandvakantie. In de 1ste week zou ik mijn menstruatie hebben of ik ben zwanger. Wat is nu een feit of een fabel betreft zonnen en zwangerschap in de eerste 3 maanden? Ik weet het verhaal betreft het zwangerschapsmasker. Maar het gaat me voornamelijk om dat het schadelijk kan zijn voor de foetus in de eerste 3 maanden. Is dit waar? Vanzelfsprekend zal ik mijn insmeren met factor 20 en uit de zon gaan als ik het warm heb. Maar ze zeggen dat het niet goed is als je lichaamstemp. stijgt in de eerste 3 maanden... is zonnen zo schadelijk voor de foetus? Ik hoor het graag.
Hoi Pioenroos92, nee hoor, zo vroeg in de zwangerschap zonnen kan echt geen kwaad. Je kunt er wel eerder zelf wat duizelig van worden bv. Factor 20 is trouwens niet zo hoog ter bescherming van je huid als je gaat zonnen. Je zou eerder naar 30 moeten gaan: Tips voor verstandig zonnen - KWF Kankerbestrijding. Maar goed, zonnen zo vroeg in je zwangerschap kan geen kwaad, al zou ik dus voor jezelf 30-45 minuten aanhouden, goed drinken en dan lekker even in de schaduw bijkomen en daarna eventueel weer gaan zonnen. Fijne vakantie en ik duim voor je. Groetjes Brigitte