36 weken en nu al aan het aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 11oktober, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen 36 weken en ben sinds deze week (dus 35 weken) al bijna iedere dag aan het aftellen... Iedere keer dat ik wakker word check ik gelijk of mijn bed niet nat is van gebroken vliezen. Iedere keer dat ik rugkramp / buikkramp krijg hoop ik dat het een beginnende wee is... ik word gek van mezelf!
    Ik wil zo graag dat die kleine er is... En als ik dan bedenk dat het NOG maximaal 7 weken kan duren word ik helemaal gek!

Wie voelt zich ook zo en wil even met me meezeuren?? Gedeelde smart is halve smart ;)

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben iets minder ver dan jij, maar ben ook al heel erg aan het aftellen. Ik heb in de mmm gezeten en daarom was het begin van de zwangerschap extra spannend voor ons. Nu ik richting het einde ga, merk ik dat diezelfde zenuwen weer terug komen. Ik wordt steeds banger dat ze te weinig vruchtwater heeft, de placenta niet goed werkt, de navelstreng om haar nekje terecht komt en noem maar op ... ;). Ik kan echt niet wachten totdat ik haar gezond en wel in mn armen heb en weer een beetje kan relaxen!! Natuurlijk moet ze nog even blijven zitten, maar van mij mag ze met precies 37 weken geboren worden :).

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ben nog geen 36 weken maar ben ook al super niuwsgierig pfff het het duurt zo lang he wachten hahhaha

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ook ik herken je gevoel. Ga nu richting de 36e week, maar tel ook echt al iedere dag af. Ben zo ontzettend nieuwsgierig en onzekerheden, worden ook steeds groter. Een btje zoals nana33 al beschrijft. Voldoende vruchtwater, verloop bevalling etc etc. Kortom kijk gewoon enorm uit tot ik ons mannetje gezond en wel in mijn armen heb. Wat lijkt me dat mooi!

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik sluit me bij Nana en Rrianne aan...

Ook hij mag er van mij uit met 37 weken, wat Nana zegt...

Maar ja, dat hebben we niet voor het zeggen helaas ;) Dus ik bikkel maar door tot de bevalling en blijf genieten van mijn bewegende buik en het voor me uit staren in de babykamer :):D
    Vind zwanger zijn nog steeds het mooiste dat ik ooit heb meegemaakt, tot nu toe (straks is dat natuurlijk zijn geboorte ;)). Maar de nachten zijn gewoon geen pretje.
    Zou zo graag weer een nachtje doorslapen. Word nu iedere nacht ieder uur wakker van de pijn (bekken) :(

Succes/sterkte met de laatste loodjes en straks met de bevalling! En weet dat je niet de enige bent die nu 'al' aftelt. Ik, wij, doe(n) met je mee! ;)

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier ook richting de 36 weken, en ben zo DIK.;)
    Ik ben graag bezig maar moet nu toch echt rustig aan doen en daar hou ik wat minder van.

Vandaag met manlief grote schoonmaak gehouden en alles klaargemaakt zodat ik het alleen nog hoef bij te houden.
    38 weken zou super zijn, maar ik gok op 40-41 weken. We zullen zien!:)

Hebben jullie trouwens ook al last van wat gerommel en harde buiken?

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ook hier bijna 36 weken, maar ben het nog niet zat. En eigenlijk ook nog niet aan het aftellen.
    Nou moet ik zeggen dat ik ook niet echt kwale heb die ik bij mijn vorige zwangerschap wel had..

Wel ben ik ow zo nieuwsgierig hoe ons kindje eruit zal zien...
    En als ik bedenk dat het nog 2 weken ken duren maar ook nog 6 dan ga ik liever voor 2 weken ;)

8. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Mag ik ook meedoen met aftellen? Niet omdat het me teveel wordt, maar gewoon omdat ik super nieuwsgierig ben.
    Het enige wat ik echt wat minder vind nu is dat ik niet kan slapen door onrustige benen. Oh ja, en na 200 meter langzaam te wandelen, ik stikkapot ben, ;). Maar ik klaag niet :D

9. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hey, ik hoopte al dat er een afteltopic kwam met dames die ook in oktober aan de beurt zijn... Ik voel met jullie mee! Ik heb werkelijk nergens 'echt' last van, behalve van slapeloosheid. Eigenljk ben ik er gewoon flauw van! Ik heb zin om m'n meisje dan eindelijk vast te houden na al die maanden. En om me weer in mooie -lees: geen positie- kleding en stiletto's te hijsen en te sporten. Ze mag er ook uit met 37 weken, hoewel dat wel slecht uitkomt met de studie. ;) Als ze op de uitgerekende datum komt, loop ik minder achterstand op haha.

@Wesdaan, jaaa benieuwd hoe ze er uit ziet breekt mij ook op. Ik hoop zooooo erg op een dikke zwarte bos haar!

@Natas, nog geen gerommel etc., maar ben ook nog niet zo ver. Wat versta je eigenlijk onder 'gerommel'? (kan ik me voorbereiden:p)

@Iedereen, succes met wachten en hou ons op de hoogte.

10. Dora en Boots

@ lunacy, o,ja! Herkenbaar! Ik wil ook mijn eigen kleding weer aan, naar de sportschool en mijn hakken.:)

Gerommel, bedoel ik mee vooral een onrustige buik. Last van wat krampen, harde buiken etc. Ach ja zal er wel bij horen.;)

Hebben jullie ook een voorgevoel over wanneer jullie de baby verwachten?

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Natas: hier al wel een poos 'last' van harde buiken ja. Maar volgens mij niet teveel :)

Vermoeden wanneer baby komt. Ik denk zo rond de uitgerekende datum wel. Ergens in de week daarvoor of daarna...liever daarvoor en dat denk ik eigenlijk ook wel :) Heb sinds vorige week het gevoel dat ik niet overtijd ga lopen, maar houd daar wel rekening mee! Anders valt het zo tegen :p
    Mijn man en moeder denken dat ie in week 38 of 39 komt. Als zij gelijk hebben, ben ik blij ;)

12. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Hee Dames!

Wat spannend allemaal richting de 36weken of zelfs al 36 weken. Ik ben sinds gister 25weken maar ben ook al aan het aftellen, dit omdat ik verga van de pijn en ik echt bijna elke kwaal heb die je kan bedenken. Heb al voor de 3de keer in 5 weken blaasontsteking, dus 3de keer antibiotica, schimmelinfecties, overgeven naja goed ik zal stoppen haha en de pijn wordt veroorzaakt door mijn bekken. Helaas heb ik 3 mannelijke leidinggevende die het niet echt snappen. Ik ben dus al een week of 4 aan het vechten op me werk. Zij vonden dat ik gewoon mijn oude werk kon doen (sjouwen, trekken etc.) en de huisarts en fysio vinden van niet. Naja iedere keer tranen met tuiten. Maar gelukkig is er nu eindelijk vervangend werk.
    Nu hebben ze met 20 weken ondekt dat mijn placenta mooi voor mijn baarmoedermond ligt. Een behoorlijk stuk. Dus krijg ik 24oktober een extra echo om te kijken of die daar nog ligt. Zoja dan krijg ik een keizersnee met 37/38 weken. Graag zou ik normaal bevallen maar hoe meer pijn ik krijg hoe meer ik stiekem hoop dat het toch een ks wordt. Ik zit zelfs soms stiekem in me hoofd al af te tellen naar de ks. (stom he:$)
    Begrijp me niet verkeerd ik ben dolblij dat ik zwanger mag worden. Maar die roze wolk waar iedereen het over heeft heb ik gewoon niet.
    ZO heb ik ook even geklaagd!

Groetjes!

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zo weer een dagje verder ;)

Hier ook nog geen gerommel, op harde buiken en steken rond schaamstreek na...
    Maar mag ook nog wel ff blijven zitten.

Ehm wanneer ik denk dat het komt?
    Ik denk dat ik de 40 weken wel zal halen in mijn buik..

Maar het ligt er denk ook aan hoe de kleine verder groeit in me buik, zou zo maa rkunnen dat ze weer in gaan leiden omdat dit ook een kleintje is en dan buiten de buik misschien beter zal groeien..
    We zullen het afwachten..

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mag ik jullie hier even iets voorleggen? :)

Ik slaap al weken/maanden heel slecht en dit is de afgelopen weken NOG slechter geworden. Ik word ieder uur wakker van de pijn in mijn bekken.
    Ik wil mijn oefeningen van de fysio wel doen, maar dat doet eigenlijk ook te pijn ;) Gek genoeg belemmert het me in het dagelijks leven niet heel erg, vind ik.
    Nee, kan geen uur meer met honden lopen, maar 2 x een kwartiertje wel.
    Kan niet alles in het huishouden meer, maar nog wel genoeg.
    Kan niet meer werken, maar gelukkig heb ik al vrij :)
    Alleen die nachten :( Een uurtje per keer slapen werkt gewoon niet. Ik ben meer gebroken na een nacht in bed dan voordat ik naar bed ga. Ik zie er ook tegenop om naar bed te gaan :( Omdat ik overdag zo moe ben, ben ik niet echt vrolijk en blij en sleep ik me door de dagen heen.

Ik wil geen inleiding, want ten eerste vind ik de situatie daar niet erg genoeg voor :) En ten tweede wil ik graag de natuur haar gang laten gaan.
    Wat ik nu dus wil vragen aan de gyn is of ie vanaf +/- 37 weken bij elke controle wil kijken of ik al gestript kan worden. Zodat de kans groter is dat de bevalling spontaan begint en de kans kleiner dat ik ver overtijd zal lopen. Ik weet dat er voor strippen wel van binnen al iets gebeurd moet zijn, maar als we dat niet bekijken dan zullen we het ook niet weten ;) Vinden jullie dit een redelijk voorstel? En zou een gyn dat doen?

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ken je pijn ;)
    Heb nog wekelijks fysio ervoor.
    Ook deze oefeningen doen vreselijk zeer, maar ja ik hoop dat het net zoals bij de eerste weer over is na de bevalling.

Wat bij mij hielp in bed was een kussen tussen mijn benen ( dat mijn bekken een beetje open stonden)
    En een kussen onder mijn buik.
    Een voedingskussen tussen je benen en dan naa rboven onder je buik laten lopen zou ook nog een optie kunnen zijn.
    Zo had ik het minste pijn en sliep ik toch wel een paar uurtjes.
    ?Nu heb ik dat nog niet nodig, maar wordt vaak ieder gewekt voor een mini plasje;)

Waarom ga je smiddags niet ff liggen?
    Je hoeft niet te slapen maar gewoon lekker op bed met een boekje erbij. Dan rust je ook uit.

Ik denk zelf niet dat een gynacoloog dat zal doen, ook zal het zeker niet prettig zijn als de baarmoeder mond nog niet rijp is zeg maar. Inleiden om die reden weet ik niet of ze dat doen? hebben ze bij mij toen ook niet gedaan met die reden.
    Je zou het kunnen vragen om te strippen of evt. te kijken maar vaak hebben ze toch liever dat de baby tot 40 weken blijft zitten, tenzij je echte complicaties hebt voor de gezondheid voor je baby of jezelf.

Zelf kan ik ook niet lang meer lopen en stofzuigen is helemaal een drama maar mijn zoontje wilt mama altijd maar al te graag helpen dus dat scheelt;)

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @WesDaan: ik wil ook absoluut NIET ingeleid worden hoor. Maar misschien als ik zo'n 38 a 39 weken ben en mijn bmm is verweekt, dat de gyn wel wil/kan strippen.

Bedank voor je tips wat betreft liggen in bed. Heb het idd geprobeerd met voedingskussen, maar dat was geen succes voor mij...

Heb net even gelegen op bed, orders van mijn man en moeder ;):D

Ach, ik ga in ieder geval maar eens heel eerlijk zijn tegen mijn gyn over hoe het gaat, want ik zeg altijd standaard 'goed' ook al voel ik me best verrot :);) Maar ja, als ik daar ben en ik weet dat ik weer naar mijn langgewenste kindje mag kijken via de echo, dan gaat het ook gewoon goed op dat moment :)

Helpen de oefeningen bij jou dan wel, ondanks dat ze pijn doen? Merk je verbetering? Ik niet echt nml :( Terwijl ik ze wel goed doe volgens mijn fysio...

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    @annedore: de oefeningen werken bij mij zodanig dat het wel vreselijk zeer doet maar als ik dan toch doorzet het daarna weer wat soepeler aan voelt.

Vooral de oefening van op de grond zitten met voeten tegen elkaar ( soort kleermaker) en dan je knieén naar beneden heen en weer wiegen. Deze doet vreselijk zeer, maar de dag later voel ik vaak toch wat verbetering.

Als ik het niet doe merk ik dat de pijn alleen maar erger wordt.

éen ding is gewoon zo, de pijn gaat zo wie zo niet weg voordat je kindje geboren is, je kan het alleen maar stabiliseren.

En ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen da tje niet lekker in je vel zit.
    Is niks mis mee heb vorige week ook een beetje zitten zeuren bij de VK.:)

Maar voor in bed een dik kussen tussen je benen en een klein kussentje onder je buik evt. dat is echt verlichtend.

Ik hoor wel of het wat helpt :)

18. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo,
    hierbij wil ik me ook aansluiten bij het aftel topic.
    ben nu 36+1 en kan niet wachten tot ons frummeltje geboren word!
    ons kleintje is wel wat kleiner dan gemiddeld en loopt iets achter op groei.
    heb ook minder vruchtwater dan gemiddeld dus denk dat het goed zou zijn als het wat eerder komt.

heb wel last van harde buiken en hoop dat ik morgen hoor dat frummel helemaal is ingedaald. hebben jullie daar ook zo'n last van??

ik ben benieuwd wanneer we allemaal ons kleintje in handen houden!!

x

19. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hey dames,

Mag ik ook mee aftellen?
    Ik ben 21 oktober uitgerekend, merk nu dat alles wat zwaarder word, maar ben vooral heeeeeel nieuwsgierig naar de baby!
    Nog eventjes dames....de weken vliegen zo voorbij hoor!

Hebben jullie alles al klaar?? Ik nog niet....moet nog van die kleine dingetjes doen!

20. Dora en Boots

Hier is alles zo goed als klaar, alleen de wieg en het 1 persoonbed om te bevallen moeten we nog ophalen.
    Man gaat een paar dagen weg en wou het graag allemaal klaar hebben voor die tijd en voor de 37 weken.

Slapen is hier ook een drama, gelukkig geen BI. Dat lijkt me echt heel vervelend:(. Wel om het uur naar de wc, die natuurlijk beneden zit.;)

Deel Deze Pagina