Advies nodig over voeding baby 3,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Sim88, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Hallo iedereen,

Ik heb even advies nodig. Onze meid zit nu op vier voedingen per dag maar bij de laatste fles kom ik voortaan in de knoei!

Ze slaapt heel goed in de nacht. Het schema zou er ongeveer zo uit moeten zien
    07.00
    11.30
    Tussen deze voeding in slaapt ze boven in haar eigen bedje
    16.00
    Rond 18.00/18.30 gaat ze lekker in bad
    20.30
    Voor de rest doet ze wat hazeslaapjes in de box. Maar nu sinds paar dagen is ze naar het badje al zo moe dat ik haar niet getroost krijg. Als ik dan de fles geef dan drinkt ze hem gewoon netjes op en gaat dan direct slapen als ze in bed ligt maar dan heeft ze wel de voeding een uur eerder.

Ik vind voeding nog steeds super moeilijk dus vandaar even wat advies nodig. Zouden jullie dit schema zo aanhouden en dan voortaan de laatste maar een uur eerder geven? Of juist proberen steeds uit te stellen na half negen? En wanneer mag ze eventueel drie flessen, mag dat als ze volledig fruithapje op kan?

Ze weegt nu ruim zes kilo en zit met lengte en gewicht ruim boven het gemiddelde.

Dank je wel alvast!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De melkvoedingen mogen pas minder worden na 6 maanden!

Vaste voeding vanaf 4 maanden

Ik zou proberen te sturen op beter slapen overdag.

3. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    'Mogen' ?

Als je alles precies volgens het boekje doet niet nee.
    Je moet naar je kindje kijken wat goed is.
    Elk kind is anders!

Hier was het met 3 maand:
    08.00
    12.00
    16.00
    19.00
    22.00

Rond 4 maanden sliep hij langer door en heb ik de laatste voeding eraf gehaald.
    Je kunt naar 3 voedingen gaan als de kleine genoeg andere bijvoeding eet en daarnaast ook zuivel. Met 3/4 maand hebben ze nog rond de 700ml zuivel nodig perdag en met 3 fkessen red je dat niet

4. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Dank jullie wel!

Dan hou ik het gewoon op dit schema. Gewoon het slapen gaan stimuleren dus. Gisteravond lag ze er dus om acht uur al in en dan komt ze pas om zeven uur weer.

En als ze het beter doet op een fles een uur eerder en spuugt verder niet dan laat ik het gewoon zo.

Ik wist wel dat ze nu nog niet op drie mocht maar ik dacht misschien als ze volledig fruithapje hebben wel.
    Maar mag het dan echt pas bij zes maanden of als ze groente en fruit eten?

5. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Mij is verteld, als ze volledig fruit brood en groente eten. Maar dan niet een pasr hapjes maar echt volledig. Je kan je kondje ook een x pap geven of yoghurt en dan is er ook al een zuivel moment bij.
    Het is aan jou om te kijken wat het beste werkt voor jou kindje. Als jij je er prettig bij voelt en het gaat goed dan zou ik het zeker doen.

6. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Mij valt op dat er tussen 11.30 en 16.00 een groot gat zit. Misschien dat je de fles van 16.00 ergens tussen 15.00 en 15.30 kunt geven? Fles eraf zou ik met 3,5 maand nog niet doen maar onze zoon zat met die leeftijd ook op 4 flessen dus als ze het goed op die 4 flessen doet dan zou ik het lekker zo laten. Je doet het prima! Volg je dochter dan komt het helemaal goed!

7. adi

adi Niet meer actief

Bij kleine baby's gaat de voeding wat verder dan 'waar je jezelf prettig bij voelt'

Een baby heeft tot 6 mnd minimaal 800cc nodig, en niet 700.
    En yoghurt adviseren op deze leeftijd???? :$

8. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eens met Adi....

Je mag op zijn VROEGST beginnen met BIJvoeding met 4 maanden, maar dit gaat nog geen melkvoeding vervangen en hoeven maar een paar hapjes te zijn. Ze hebben het namelijk met 4 mnden nog helemaal niet nodig!

Ik zou ook proberen om de fles van 16;00 uur te vervroegen en ik vindt dat ze weinig echt slaapt met nog maar 3,5 mnd. Ik zou haar vaker in haar bedje te slapen leggen, dan slapen ze ook veel rustiger en is ze na het badje 's avonds misschien niet zo uitgeput.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 3-4 maanden is bijvoeding niet aan de orde en met 4 maanden ben je hooguit net begonnen. 700 ml melk (vocht) is echt de absolute ondergrens en verre van aan te raden.

En mogen... ach... what is in the name maar voor jou... tot zijn maanden is het zeeer sterk aan te raden om vier voedingen in stand te houden van minimaal 150/5

Yoghurt en brood zijn al helemaal niet aan de orde

10. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Een baby van 6 maand heeft helemaal geen 800ml nodig. Weet niet hoe je erbij komt maar ik heb gister nog een consult gehad met een lactatie kundige en ze zei dat babys van 6 maand nog 500ml nodig hebben.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

500 ml melkvoeding is echt weinig hoor met 6 maanden en een advies wat ik zeker niet zou verwachten van een lactatiekundige.. ook omdat er een minimum advies is van 750 ml vocht (en dan bijvoorkeur allemaal borstvoeding)...

beetje apart dus..

Ik zou er niet op af gaan...

Het uitgangspunt is MINIMAAL 750 ml vocht en met 6 maanden is het heel gebruikelijk om niets anders te geven dan melkvoedingen dus...

Dat KAN je anders doen maar dat is niet heel gebruikelijk en ook niet qua voedingswaarden het beste advies.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dan bedoelde ze vast 12 maanden, 500ml met 6 maanden is echt weinig, en al helemaal als je met 6 maanden pas begint met bijvoeding!

Tot 6 maanden halen ze alle voedingstoffen uit melkvoeding. Groente en fruit is maar BIJvoeding, ze kunnen er nog helemaal niet op groeien. Daarom mag het geen melkvoedingen vervangen. Heeft niets te maken met waar je je prettig bij voelt of hoeveel je kind al eet van bijvoeding, maar met hun lichamelijke ontwikkeling.

13. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Nja ik heb vertrouwen in de lactatiekundige. Ik vind het goed zo. Mijn kindje is tevreden en alles gaat super goed dus ik laat het hierbij

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou denken dat een lactatiekundige vooral kennis heeft van drinken uit de borst? Daar plakken toch geen milliliters op?

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik was pas op het consultatiebureau en legde daar ook even de vraag voor hoeveel flessen ze met 3 maanden nog moeten drinken, aangezien mijn zoontje 1x 12 uur achter elkaar doorsliep en daardoor op 4 flessen uit kwam.
    Ze gaf aan dat baby's van deze leeftijd (ookal is mijn zoontje al 6,5kg) eigenlijk nog wel 5 flessen nodig hebben.
    Dus als jij al op 4 zit, zou ik er zeker voor zorgen dat ze die 4 krijgt en ook allemaal leeg drinkt, anders krijgt ze echt te weinig lijkt mij. Ook omdat bijvoeding nu nog niet aan de orde is.
    Wat je inderdaad wel zou kunnen proberen is de fles in de middag eerder te geven, rond 15.00/15.30 en dan de fles in de avond gelijk na het badje rond 19.00/19.30, als ze dat red.
    Succes ermee en wat heerlijk dat ze al zo door slaapt hoor, geniet er maar van!

16. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Zo toch nog even een reactie op deze discussie.

Vandaag bij cb geweest en ons meisje doet het super. In overleg met cb hou ik mijn schema aan en krijgt ze nu een fruit en groentehapje en de tweede en derde fles maak ik 150/5 ipv 180/8.

Ze doet het prima, ze is vrolijk, groeit mega goed en ontwikkelt zich zeer snel. Zelfs haar eerste tandje begint door te komen.
    Het blijft denk voor iedereen moeilijk om zeker te weten dat je het goed doet. Maar ik voel me zo goed bij, het cb heeft me het zo geadviseerd en het allerbelangrijkste is dat m'n dochtertje het goed doet :D

Wat wil je nog meer ;)
    Heel erg bedankt dat jullie met me mee hebben gedacht

Deel Deze Pagina