Velletje/voorhuid van de piemel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door stef, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik zit met klein dilemma over het voorveltje of hoe je het ook mag noemen?

Nou ja ik krijgt het helemaal niet naar voren? Hij is nu 5 jaar maar werkelijk geen idee vanaf wanneer het moet/kan?
    Yahro 3 jaar lukt het met gemak geen problemen mee!

Hebben jullie daar een idee van? Of moet ik toch naar de huisarts toe?

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hallo stef

bedoel je niet naar achteren zodat de eikel bloot komt te liggen??
    bij onze jongste lukt dit niet (nog maar 2)
    bij onze oudste (3 bijna 4) lukt het ook niet met hem ben ik bij de uroloog geweest i.v.m ballon blassen zijn voorhuid zit veelste strak dit is door hormoonzalf verholpen de uroloog kon zijn eikel wel blootleggen en ik moest dit 2x per week bij hem doen omdat er nog een verkleving zit maar dit doet hem pijn dus laat het erbij omdat dit ook nog beslist niet hoeft aldus uroloog
    als je het niet vertouwd zou ik wel even bij de ha langs gaan voorkomt een hoop problemen

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hoi Fokje,

Ja naar achteren bedoel ik inderdaad :)
    Ik wist even niet hoe ik het goed moest zeggen.

Hij lijkt er ook geen last van te hebben nog maar goed misschien blijf ik er wel te lang mee lopen en kan het straks niet meer verholpen worden? Teminste dat is me angst.

En dat het bij onze ander zoontje wel lukt dan vraag ik me inderdaad even af hoe lang ik nog moet wachten totdat het wel kan bij hem?
    Maar bedankt voor je reactie ga denk ik binnenkort toch even langs de HA beter keertje teveel dan te weinig!

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd snap je angs
    de leeftijd weet ik niet (hebben ze mij wel gezegd maar ben het vergeten)
    ik weet dat er drie mogelijkheden zijn
    1=> hormoonzalf => wat in de meeste gevallen erg goed werkt ook hier was het een succes een paar weekjes smeren 2x daags behalve in het weekend en huidje werd een stuk soepler
    2=> onder narcose oprekken
    3=> besnijdenis => dit gebeurd niet zoveel meer
    ik geloof dat een nauwe voorhuid phymoses heet

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Wat is phimosis?

Phimosis is een medische aandoening, dat voorkomt onder niet-gecircumciseerde mannen, waarbij het voorhuid niet volledig over de eikel teruggeschoven worden kan. Deze aandoening wordt door vele als gênante bevonden en vermindert gevoeligheid van de penis tijdens het geslachtsgemeenschap. Het veroorzakt vaak ook ontsteking van de eikel, met irritatie en etterige uitscheiding als gevolg. Er wordt geschat dat tussen de 1% en 5% van volwassen mannen kampen met deze aandoening.
    Naast phimosis bij volwassenen, zijn er ook andere, aanverwante aandoeningen.
    Kinder phimosis. De voorhuid bij sommige jonge jongetjes zit vaak gehecht aan het eikel en kan niet volledig teruggeschoven worden. Dit is heel normaal - de voorhuid zal vanuit zichzelf onthechten. Bij tieners is het waarschijnlijk dat de voorhuid nu helemaal teruggeschoven worden kan, tegen de tijd dat ze vijftien zijn kunnen de meeste jongens hun voorhuid terugschuiven, hun kinder phimosis ontgroeid. In het geval dat U meent dat uw kind een aandoening heeft dat niet het normale, natuurlijke, kinder variant is, raadpleeg dan eerst een bevoegde medische beoefenaar voordat U Glansie gebruikt.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    De voorhuid bedekt de eikel of de glans van de penis. Tot aan de leeftijd van 4 of 5 jaar is de voorhuid soms vernauwd of kleeft hij aan de eikel waardoor het 'velletje' niet kan terug getrokken worden zodat de eikel geheel vrij komt. Dit is op zich nog niet afwijkend bij kleine jongetjes en behandeling is dan ook niet nodig. Op die jongere leeftijd heeft het geen zin stelselmatig te proberen de voorhuid terug te schuiven. Meestal wordt de voorhuid met de jaren vanzelf wijder en losser. Pas vanaf de leeftijd van 5 jaar mag een te nauwe voorhuid als een afwijking beschouwd worden. Dan spreken we van een echte 'fimosis'.

ik vond dit ook nog

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Heel interessant om te weten. Mijn zoon is nu 4 jaar maar zijn eikel is nog nooit met blote oog gezien. Ook al speelt hij hiermee, maar zijn piemel naar achteren trekken lukt hem niet.
    Wanneer zijn piemel stijf wordt (gebeurt 'n paar x, het schijnt normaal zijn, zeggen ze) blijft de eikel bedekt. Dan zei hij " piemelpijn" .
    Ik wacht nog even met een paar maanden, zo niet, dan ga ik met hem naar de HA voor hormoonzalf.

8. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Toevallig! Wij hebben voor onze oudste (9 jaar) ook hormoonzalf gehad. Ging goed en kon eindelijk bij zijn eikeltje. Het ging nog niet soepel maar het lukt in ieder geval. Na het gebruik van de zalf trok alles weer terug en lukte het met geen mogelijkheid meer.

Dokter heeft er nog eens naar gekeken en zei dat dat niet meer ging lukken. Vandaag bij de uroloog geweest. 12 december gaat Sasha onder het mes en wordt ie besneden. Eindelijk van zijn ballon plassen af en hij klaagde soms over een zere piel die prikte. Blij voor hem dat alles dan weer "werkt" zonder pijn en nadruppelen na het plassen.

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hoe bedoel je precies? Het lijkt in de vorm van piemelballon?

Gaat jouw zoon zeker toch onder narcose als hij besneden moet worden?

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het toevallig vorige week nagevraagd bij het CB. De verpleegkundige gaf aan dat er pas naar gekeken hoeft te worden bij de 5 a 6 jaar. Zolang hij nu een normale straal plas produceert is er helemaal niks mis. Gewoon afblijven dus.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ook onze zoon had last van ballon plassen!!!
    hij is zinderlijk, maar vorig jaar/begin dit jaar was de laatste straal zeg maar in de ballon en dacht dat hij klaar was ging dan staan en floep laatste straal eruit en onderbroek nat hij vond dit zelf heel erg want tja hij was wel zinderlijk maar dat kwam daar door (mijn verhaal staat bovenaan)

BALLON PLASSEN IS

De opening in de voorhuid is te nauw om de urinestraal door te laten. Achter de voorhuid hoopt de urine zich op.JE kunt dit vergelijken met een trechter.
    De voorhuid zwelt op als een ballonnetje, vandaar ook de term ballonplassen. Het kind heeft hierbij moeite met plassen en druppelt nog lang en veel na.
    De voorhuid van deze kinderen heeft vaak de vorm van een slurfje, de voorhuid loopt heel taps toe.

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    zal wel gaan googelen voor de afbeeldingen van ballonplassen...

Ik begrijp je beschrijving wel duidelijk....

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah wat jammer dat de dokter hem onder het mes wil!

Hier hebben we over een periode van 6 jaar meerdere malen een tijd met de zalf moeten smeren, omdat het toch weer nauwer werd en weer ballonnetjesplassen werd. Maar goed, na een paar weken smeren ging het dan weer een jaar goed.
    En nu de puberteit aanbreekt is het allemaal goed gekomen. Zonder operatie.

Ik zou er nog eens HEEL goed over nadenken hoor, het is best ingrijpend, en in de meeste gevallen als er een goed smeerbeleid is echt niet nodig.

Overigens, het kostte ons ook 3 urologen voor we zover waren hoor, ze wilden allemaal veel te graag veel te snel snijden, naar mijn gevoel.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier is mijn zoontje pas 11 maanden maar ik herken dit alles wel.
    Ons zoontje kreeg door zijn veel te vernauwde voorhuid telkens urineweginfecties.
    En aangezien hij een vergroot nierkelkje heeft kan dat ook nog gevaarlijk zijn.
    Uiteindelijk is hij met 9 maanden besneden en we zagen al direct een heel groot verschil idd met zijn plassen.
    Hij heeft nu een enorm sterke straal en gelukkig geen urineweginfecties gehad.

Deel Deze Pagina