Heeft de huisarts je bloeddruk gemeten voor hij het voorschreef? Je bloeddruk kan er namelijk door veranderen. Volgens de psychiater die mijn zoon gediagnosticeerd heeft kan ritalin weinig kwaad en we mochten het zelf ook wel proberen. Maar ja, mijn zoon begon met 5mg wat voor hem super werkte maar zijn vader merkte niets ervan.
@Napoleon: Ja, mijn bloeddruk was heel netjes. Ik ga de afspraak met psycholoog/psychiater afwachten, bedankt voor de antwoorden!
Zelf heb ik een tijdje concerta geslikt, maar er zijn wel een aantal verzekeringen die met het juiste aanvullende pakket, concerta vergoeden. Ik heb nooit wat zelf betaald, behalve eigen risico natuurlijk.. Ik was verzekerd bij Achmea Avero... Wellicht het bekijken waard, weegt i.i.g. op tegen 90 euro per maand denk ik!
Ritalin werkt direct en heeft dus ook direct effect. Je kunt het dus prima uitproberen, want in principe werkt het alleen als je echt AD(H)D hebt. Een spiegel opbouwen in je bloed is met ritalin dus niet nodig en afbouwen hoeft bij Ritalin ook niet.
Klopt idd, bij veel krijg je her wel gedeeltelijk vergoed Maar ik kan niet switchen van aanvullende verzekering of verzekeringsmaatschappij helaas Vorig jaar CZ 32.000 gekost, dus niemand wil mij hebben in hun aanvullende verzekering en ben dus eigelijk genoodzaakt om bij CZ te blijven
Nee, een psycholoog is geen medicus en mag dus niks voorschrijven. Daarvoor moet je dan bij een psychiater zijn. Een huisarts mag het dus wel voorschrijven. Bij een weekje uitproberen, lijkt mij dat hij begonnen is met een lage dosering, TS?
Normaal word begonnen met 5mg (bij mij, en m'n vader iig) Maar dosis word ook bepaald aan de hand van gewicht, lengte etc
hier nog geen ervaringen dus lees even mee me dochter moet de 26ste bij de kinderarts zijn (van alleskits) doorgestuurd door vroeghulp na een jaar lang lopen tobben wat er nou mankeerde is er adhd geconstateerd,
Ik heb gelezen over een natuurlijk product: LTO3 Lijkt mij persoonlijk een beter alternatief als Ritalin.
Vandaag had ik een belangijke afspraak op de universiteit. Ik kon geen oppas vinden dus zoonlief moest mee en ik voelde me zo opgejaagd dat ik het overzicht compleet kwijt was. Wist niet meer wat ik mee moest nemen, werd zonder reden boos op D. en ik had eigenlijk nog twee uur de tijd om in te pakken. Erger kon het niet worden dus heb ik de ritalin toch maar geprobeerd (half pilletje dus 5mg), 20min later voelde ik de knoop in mijn maag oplossen, rustig gegeten en toen zonder stress alle dingen ingepakt die meemoesten, ik ben in jaren niet meer zo ontspannen geweest. 3 uur later de andere helft ingenomen en tijdens de afspaak alle vragen kunnen stellen en een duidelijk beeld kunnen vormen van hoe ik mijn studie dit jaar kan gaan inrichten. Wat een ervaring!! Ik heb werkelijk in geen jaren zo helder kunnen nadenken
Dat is ged om te lezen! Kan dus msschien wel een oplossing voor je zijn, dat is toch en fijn idee. Ga je nu verder met proberen?
Ik denk het wel, heb het met mijn stiefmoeder besproken, zij is kinderpsycholoog en vond dat het geen kwaad kon om in ieder geval met deze dosis (3x 5mg) verder te gaan en dan volgende week met de ha te overleggen. Ik heb nog steeds de psychologenpraktijk niet gebeld, dat moet echt morgen. Ik hoop zo dat ik (met de ev. hulp/medicatie) de interesse voor mijn studie vast kan houden, ik vind het doodeng om weer te moeten presteren en met een deadline te zitten. Het moet voor mezelf en voor mijn gezin. Het liefst zou ik dit jaar gewoon op 3 maanden doen. Enkel studeren, verder niks maar uitgesmeerd over een heel jaar moet ik mijn aandacht zo vaak verleggen dat ik bang ben dat de aandacht verslapt. Het is niet dat ik de stof niet interessant vind, maar het gaat allemaal zo traag We gaan er voor!