Ik tel even rustig tot 10 en zal dan even mijn verhaal typpen Ik wilde nu een paar weekjes geleden mijn gympen van UGG aantrekken en zag dat er een heel groot gat aan de achterkant zat (zal later even een foto bijvoegen) Het materiaal is afgescheurd van de zool en naar mijn weten kan dit niet gemaakt worden. Nu zijn de schoenen hun garantie termijn voorbij en heb ik geen bon meer maar ze zijn ruim 1 jaar geleden misschien wel 1,5 gekocht. Ik heb de schoenen misschien een keer of 40 aangehad omdat ik ze de winter niet gedragen heb en met slecht weer ook niet. Nu de afgelopen maanden ben ik ze pas gaan dragen. Afwisselend met andere schoenen. Goed ik gemaild naar UGG en die zeggen gewoon contact met Zalando opnemen want ze zijn daar gekocht. Dus ik contact met Zalando opgenomen en krijg ik gewoon zo'n standaard mailtje terug dat ze niks kunnen doen ivm verlopen garantie termijn. Nu snap ik dat het lang geleden is dat ik ze gekocht heb maar ik koop nooit gympen van 150,- euro en ben erg zuinig op mijn schoenen en moet ze altijd eerst rustig inlopen vandaar dat dit pas het eerste seizoen is geweest dat ik ze ben gaan dragen. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening en dan kan ik het hopelijk iets sneller van me af zetten of toch nog even actie ondernemen.. Ik baal er gewoon heel erg van..:x
Ik snap dat het balen is, maar je zit anderhalf jaar na aankoop. Ik kan me voorstellen dat Zalando hier niet zo veel meer mee kan.
Het is inderdaad na de garantie termijn en ik snap dat zalando er niks mee kan nu. Dan kan iedereen terug na 1,5jr voor nieuwe.. snap dat je baalt maar je hebt geen rechten meer om er mee retour te gaan.
Je zit na de garantietermijn. Je hebt ze anderhalf jaar geleden gekocht. Je hebt ze reeds 40x aan gehad. Tja. Denk dat je er niet zoveel meer mee kan helaas, sorry.
Ziet er wel uit als een fout (niet door 'afdragen' van de schoenen maar doordat het niet goed vast zat) dus ik snap je frustratie maar ik snap ook dat ze daar niets meer mee kunnen na zo'n tijd. Ik zou er ook even mee naar de schoenmaker gaan, wie weet kan die het weer vastlijmen (of wat dan ook)
Oh dat snap ik idd helemaal hoor! Maar nu zou ik de schoenen bijna als nieuw weg kunnen gooien (er even vanuit gaand dat de schoenmaker ze niet kan maken) Voor 150 euro verwacht ik eigenlijk wel dat ik mijn schoenen af kan dragen dus dat de zool wat slijt en het materiaal slijt maar deze zijn bijna als nieuw.. vind dat er wel gekeken mag worden naar het gebruik van de schoenen bij een duur product als ugg. En dat er eventueel een kleine vergoeding tegenover staat bijv de reparatiekosten. Ik heb zelf in een schoenenwinkel gewerkt dus snap echt de andere kant ook heel goed maar ze zijn gewoon amper gedragen en daardoor baal ik ervan..
Ja dit denk ik dus eigenlijk ook. Het suede kan zwak zijn door het verwerken van het materiaal dus het had al een zwakke plek kunnen zijn. Ik maak altijd de veters goed open met aan en uit trekken. Het soort me ook dat ze niet even een foto of de schoenen zelf willen zien om te kijken of het een fout in het materiaal is. Plakken kan de schoenmaker sowieso niet. Hij zou er eventueel een stuk leer achter kunnen zetten en dan moet je geluk hebben dat het blijft zitten en je er weinig van ziet.
Nouja goed, na de garantietermijn doen ze daar ook niks meer mee. Zoiets valt onder garantie en daarna heb je gewoon pech, hoeveel bewijs je ook hebt. Oh ik vond het er wel uitzien alsof het losgegaan was maar het is dus echt gescheurd? Wordt moeilijk inderdaad... Maar wel het proberen waard denk ik.
He, wat zonde! Ik hoop dat de schoenmaker er nog iets mee kan! .. en anders heb je hippe open schoenen voor de zomer! P)
Op zich hoeft het niet per se iets te betekenen dat je na de garantietermijn van de verkoper zit. Iedere verkoper mag zelf een garantietermijn vaststellen, maar wat uiteindelijk rechtsgeldig is is welk termijn een rechter schappelijk acht. Een duur elektronisch apparaat dat maar een half jaar garantie zou hebben is een voorbeeld van wanneer je via gerechtelijke stappen waarschijnlijk meer garantie zou krijgen. Om deze reden heeft het bijna nooit nut om ergens extra garantie bij te kopen, vaak heb je op deze garantie namelijk sowieso wel recht . Echter, denk ik dat 1,5 jaar ruimschoots over het schappelijke garantietermijn van schoenen heengaat... Het is dan jammer dat je ze weinig hebt gedragen, maar ten eerste kun je dit niet bewijzen en ten tweede kan er in theorie in je kast ook nog van alles met je schoenen gebeuren (denk aan ongedierte, etc.). Ik vrees dat er niks anders op zit dan het te laten maken en het zelf te betalen of ze weg te gooien. Wel heel slecht en zonde!!
Anderhalf jaar verder.. ehh balen voor je maar dikke pech. Ik denk dat ze je hard uitlachen bij zalando...... Schoenmaker kan er vast nog wel wat mee.
Ik mag toch hopen dat ze me niet hard uitlachen bij zalando of bij ugg. ik heb een klacht en als een klant een klacht heeft over je product dan hoor je die serieus te nemen. Voor mij is het in ieder geval de laatste keer dat ik wat bij Zalando of bij ugg gekocht heb. En even voor de duidelijkheid ik snap echt dat ik de schoenen al lang heb maar nogmaals ze zijn bijna nieuw en dat is duidelijk te zien aan de schoenen en ik ga er altijd netjes mee om. En ik vind het daarbij een fout van het product omdat het schijnbaar een zwakke plek geweest is in het materiaal. Ik betaal 150 euro voor gympen in de hoop dat ik daar jaren mee kan doen omdat ik nou eenmaal weinig schoenen draag en heel veel afwissel met mijn andere schoenen..
Maar goed ik merk al dat de meeste denken dikke pech en laten maken. Zou ik misschien bij een ander ook zeggen als het toch mijn eigen centjes niet zijn Ik ga toch nog 1 keer mijn klacht neer leggen bij ugg zelf met een foto van de schoenen en vragen of er niet iets mogelijk is. Met een goede reparatie zou ik al heel blij zijn Ik vraag en verwacht ook echt niet dat ze mijn schoenen volledig vergoeden maar het probleem erkennen en mijn klacht serieus nemen zou al fijn zijn inplaats van het doorsturen en afschepen. (via google kwam ik er al achter dat er vaker een klacht niet serieus genomen wordt)
Wat wil je nu eigenlijk dan dat wij zeggen? zalando ,ugg en de koning en zijn vrouw kunnen toch niet ruiken dat jij ze pas 40x hebt aangehad? ik heb laarzen die heb ik al 500x aangehad, zijn al 5 jaar oud en zien er ook nog mooi uit. je snaot toch wel dat het gewoon logisch is dat ze na anderhalf jaar niks meer voor je kunnen doen
Ik koop noooooooit meer iets bij Zalando. Ik heb vorig jaar 2 (vrij prijzige) SuperDry shirts gekocht voor m'n vriend. Na 1 x wassen ging de opdruk er al vanaf. Zalando zei "jammer voor u". Jammer voor hun, ik koop niks meer bij ze.