Help! Zo'n zeer stuitje! Houdt verband met blaasontstekingen?

Discussion in 'Gezondheid' started by 1982Justme, Sep 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hallo allemaal,

Even het volgende.
    Vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik al enorm last van mijn stuitje. Ik ben toen 1x bij de fysio geweest maar diezelfde week bleek dat ik een nierbekkenontsteking had. Ik heb toen een flinke kuur gekregen en de pijn in mijn stuitje werd steeds minder. Is helaas nooit helemaal weggegaan. Vorige maand werd de pijn weer zo extreem en weer bleek ik een blaasontsteking te hebben. Kuur gehad maar dit keer bleef de pijn aanhouden. Weer afspraak gemaakt bij de fysio maar op een avond nieste ik en voelde iets verschuiven bij mijn stuit en de pijn was volledig verdwenen!
    Eergister voelde ik weer iets verschuiven en de pijn is weer terug.. Erger dan ooit.. Eigenlijk kan ik nu helemaal niks meer.. In huis doe ik het hoognodige (toilet, stofzuigen en was) en verder niks. Ik kan niet langer dan een half uur zitten of in dezelfde houding liggen.. Als ik opsta verga ik van de pijn.. En nu het stomme.. Ik heb me nog niet ziekgemeld (werk in de zorg).. Ik ben zo vreselijk bang dat ik dan helemaal niet meer in beweging kom..
    Ik heb voor de zekerheid weer urine ingeleverd, daar krijg ik vanmiddag de uitslag van en heb donderdag een afspraak bij de fysio..

Herkent iemand de klachten en heeft iemand tips qua houding of wat dan ook?

Alvast bedankt!

Heb overigens ook hele zere liezen (vergelijkbaar met spierpijn) . Zelf denk ik dat het er los van staat maar geef het toch maar even aan.

2. Elly1982

Elly1982 Actief lid

Oct 27, 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je naar een bekkenbodem fysiotherapeut? zo niet dan zou ik je dat adviseren.

3. 1982Justme

Ja dat ga ik, was ik inderdaad vergeten te vermelden. Bedankt voor de tip.

4. 1982Justme

Nou, m'n urine was goed.
    Vanmorgen moest ik werken maar het ging gewoon niet. Half huilend mijn dienst door van de pijn en heb ik me ziekgemeld..

Nu thuis en ontzettend druk in mijn hoofd.
    Ik ben bang dat ze verwachten dat ik toch weer kom werken en niet akkoord gaan met mijn ziekmelding.. Waar ik het vandaan haal geen idee maar die angst zit er echt..
    En daarnaast ook bang dat ik niks leuks meer kan/mag doen zonder mij schuldig te voelen..

Herkennen jullie dit?

5. winky

winky Bekend lid

May 12, 2013
    665
    0
    0
    Ik heb t tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ook zo erg dat ik sommige dagen haast niet kon zitten. Hier hielp helaas helemaal niks en is t pas een paar dagen na de bevalling verdwenen. Nu met deze zwangerschap er geen last van gehad gelukkig. Ik hoop voor jou dat je er niet de hele zwangerschap mee rond loopt

6. Miepie83

Miepie83 Lid

May 17, 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook heel erg gehad. Ben halve dagen gaan werken in de middag ging ik altijd plat, dat werkte...na mijn bevalling ging het helaas niet over maar werd het erger. 3 maanden na mijn bevalling bij de bekkenbodemfysio terecht gekomen. Die heeft mij erg geholpen.

Doordat je constant met aangespannen bekkenbodem loopt krijg je pijn in je stuitje en dat verklaard ook wel waar je blaasontstekingen vandaan komen. Ik zou dit zeker aankaarten bij je fysio want er is wel wat aan te doen.
    Let wel op dat er verschil is tussen bekkenfysio en werkelijke bekkenbodemfysio!

Tijdens deze zwangerschap kwam de pijn weer naar boven, ben gelijk weer onder behandeling gegaan en het gaat stukken beter dan mijn eerste zwangerschap.

Sterkte!

7. 1982Justme

Thanks voor je reactie!
    Heb inmiddels ook de stempel 'bekkeninstabiliteit'..
    Ga het in ieder geval aankaarten.

Share This Page