Hebben jullie tips voor spenen die uit bedje vallen? Word er zo gek van steeds eruit te moeten omdat die speen middden in de kamer ligt of onder zn bed... Met spenenkoortje slapen kan natuurlijk niet dus heb echt iets anders nodig... thanx alvast
Misschien meerdere spenen in bed neer leggen zodat je kindje zelf de speen kan pakken. Voor de rest niet echt tips. Zou niet zo'n koordje doen. Je weet niet of je kindje er met zijn nek om komt te zitten.
Knuffel je speen heet dit ding (volgens mij ook te koop bij prenatal) dan kan hij in ieder geval niet meer door de spijlen vallen....
Hier ook 5 spenen in bed. Maar nu slaapt m'n dochter wel het liefst met 1 speentje in haar mond en in ieder handje ook nog een speen . Volgens mij zijn er overigens wel spenenkoortjes voor in bed. Die zijn een stuk korter en dus ook veilig bevonden hiervoor. hmm ik kan er nu niets over vinden.... dan zal het toch wel zo zijn, dat ouders hier zélf voor gekozen hebben. Ik zag het bij enkele kinderen op het kdv waar m'n dochter zit.
Ik heb 3 spenen in zijn bedje liggen, waarvan er eentje aan zo'n tutlapje van Difrax vastzit. Die valt minder makkelijk uit bed. Als ik 's avonds bij hem ga kijken ligt hij vaak met 1 speen in zijn mond te slapen, 1 in zijn linkerhand, en 1 in zijn rechterhand...zooo schattig
Mijn dochter is helemaal gek op haar knuffel je speen ding en slaapt er heerlijk mee. Wij werden hier ook helemaal gek van elke keer naar boven weer moeten omdat de speen weer eens onder het bed lag.
Nou de speen van mijn zoontje zit gewoon aan een speenkoord, die van Woezel en Pip is geen lang koord ofzo maar ik klem hem aan zijn slaapzak en hij valt er nooit af. Woezel en Pip spenenketting van Tiamo :: Rammel, bijtring en speenkoord :: Speelgoed op soort :: Spelendwijzer
Hier eerst ook, was ook leuk spelletje of zo..... Ze slaapt nu met 3 spenen en aan iedere speen zit een knuffeldoekje. Kun je ook handig zelf maken door een spuugdoekje in t midden een lusje te maken (met een lintje, goed vastnaaien!!) en dan dat door de ring van de speen. dan past ie neit zo makkelijk meer door de spijltjes, en mocht het dan eindelijk gelukt zijn liggen er nog 2. Ook is de speen zo makkelijker terug te vinden voor je kleine! succes!
bedankt voor jullie antwoorden, echter een speendoekje werkt niet. Hij trekt dan uit nieuwschierigheid steeds aan het doekje of koortje en dan is die speen alsnog uit zn mond. en de speen afleren zou ik heel graag willen maar hij slaapt gewoon niet zonder speen... ik dacht aan een "hoofdbeschermer" dan kunnen ze niet uit bed vallen. Iemand hier ervaring mee?
Hier ook 5 spenen in bed. 's Avond leg ik ze alleen bovenop haar bedje.. haha.. erg maf gezicht! Maar werkt wel... Hoofdbeschermer zou ik zelf niet zo gauw gebruiken, puur uit veiligheidsoverwegingen... En daarbij mikt mijn dochertje ze aan de zijkant eruit, daar waar die hoofdbeschermer niet meer zit, zeg maar.. Doekjes werken hier ook niet. Trekt ze gewoon aan het doekje met als gevolg dat speen dus ook mee uit gaat! haha.. Heel herkenbaar dus.. Succes!
Hier ook meerdere spenen in bed. Ook leg ik er 1 op een plek waar ik direct bij kan. Hij slaapt nu op zijn buik, met de spenen onder hem. Overdag zoek ik ze weer bij elkaar en leg ze weer in zijn bed. Zo'n doekje is hier ook geen succes, want dan gaat doekje wapperen met zijn speen eraan. Zo'n beschermer zou ik niet doen, is volgens mij ook niet helemaal veilig. Ik heb dus eigenlijk geen tips voor je...