ik mag vandaag weer voor de keuring naar het cb met Jill. zal eens vragen of zo over mag op gewone melk (maak je dat dan ook warm? stomme vraag zeker..) Jill krijgt smorgens pap met een lepel en smiddags een fles van 150 en savonds ook. zolang ze die savonds nog leeg drinkt geef ik hem gewoon nog. Mijn moeder gaf vroeger nog best lang die laatste fles aan me, weet eigenlijk niet beter dan dat je die nog best lang blijft geven maar.... ga het nog maar eens navragen hoe dat nou precies zit.
Vragen is toch niet dom? Sommige kindjes 'pikken' gewone melk alleen warm, andere 'pikken' het helemaal niet etc. Maar sommige vinden alles prima.. zoals mijn zoontje. Koud, warm, volle melk, halfvolle het maakt hem niets uit. Hij krijgt dus koude volle melk. Die laatste fles... ik vond 'm niet meer nodig en het advies wat hier gegeven werd was 300 - 500 ml melk per dag. Dat is hier dus 2 x 125 ml bij de boterham en 's avonds nog een zuiveltoetje .. dan is er geen 'ruimte' meer voor de avondfles.
Mijn zoontje is 10,5 maand. Hij wil sinds kort zijn middagflesje helemaal niet meer, dus ons schema is nu zo: 7.30 240 cc pap uit de fles 9.00 boterham met margarine en sap/water 9.45 slapen tot 11.30 12.00 boterham met margarine en beleg, fruithap en sap/water 13.30 tussendoortje 14.00 slapen tot 16.00 17.00 groentehap en sap/water 18.30 200 cc opvolgmelk 19.00 slapen tot 7.30 Weet iemand of het klopt dat ze per dag 500 cc aan vocht binnen moeten krijgen? Is dat het absolute minimum, of is 500 cc gewoon goed? Als je het fruithapje meetelt zit mijn zoontje daar wel boven, maar ik vind zijn plasluiers de laatste tijd wel aan de magere kant (hij wil dus geen middagfles meer, maar van zijn diksap drinkt hij ook nog niet al teveel).
@mikki77: mij is vandaag verteld dat ze niet meer dan 300cc melk nodig hebben. Misschien kun je de fles van smorgens wat minderen en er dan een boterham bij geven??? en dan de avond fles 150cc? 500cc lijkt me echt heel erg veel. vandaag dus bij het cb geweest, mogen wat melk er af gooien en gewone melk geven vanaf 1 jaar. dus gaan nu smorgens 90cc pap geven met brood, en smiddags 1/ 2 boterhammen en dan ook zo'n 90cc melk en de avond fles laten we zo... misschien dat ze dan ook meer haar brood op eet want die laat ze steeds meer staan.
Hier is ons ritme: 06.45 opstaan en 200cc papfles 9.30 fruit 10.00 tot 11.00-12.00 bed 11.30-12.00 2 boterhammen 14.30 tussendoortje (fruit meestal) 15.00-16.00 bed 17.30 avondeten 18.30 90cc fles 18.45 slapen Ik heb overigens helemaal niet het gevoel weinig tijd te hebben. Overdags ga ik buiten zijn slaaptijden om gewoon op pad met hem en neem zijn eten mee. Hij krijgt zijn brood bijv ook wel eens als hij in de kinderwagen zit. Ik zie er juist tegenop als ze straks naar een middagslaapje gaan omdat dat op een moment van de dag is waarop ik normaal gesproken juist met mensen afspraak of wat ga doen.
Dit is Emma haar schema: 8.00-8.30 Babmix (met gewone melk) en vitamine D en daarna wat thee met melk 10.00-10.30? fruit of een koekje (en flesje roosvicee of water) 11.30-12.00 1 boterham en 150 nu nog flesvoeding, zodra die op is, krijgt ze gewone melk of thee 12.30- ongev. 15.00 slapen 15.00 drinken (roosvicee of thee) en een koekje (of fruit) Soms tussendoor nog wat drinken 17.30-18.00 warm eten en yoghurt 18.45 flesje (120 ml.) nu nog flesvoeding, wordt straks warme melk. Dit hoort echt bij het ritueel en houden we er nog wel even in. 19.00 naar bed