Sinds gistermiddag wil Caitlyn maar slecht drinken: meldt zich wel elke 4-5 uur, maar drinkt dan 30-40 cc hooguit en huilt de hele boel dan bij elkaar... Ze zit op nutramigen sinds ze 2,5 week oud is, en krijgt vanwege reflux sinds 2 weken nexium. Daarvoor hadden we zantac, maar dat hielp niet genoeg meer en lijkt ook een negatieve invloed te hebben gehad op haar hartritmestoornis. Nog even motilium gehad erbij, omdat ze rustig 3 uur na een voeding nog voeding omhoog lag te krijgen, maar daarvan kreeg ze enorme darmkrampen en aangezien dat eigenlijk ook niet samen mocht met de hartmedicatie, ben ik daar dus direct weer mee gestopt. De voeding dikken we al in met JBPM. Is dit nou een buikgriep gewoon, of toch de reflux en/of bijwerkingen van de nexium? Of nog wat anders?
ach, wat sneu zeg! ik zou bellen met de kinderarts, als het van de reflux zou zijn dan willen ze toch het liefst de hele tijd doordrinken om de pijn in de slokdarm niet te voelen dacht ik. heeft ze nog wel plasluiers? ze drogen zo snel uit. heeft ze geen koorts? speengaatje niet verstopt, verschillende houdingen geprobeerd? lopend voeden? (hebben jullie vast wel gedaan maar probeer mee te denken)
Thanks Geen koorts, heel ietsje verhoging: 37,5 Ze plast gek genoeg goed, (heb het idee dat er veel meer uitkomt dan ze binnenkrijgt). Lopend voeden, in de draagdoek (buik-tegen-buik) voeden, zachtjes wiegen tijdens het voeden: helpt allemaal niet. Speengaatje is af en toe wel even wat verstopt, maar dat is niet de oorzaak van de onrust, want als ik die weer open maak, blijft de onrust even erg. Ze heeft ook last van darmkrampen, naast dus die pijn tijdens en direct na het voeden. En heeft koude handjes en voetjes. Dat was eerder hier teken dat haar hart op hol was geslagen, maar die is nu normaal, (we hebben een stethoscoop aan moeten schaffen daarvoor).
Is het wel beter gegaan met de nexium? Hier duurde het even voordat de nexium zijn werk ging doen icm motilium.
Wat zielig Kan het een reactie zijn op de medicijnen die ze krijgt? Heeft ze ook (meer) krampjes tijdens en na de voeding? Misschien voor de zekerheid even de ka bellen.
KA maar even gebeld idd, maar onze eigen arts was er niet. dienstdoende arts kon weinig voor ons doen, zo voor het weekend... Opname zou wel kunnen, maar dan zouden we de komende dagen elke keer een andere arts treffen, dus dat schiet niet op Bovendien is onze oudste vandaag jarig en dat vieren we zondag, en aangezien zij de afgelopen weken er al zoveel bij ingeschoten is door alle gedoe en dit jaar voor het eerst haar verjaardag erg bewust meemaakt, wil ik dat toch ook echt wel door laten gaan. We worden iig wel morgen even weer gebeld, hoe het dan is, en dan moeten we maandag verder gaan kijken wat handig is. Ik merk wel dat ze nu na haar dosis nexium de voeding wel rustig drinkt, (wel weer 40 cc maar), dus geen/minder last van zuur, en dan een kwartier na de medicatie en voeding beginnen de krampen. Vanmiddag was het dus al krijsen tijdens de fles Het duurde, toen we begonnen met de nexium, idd wel even een aantal dagen voor we echt effect merkten. Di en woe ging het heel goed, gisterochtend ook nog en sinds gistermiddag is het dus (weer) mis
Hier bleek het toch zoiets simpels als een verstopte speen. Zodra ik hem vrij maakte, raakte hij net zo snel weer verstopt. Ik zou toch 1 keer een iets grotere speen proberen?
Heb ik geprobeerd en dat is het niet. De speen zit echt niet verstopt, (ja, soms dus even, maar niet voortdurend, ik probeer dat wel steeds even uit), en een grotere speen verergert het probleem alleen maar, omdat het dan veel te hard gaat voor d'r Dan ligt ze zich naast de onrust ook nog eens te verslikken, krijgt een hoop extra lucht mee naar binnen dan en dan is het helemaal feest dus
Difrax s-fles met m-speen vanwege de JBPM. Eerder Tommee Tippee, maar daar ging ze heel erg aan klakken. Avent pakte ze ook niet lekker.
Hè gats, ging net ff lekker met Caitlyn. Hoop dat je snel een oplossing vind, ik zou t niet weten. Misschien die vacuüm speen bij KV, dan krijgt ze helemaal geen lucht meer binnen. Arme meisje, hoop dat t snel oplost en nog een leuke verjaardag hebt. Heb je hulp op de verjaardag dan kan jij je op Caitlyn concentreren.
hier ook een meisje met erge darmkrampen en na heel veel gezoek kwamen wij uit op de dr Brown met M speen (ook JBPM). in combinatie met sab simplex heeft ze hier geen krampjes weer gehad
@Mirri: mijn moeder en schoonmoeder helpen wel en mijn man kan zijn handen uit de mouwen steken. Dus dat gedeelte zit wel goed @Tuttie: sab simplex is hetzelfde als infacol toch? Dat helpt hier niet. Dr Brown hebben we in de kraamweek wel geprobeerd, maar misschien toch nog even opnieuw proberen dan. Gebruikten jullie ook nexium dan? Want 't is hier natuurlijk wel de vraag of die darmkrampen veroorzaakt worden door lucht of door de medicatie, (naast nexium ook nog medicatie voor haar hart). Ze heeft wel moeite met boeren en is erg winderig, dus deels zou lucht wel het probleem kunnen zijn, maar het wordt bij beide medicatie die ze gebruikt ook als bijwerking genoemd
Wat een zorgen allemaal Heb je wel het idee dat ze de speen van de fles goed pakt? Ik heb 2,5 maand lopen kl*ten met mijn zoontje met voeding. Pakten de speen niet, wilden niet drinken, krijsen tijdens het drinken, weinig drinken vond er geen ruk meer aan om hem de fles te moeten geven, en had gewoon "angst" om hem de fles te geven ivm het vele gedoe eromheen. Uiteindelijk zijn we bij MAM flessen uitgekomen. Die hebben een voorgevormde speen. Bij de eerste fles die ik hem gaf, kwam er meteen rust over hem heen. Geen gehuil en gekrijs meer, rustig flesje leeg drinken, en hierdoor kreeg hij ook amper lucht binnen waardoor hij makkelijker kon boeren en veel minder last had van krampjes.
misschien dom idee, maar kan het spruw zijn? Ik geef zelf bv en wij hebben er nu weer last van helaas . Ik dacht dat een kindje dat de fles krijgt ook spruw kan hebben. Dan drinken ze slecht omdat het drinken pijn doet, jeuk geeft, etc. Mijn dochtertje hield bijna op met drinken door de spruw toen ze nog geen 2 maanden oud was. Heel naar! Oh en ik lees dat ze ook winderig is, dat kan er ook bij horen!
bij ons hielp de infacol ook helemaal niets maar SS deed wonderen en we hadden trouwens ook gekookt water voor de flessen. als je JBPM toevoegd kun je wel beter het M speentje pakken van de dr Brown en 45 seconden goed roeren. (wij kunnen nu zelfs de fles weer flink schudden). Lenthe krijgt Zantac voor de reflux
Hier kreeg mijn jongste ook last van de JBP. Als ik het zo hoor dan klinkt het toch als een lichamelijke klacht. mogelijk een (geirriteerde) ontstoken slokdarm? (ivm de verhoging). erg zielig. ik heb helaas weinig tips voor je. sterkte.
@Gwenolyn: we zijn 5 weken geleden begonnen met de difrax-flessen, die hadden ze op de neonatologie van het radboud en pakte ze beter dan de Tommee Tippee waar ze op dat moment heel erg mee ging rommelen, (klakken). Die heeft ze steeds goed gepakt en is dus nooit het probleem geweest @Zweden: ik kijk er wel regelmatig even naar, maar denk niet dat het spruw is. Ze is op dit moment wel weer rustig tijdens het drinken en heeft nu geen krampjes. Vanochtend heeft ze een keer een hele voeding gedronken, maar die kwam er 10 minuten later in z'n totaliteit weer uit. Uurtje later heeft ze 20 cc gedronken en nog een half uur later nog eens 15. Nu geen krampjes, maar ik denk dan ook: dat kan ook bijna niet van zo weinig drinken Ik blijf hier twijfelen tussen buikgriep en bijwerking van de nexium. Of beiden Ze plast nog goed, en wil in de draagdoek uiteindelijk wel redelijk slapen, dus nouja... we kijken het nog maar weer even aan. Tips blijven welkom trouwens.
Zijn het ook geen krampen van de jbpm? Heb je die van nutriton? Onze zoon kreeg daar nl gigantische kramp van. Zijn toen overgegaan op de jbpm van Natura. Hier zitten geen chemische toevoegingen in. De krampen werden toen 10x minder. Het is hier te koop in de gezondheidswinkel G&W winkel.