slechter drinken 3 maanden oude baby; last van warmte?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jes4, May 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ons zoontje van 3 maanden drinkt sinds gisteren ineens een stuk slechter. Nu is het natuurlijk ineens een stuk warmer en kan het daar aan liggen. Maar hij dronk vrijwel alle flessen van 200 cc leeg, nu stopt hij na de eerste 100 en wil daarna vaak niet meer. Een uur later weer wel; dus nu zit ik op veel flessen van 100 cc en komt ons ventje wel een heel eind in de buurt van de liter. Maar niet fijn dat het zo moeizaam gaat. Als hij zijn gezichtje weg draait hou ik dat met mijn vingers voorzichtig tegen. Dit is toch niet teveel pushen? Het is ons 4e kindje en ik heb het met de meiden ook mee gemaakt. Maar vroeg me af of er nu meerdere moeders tegen aan lopen. Wat doen jullie eraan. Wat doen jullie om te zorgen dat jullie kindje zijn/haar flesje leeg drinkt. Hoor graag ervaringen. Hoop maar dat het een fase is. Of een sprongetje....

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Onze dochter drinkt de laatste 2 dagen ook een stuk slechter en zij is vrijdag 4 maanden. Ik vermoed ook dat het door de warmte komt. Ik probeer het ook door te zetten, maar als ze echt niet meer wil dan laat ik het maar. Wel let ik erop dat ze over de gehele dag wel minimaal dat binnen krijgt wat echt moet. Ik geef nu bijvoorbeeld meerdere keren kleinere hoeveelheden, i.p.v. 5 flessen van 180cc.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier is ie bijna 5 maanden maar had er vandaag wel last van hoor... Ik geef m regelmatig water tussendoor maar ook ondat ie diarree heeft...
    Tsjaa vid vocht net iets belangrijker als eten...

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje drinkt ook altijd veel slechter tijdens een sprongetje. :)
    Toen hij 12 weken was liet hij ook vaak halve flessen staan...ging vanzelf weer over! (duurde een dag of 10-14)

5. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika heeft hier net ook een paar dagen last van gehad. dronk inderdaad eerst de helft van de flesjes leeg en na een uur de tweede helft. hij kan sinds gisteren lekker rollend de kamer doorkomen dus ik denk een sprongetje hij drinkt ook weer zijn flesjes leeg er fijn met dit warme weer:D

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Fijn om te horen dat jullie dit ook mee maken. En dat het ook weer voorbij gaat. Ik geef nu ook vaker kleine beetjes. Gisteren kwam hij daardoor toch aan de liter. Maar ben wel stiekum blij als de temperatuur weer wat naar beneden gaat. Gisteren gaf de babyfoon 27 graden aan op de babykamer. Ons manneke ligt dan ook in de woonkamer te slapen.

7. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Hoi gelukkig weet ik dat ik niet de eninge ben,noah drinkt sinds 2 dagen zeer slecht,veel huilen,onrustig.ik heb vandaag gelukkig vanmiddag naar geneticus in maastricht. groetjes

8. 2lovelychildren

Hoi jij komt bijna aan een liter,noah gister 600 maar ,maak me toch zorgen want hy is nu 7 kilo en dan is 600 toch te weining.sorry dat ik dit schrijf in jouw topic,weet jij misscien of dit te weining is groetjes

9. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Hoi, Ik heb begrepen dat 500 cc het minimum is. Niet ideaal natuurlijk, maar wel voldoende om niet uit te drogen. Ik geef vaak kleine beetjes. Net dronk hij maar 70 cc. Vanmorgen 2 x 100. Het is tobben, maar ik vind het wel belangrijk om er voldoende in te krijgen. Zeker met dit weer.

10. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Wat doet die geneticus trouwens?

11. 2lovelychildren

Hoi ze gaan kijken en önderzoek doen,ze denken dat hij t noonansydroom héeft,dus spannend wat ze gaan doen vandaag. groetjes

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Oh, dat is inderdaad spannend, maar hopen dat het mee valt. Succes.

13. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Het gaat alweer een stuk beter. Het is wel zo dat nu genoeg ook echt genoeg is. Als hij stopt, kon ik voorheen nog even het flesje opwarmen en een 2e keer geven. Maar dat wil hij nu niet meer. Nu probeer ik het vaak na een uurtje nog een keer. Vaak gaat het er dan wel in. Het lijkt stiekum ook wel op een sprongetje. Hij heeft weer zoveel bij geleerd. Dus wat het ook is geweest; de warmte, een sprongetje. Het gaat weer de goede kant op. Meneer was in 16 dagen 570 gram aangekomen. Zit nu op 6780 gram; super tevreden dan ook.

Share This Page