Baby gaat steeds met gezicht in matras liggen sinds omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds een paar dagen kan mijn dochter goed omrollen. Ze doet dit dan ook continu. Eerst ging ze op de zij slapen, maar nu rolt ze door op haar buik. Vaak zitten haar armpjes dan onder haar lichaam en slaapt ze verder met haar gezicht in het matras. Als ik naar haar toe ga om haar gezichtje te draaien, laat ze dit niet toe. Ze rolt dan gefrustreerd op haar rug en gaat huilen, waarschijnlijk omdat ik haar wakker maak. Maar ik vind het zo eng als ze zo met haar gezicht naar beneden ligt! Zijn er meer kindjes die dat doen?

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn dochter slaapt ook vaak zo maar zij ligt dan met haar voorhoofd op haar handjes. Haar neusje is dan wel vrij.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier slapen beide kids zo. Blijkbaar vinden ze dat lekker. Als ze ademnood hebben dan blijven ze echt niet zo liggen;)
    Ik laat ze ook zo liggen. Een kind stikt niet in een matrasje. Als ademnood krijgen dan draaien ze it een reflex hun hoofdje wel om hoor. En zodra ze het hoofdje goed op kunnen tillen, zijn ze ook sterk genoeg om die te draaien bij evt ademnood.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Hier deed dl dat ook een tijd. Als ze goed met haar hoofd omhoog kan komen is het geen probleem lijkt me. Wij hebben dan wel een aerosleep topper. Dat was vooral voor mijn geruststelling want ik vond het ook wel een beetje eng in het begin.

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben gelukkig ik ook een aerosleeptopper, dat maakt het wel wat minder eng. Maar ik blijf het wel een beetje vreemd uitzien. Hoe oud zijn/waren jullie kindjes toen jullie dat deden? Ze kan haar hoofdje wel optillen, maar gaat bij het rollen vaak op haar handjes liggen en dan krijgt ze die niet onder haar lichaam uit.

6. Humava

Humava Niet meer actief

#6 Humava, 8 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2014
    Ja het ziet er idd vreemd uit. Dl rolde met 5 maanden zoiets ongeveer. Toen ging ze ook gelijk op haar buik slapen. Met hoofd in het matras. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ze het precies heeft gedaan maar denk tot een maand of 11-12. Nu niet meer iig.

Deel Deze Pagina