Ben ik nou zo naief?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Mijn dochter gaat bij anderen niet op de bank klimmen/hangen/staan. Mijn dochter gaat niet door gesprekken van volwassenen heen schreeuwen/jengelen.

Ben ik nou echt zo naief of gaat het me lukken haar dit te leren? ;)

2. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hahaha nou, dan naief ik lekker met je mee...
    Want dat gaat onze kleine straks ook allemaal niet doen!!! :D

:(:(:(

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hangt van opvoeding. In omgeving heb ik hier echt irritante kinderen maar ook paar erg schattige- nee is nee.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ga ik mij niet druk om maken, is voor later een zorg.

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Succes haha! Op de een of andere manier doen ze dat van nature... Maar je kunt ze wel leren luisteren zodat ze stoppen.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh wat zal ik eens antwoorden..

ze gaan alle dingen in ieder geval 1 x doen want anders kan je het nl. ook niet corrigeren. de kans is heel groot dat ze het ook vaker gaan doen maar hoe je er dan op reageert is jouw eigen keus.

OP een bank hangen staan etc. dat is redelijk makkelijk af te leren bij een ander, dat doen ze vaak nl uit zichzelf al niet makkelijk.

Door volwassenen heen praten daar is eerst herhaling van als grote mensen praten wacht je even etc. voor nodig, ze weten niet uit zichzelf dat het niet mag.

7. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik had gistermiddag visite, haha, mag duidelijk zijn hoe dat er aan toe ging. Lieverds hoor, daar niet van. Maar ik ga dochterlief toch echt leren dat we dat niet doen.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Succes!!
    Hier 2 grotere kinderen van 7 en 9 jaar en weet ondertussen wel beter haha

9. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Tuurlijk, ik weet ook wel dat ze het heus allemaal uit gaan proberen simpelweg omdat ze niet weten dat het niet de bedoeling is. Maar ik ga het toch echt wel corrigeren.
    En geloof me, ik ken er zeker 2 die heel makkelijk koppeltje duikelen over de rugleuning van onze bank ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik spreek je over een paar jaar nog wel eens weer ;)

Nee, maar serieus: je kunt het ze gewoon aanleren, maar dat betekent niet dat je kind, als jij uit de buurt bent, zich daar altijd aan gaat houden.
    Het ze niet leren is iig succesrecept voor wangedrag elders, maar het ze wel leren zal niet betekenen dat ze het nooit gaan doen. Maar dan doen ze het iig een deel van de tijd wel zoals je het ze geleerd hebt :)

11. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hihi, daarom ben ik ook bang dat ik iets te naief ben :p Maar ik ga het toch proberen :D

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vind het naief ja. Kinderen zoeken nu eenmaal grenzen op. Zie weinig kinderen die maar braaf op hun plaats blijven zitten en nooit ergens doorheen praten :D

13. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Haha I know :D

Dat vind ik een mooi streven!

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ga het proberen.. Maar of het me lukt in korte tijd dat af te leren..

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja je ben naief...

Je kan het ze best leren... Maar dat is niet ik 1 dag gedaan ;)
    Zeker niet het ergens doorheen prateb

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Whahaha Succes!! Dit hoort nou eenmaal bij de ontwikkeling, natuurlijk moet je grenzen stellen maar die heb je niet bereikt binnen 1 dag.

Prachtig die moeders die van alles roepen en overal een mening over hebben totdat ze er zelf midden in zitten. Niet aanvallend hoor maar vind het gewoon grappig. Je gaat straks de strijd aan over miljoenen dingen lijkt het wel.

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Je zegt eigenlijk dat die andere moeder faalt in het opvoeden/grenzen stellen. Niet doen want je staat (nog) niet in haar schoenen.

18. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Nee, dat zeg ik niet. Nu leg je me woorden in de mond. Ik zeg (indirect) dat mijn vriendin er andere normen en waarden op na houdt dan ik, want zij vond het ook niet erg dat haar kinderen dat deden. Ze corrigeerde niet.
    En dat is wat ik dus in ieder geval wel ga doen. En of het effect heeft en hoe lang ik het ga volhouden, dat moet inderdaad nog maar blijken.
    Het was ook bedoelt als topic met een knipoog.

19. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Bedoelde het ook niet rottig naar je hoor! Alleen zo kan het wel overkomen dat je vind dat ze het niet goed doet in jouw ogen. Snap ook wel dat het met een knipoog is maar uit ervaring weet ik dat als ze klein zijn dat je dan heel wat opvoedplannen heb. Springen op de bank bij vreemde mogen ze trouwens ook niet hoor!

20. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oké prima, zand erover. :)
    De moeder van gisteren is een van mijn beste vriendinnen en haar kinderen zijn lieverds, ik ben gek op hen. Zij en ik zijn alleen heel verschillend, opposites attract, toch?
    Ik weet ook heel goed, dat dat is wat ik aan het doen ben: 100 opvoedplannen aan het maken, waar er 90 van toch niet gaan lukken :p Ik ben gewoon zo benieuwd wat de toekomst allemaal gaar brengen met dochterlief. Hoe zij zal zijn als zij de leeftijd heeft van de kindjes van gisteren.

Deel Deze Pagina