ik ga over niet al te lange tijd, als mijn kindje er aan toe is, starten met hapjes. Nu heb ik alleen van die kleine slabs en dat lijkt me niet voldoende als ik ga starten met hapjes. Wat raden jullie mij aan? Wat zijn fijne slabs om te gebruiken als je net start met hapjes?
ik heb er gemaakt uit zeildoek, dus afveegbare, afwasbare slabbetje ... met zo'n opvangbakje vooraan je kan ze ook kopen natuurlijk
Van een collega heb ik slabbers gekregen van Silly Billyz Je hebt korte en lange. De lange vind ik het fijnst. Sluiten met knoopjes in de nek, zijn van badstofachtig spul en de onderkant is gladder. Komen geen vlekken in terwijl ik de simpele slabbers van bijv baby dump niet goed meer schoon krijg. De plastic slab vind ik niks. Gooi het liever in de wasmachine dan steeds afspoelen. Prenatal - voeding - Nybble - Silly billy slab
Hier ook zo! En in t begin is elk slabbetje te kort, al is ie n meter lang. Ze knoeien dan ZO VEEL!!! Na verloop van tijd word dat wel minder gelukkig.
Hier slabbertjes van de action,ik had ze ik de kraamweek van iemand gekregen en zelf later bij gehaald,ze zijn groot met drukknoopjes en van badstof.je ziet er ondertussen wel wat vlekken op maar het zijn maar slabbertjes
Ik heb die groene van plastic met opvangbakje van de IKEA. Die vind ik erg fijn. Na het hapje spoel je die zo schoon. En ik heb bij de Zara slabbetjes gekocht die niet doorlekken. Vooral in het begin met fruit gingen de vlekken zo door de slab heen.
Ik had badstoffen slabbertjes van C&A (die voor elke dag eentje) en daaronder legde ik een keukenhanddoek zodat ze helemaal bedekt waren. Bij ons jongste hebben we dat principe iets langer moeten toepassen, want die knoeide wat af in het begin Ze waren allebei 4m toen ze hapjes kregen dus zaten nog in de relax (wipstoelje in NL?), dan gaat dat goed.
Silly billyz, wij hebben die met geribbelde rand. Nu met het leren drinken houdt dat het vocht goed tegen.
de silli billy slab zijn idd heel fijn! dat is (voor zover ik weet) de enigste slabber waar alle vlekken moeiteloos uit gaan, en hij is waterdicht ook wel handig. de plastic slabbers vind ik niks, het beland bij ons niet in t opvangbakje op de 1 of andere manier, en hij sluit niet goed bovenaan waardoor het nog op de kleding ligt. kleine slabbers hebben wij in het begin ook gebruikt, wou prima.
De silly billys! Ik heb er twee met lange mouwen en red het daar prima mee, ik gebruik niks anders mee. Na gebruik even uitspoelen onder de kraan en met een kwartiertje is hij weer droog en klaar voor gebruik. Of een paar dagen gebruiken en dan in de wasmachine.
twintig?? Ik heb er een stuk of 6, (van Zeeman) elke dag in de was maar ik was ook zeker 1 of 2 keer per week dus dat is genoeg hoor! Opvangbakje vind ik fijn als ze wat groter zijn en zelf in de kinderstoel zitten. Zeg vanaf een jaar.
Van funny, met leuke teksten erg goede hoor maar die sluit je met klittenband achter en dan zit het rond de nek losjes... Dus wil gaan kijken voor slap die je zo over een hoofdje heen trekt
Bibetta! Ik heb er 2 en hier komen er ook echt geen andere slabbers meer in (al gebruiken we ze nu nog weinig). Zjn slabbers van wetsuit-materiaal. Met onderin een beetje een kommetje, zodat overtollig eten wordt opgevangen. Sluiten goed aan om de nek én zijn waterdicht. Vooral dat laatste vind ik heeeeeeeeeeeeel fijn. Groot voordeel ook: je spoelt ze af onder de kraan (soms even met de afwasborstel schrobben bij wat hardnekkigere vlekken), laten drogen en klaar. Zijn ook best snel weer droog. Hier wel 2 in gebruik destijds, zodat de ene goedkon drogen als ik de andere gebruikte etc.
Een plastic slab van de prenatal. Je spoelt hem zo af onder kraan waardoor je niet enorm veel wasgoed erbij hebt. Want met 1 slab op een dag red ik het hier niet! Na elk voed moment kan de slab in de was! Dat zijn dan zo 35 slab momenten in de week.... Ik was maar eens in de week. Maar daarbij zit het ook prima en is er een opvangbakje wat weer wat dweilen bespaart (niet volledig natuurlijk, want er vliegt ook wel eens wat om je oren...)
Slabben van de Zeeman. Beter 0,99 cent betalen dan een nieuw t-shirt of iets dergelijks. Ze doen het prima!