slabber-advies gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kahlen, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga over niet al te lange tijd, als mijn kindje er aan toe is, starten met hapjes.
    Nu heb ik alleen van die kleine slabs en dat lijkt me niet voldoende als ik ga starten met hapjes.

Wat raden jullie mij aan? Wat zijn fijne slabs om te gebruiken als je net start met hapjes?

2. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    ik heb er gemaakt uit zeildoek, dus afveegbare, afwasbare slabbetje ... met zo'n opvangbakje vooraan :) je kan ze ook kopen natuurlijk ;)

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Van een collega heb ik slabbers gekregen van Silly Billyz
    Je hebt korte en lange. De lange vind ik het fijnst. Sluiten met knoopjes in de nek, zijn van badstofachtig spul en de onderkant is gladder. Komen geen vlekken in terwijl ik de simpele slabbers van bijv baby dump niet goed meer schoon krijg. De plastic slab vind ik niks. Gooi het liever in de wasmachine dan steeds afspoelen.

Prenatal - voeding - Nybble - Silly billy slab

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik vind de badstoffen met klittebandsluiting van de Hema heel fijn

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier ook zo!

En in t begin is elk slabbetje te kort, al is ie n meter lang. ;)
    Ze knoeien dan ZO VEEL!!!
    Na verloop van tijd word dat wel minder gelukkig.

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier slabbertjes van de action,ik had ze ik de kraamweek van iemand gekregen en zelf later bij gehaald,ze zijn groot met drukknoopjes en van badstof.je ziet er ondertussen wel wat vlekken op maar het zijn maar slabbertjes

7. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik heb die groene van plastic met opvangbakje van de IKEA. Die vind ik erg fijn. Na het hapje spoel je die zo schoon.

En ik heb bij de Zara slabbetjes gekocht die niet doorlekken. Vooral in het begin met fruit gingen de vlekken zo door de slab heen.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik had badstoffen slabbertjes van C&A (die voor elke dag eentje) en daaronder legde ik een keukenhanddoek zodat ze helemaal bedekt waren. Bij ons jongste hebben we dat principe iets langer moeten toepassen, want die knoeide wat af in het begin :D Ze waren allebei 4m toen ze hapjes kregen dus zaten nog in de relax (wipstoelje in NL?), dan gaat dat goed. ;)

9. Storm

Storm Niet meer actief

Silly Billyz. Een ander komt er hier niet meer in!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Grote slabbers van de Action met drukknoopjes.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    Zeeman! Gewoon lekker goedkoop en omdat je er wel een stuk of 20 nodig hebt...

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Silly billyz, wij hebben die met geribbelde rand. Nu met het leren drinken houdt dat het vocht goed tegen.

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de silli billy slab zijn idd heel fijn! dat is (voor zover ik weet) de enigste slabber waar alle vlekken moeiteloos uit gaan, en hij is waterdicht ook wel handig.

de plastic slabbers vind ik niks, het beland bij ons niet in t opvangbakje op de 1 of andere manier, en hij sluit niet goed bovenaan waardoor het nog op de kleding ligt.

kleine slabbers hebben wij in het begin ook gebruikt, wou prima.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De silly billys! Ik heb er twee met lange mouwen en red het daar prima mee, ik gebruik niks anders mee. Na gebruik even uitspoelen onder de kraan en met een kwartiertje is hij weer droog en klaar voor gebruik. Of een paar dagen gebruiken en dan in de wasmachine.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

twintig?? Ik heb er een stuk of 6, (van Zeeman) elke dag in de was maar ik was ook zeker 1 of 2 keer per week dus dat is genoeg hoor! Opvangbakje vind ik fijn als ze wat groter zijn en zelf in de kinderstoel zitten. Zeg vanaf een jaar.

16. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    WIj hebben die van de Wibra, ook grote badstoffen met drukknoopjes... Heel fijn en veel gebruikt.

17. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Van funny, met leuke teksten erg goede hoor maar die sluit je met klittenband achter en dan zit het rond de nek losjes... Dus wil gaan kijken voor slap die je zo over een hoofdje heen trekt

18. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibetta!

Ik heb er 2 en hier komen er ook echt geen andere slabbers meer in (al gebruiken we ze nu nog weinig).
    Zjn slabbers van wetsuit-materiaal. Met onderin een beetje een kommetje, zodat overtollig eten wordt opgevangen. Sluiten goed aan om de nek én zijn waterdicht. Vooral dat laatste vind ik heeeeeeeeeeeeel fijn.

Groot voordeel ook: je spoelt ze af onder de kraan (soms even met de afwasborstel schrobben bij wat hardnekkigere vlekken), laten drogen en klaar. Zijn ook best snel weer droog. Hier wel 2 in gebruik destijds, zodat de ene goedkon drogen als ik de andere gebruikte etc.

19. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een plastic slab van de prenatal. Je spoelt hem zo af onder kraan waardoor je niet enorm veel wasgoed erbij hebt. Want met 1 slab op een dag red ik het hier niet! Na elk voed moment kan de slab in de was! Dat zijn dan zo 35 slab momenten in de week.... Ik was maar eens in de week.

Maar daarbij zit het ook prima en is er een opvangbakje wat weer wat dweilen bespaart (niet volledig natuurlijk, want er vliegt ook wel eens wat om je oren...)

20. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Slabben van de Zeeman.

Beter €0,99 cent betalen dan een nieuw t-shirt of iets dergelijks. Ze doen het prima!

Deel Deze Pagina