Mijn jongste zoon is nu bijna 7 weken. Hij heeft sinds 1,5 week opeens overal bultjes. Het leken eerst kleine pukkeltjes, maar inmiddels is zijn hele huid bobbelig. Het voelt ook als een schuurpapiertje. Het zit ook alleen maar in zijn gezicht, dus op een plek die niet bedekt is zoals zijn lichaam. Ik denk (weet het wel zeker) dat het eczeem is, aangezien ik dit ook heb (constitutioneel eczeem.) Hij krabt niet, en het lijkt juist wat vettig dan droog. Alleen ik ben bang dat het door onze 2 katten komt. Hij is namelijk een buikslaper en ligt altijd met zijn gezicht op het boxkleed en ons bed. We proberen de katten uit de box te houden, maar vaak zitten ze er sochtends toch nog in. Ook al leggen we hem helemaal vol met spullen en een kleed, ze kruipen er toch in. Ook stofzuigen we gewoon normaal, maar toch kom je overal haren tegen. Kan zo'n jong kindje al eczeem krijgen door een kattenallergie? En is er iemand bekend mee? Ik ben zelf ook allergisch voor katten, honden etc. Hieronder een foto van zijn hoofdje:
Herkennen mensen dit überhaupt als eczeem? Ik ga morgen na de dokter, kon vandaag niet, omdat ik ziek ben.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad en kreeg dit ook rond de anderhalve maand. Wij hebben trouwens ook 2 katten. Ik moest flink smeren met cetamatogrol creme en niet te vaak in bad doen. Hij heeft ongeveer tot een maand of 4 hier last van gehad en sindsdien het gaafste huidje wat je maar voor kan stellen! Ik zou dus niet direct aan een allergie voor je katten denken want ik heb eens gehoord dat een echte allergie voor dieren, mijt etc meestal pas na het 1e jaar kan ontstaan. Heel veel baby's hebben dit soort uitslag hoor! Maar ga gewoon idd voor de zekerheid even langs je HA, dan ben je tenminste wat geruster. Succes!
Volgens mij is hij nog veel te jong om echt een allergische reactie op katten te krijgen. Zijn immuunsysteem is daar nog niet goed genoeg ontwikkeld voor. Is het alleen zijn gezicht? Ik vind het wel wat extreem voor eczeem, maar goed, onze dochter had het voornamelijk op de borst en dit was bij haar denk ik een ander soort (juist erg droog ipv vet)...
Vlgns mij is dit baby-acne.Heeft onze dochter ook heel heftig gehad en was na een week of 2 zo goed als verdwenen.Sowieso niets erop smeren. Ik dacht eerst ook aan eczeem maar waren toch echt hormoonpukkels.
Ik smeer er idd niks op, want ik weet van baby acné dat je er niks op mag smeren. Van eczeem weet ik dat dat droog is en je het vet moet houden, maar zijn hoofdje lijkt juist vettig. Hij krijgt geen borstvoeding of maakt dat niks uit? Dacht namelijk altijd dat dat door mijn hormonen in de bv kwam. Het zit idd alleen in zijn hoofd, zijn gezicht, in ze haar en wat rode bultjes/pukkeltjes in zijn nek. Verder nergens.
De allergenen van de katten (haren,m huidschilfers) zitten echt overal en is dus geen contactallergie zoals een brandnetel. Dan had hij het dus niet alleen op zijn gezicht moeten hebben. Bovendien gaat een allergie voor katten/honden gepaard met waterige ogen, verstopte neus of loopneus, jeuk etc.
Even over de box en katten. Wij hebben ook een beer van een kat en die springt niet in de box. MAar wij deden alles uit de box als we weg waren of voor de nacht. Voor het geval hihi. Misschien iets voor jou.
Hormoonpukkels kunnen ze altijd krijgen ongeacht FV of BV.Onze jongste krijgt BV maar mijn andere 2 kinderen kregen FV en die zaten ook onder de pukkels.