Mijn dochter is vannacht ziek geworden. Snip verkouden en haar temperatuur is nu iets verhoogd. Ik weet dat frisse lucht goed is tegen een verkoudheid maar is dat wel verstandig als ze een kleine verhoging heeft? Ze is wel vrolijk en speelt heerlijk in haar box, alleen kan ze moeilijk slapen wat logisch is. Ik dacht: lekker even naar buiten, buggy in slaapstand en misschien even de oogjes dicht doen. Kan dit geen kwaad nu? Andere tips bij een loopneus zijn ook welkom!
Goed aankleden en gewoon gaan! Geen tips bij een loopneus, uitje naast bed/box helpt wel bij verstopte neus! En iets schuin laten liggen. Beterschap! Zo sneu als ze ziekjes zijn.
Bij verkoudheid kan LUUF verlichting geven (Soort Vicks, maar dan minder sterk). Beetje op haar borst en rug smeren.
Zie niet in waarom je niet naar buiten zou kunnen. Hier moeten ze sowieso naar buiten, doodziek of niet, goed inpakken en gaan!
37.7 is toch geen verhoging? Wat wij doen bij verkoudheid is voor het slapen een warme douche en daarna met zo’n neus uitzuig ding al het loszittende slijm eruit zuigen. Daarna kun je evt neusdruppels gebruiken (speciale dosis voor dreumesjes bij de apotheek te halen).
Bedankt allemaal! Het zijn gewoon eerste keer zorgen Eerste kindje, eerste verkoudheid, eerste keer koorts. Haar temperatuur is nu 38° We gaan zo even naar het park voor een frisse neus. Hopelijk gaat het helpen!
Net wel. Vanaf 37,5 is verhoging en vanaf 38 koorts. Ts, naar buiten kan prima. Er is voor baby's een speciale zoutoplossing. Die hebben ze in spray en druppelvorm. En verder kun luuf wat verlichting geven, mits je kleintje daar oud genoeg voor is. (Dacht vanaf 6 maanden maar daar kan ik mij in vergissen)
Mij is verteld van wel. Vanaf 37.5 verhoging en 38 koorts. Normaal ligt haar temperatuur tussen 36.8 en 37.
Zolang ze spelen voelen ze zich goed. Hier was en is dat de voornaamste graadmeter. Maar hier sinds vannacht ook snotteren hoor, kan wel weer merken dat ze op t kdv is geweest. Vandaag ging eten ook niet lekker, drinken daarentegen uit dr rietjesbeker was t helemaal (als ik dan de keuze heb liever drinken dan eten). Middag tukje ookal zag ze zo wit als een doek met grote wallen en liep ze te zwalken door de kamer en tig keer gevallen of dingen laten vallen. Noooope slapen is voor baaaaby's. Dus boekjesdag, rustig aan maar en net om 15:30 dan toch ff slapen.
Wat vreemd...mij is in het ziekenhuis verteld dat het pas vanaf 38 graden verhoging/koorts is en daaronder alles onder normaal valt, maargoed..dat wordt een eindeloze discussie denk ik Ook met ‘verhoging’ ga ik gewoon naar buiten, maar dan ligt het er inderdaad aan hoe mijn zoontje is. Sowieso geloof ik niet echt in strikt binnen uitzieken als een kindje gewoon nog speelt en vrolijk is.
Wij zijn dus even op het kdv geweest om te kijken eergisteren. We zijn er een poosje geweest en er kwamen heel veel kindjes met haar spelen. Ik denk dat ze het daar heeft opgelopen. Maar dat is niet erg, goed voor de weerstand! Haha. Neeee mama, ik ben niet moe! Maar ondertussen.. Hier heb ik even contact gehad met de huisarts omdat de koorts ineens heel snel omhoog ging. Ik mocht haar voor het slapen gaan een zetpil geven omdat ze afgelopen nacht niet heeft geslapen en vandaag ook niet. Hopelijk kan ze zo even wat rust krijgen! Net voor haar laatste fles heeft ze alles er uit gespuugd. Het is hier toch iets meer dan een verkoudheid denk ik..
Het zal me niet verbazen als ze overal andere maatstaven hebben wat dat betreft. Maar de koorts is vanmiddag opgelopen naar 39.5° dus daar hoeven we dan denk ik niet meer over te discussieren Wij zijn vandaag 2 keer naar buiten geweest en het deed haar echt goed. Ze vond het heerlijk en kon gelijk een stuk vrijer ademen. Maarja, als first time mom kun je soms de gekste dingen bedenken