Ritme baby 13 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alicia1984, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alicia1984

7 apr 2016
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    De laatste tijd vinden we het lastiger om een ritme te vinden overdag. Ze kan al wat langer wakker zijn, zo'n 1.5 uur. Maar daarna is ze wel moe en gaat ze toch een beetje liggen staren, of af en toe gapen.

Soms ligt ze in de box of activity gym helemaal stil. Alsof ze zo in slaap kan vallen. Brengen we haar naar bed, dan gaat ze daar opeens enorm wild worden en trappelen met haar benen. Soms krijgen we haar dan in slaap voor een uurtje, soms langer, maar soms ook niet.

Maar om de volledige 3.5 uur over te slaan is echt te lang voor haar.

Om haar ergens neer te leggen en dan te negeren vind ik ergens ook zielig. Zo van: ze is toch bij ons in de buurt maar kan wel een beetje rusten.

's Avonds en 's nachts slaapt ze vaak wel goed. Ze krijgt om 20.00 de fles en 23.30. Die laatste durf ik nog niet over te slaan, maar we moeten haar daar wel voor wakker maken vaak en dat voelt dan weer als zonde. Ze drinkt nu 6x 160 ml. De overgang naar 5x vind ik lastig. Want dan moet ze per fles meer gaan drinken en dat redt ze nu nog niet.

Verder raakt ze op het dagverblijf naar mijn idee uit schema. Ik kwam haar om 13.00 ophalen en ze was zo doodmoe dat ze daar haar fles niet meer leeg kon drinken en haast alles liet staan (130 ml). Ze kon haar ogen niet meer open houden. Zulke dingen gebeuren thuis nooit.. ze zeggen wel dat ze daar geslapen heeft, maar ik vraag het me af..

Ze sliep overdag beter toen we haar nog inbakerden. Maar daar zijn we mee gestopt toen het zo warm was. Ze is sindsdien wel onrustiger in bed.. al een aantal weken. We willen haar liever niet weer inbakeren want dan raakt ze daar weer helemaal aan gewend en bovendien gaan we de zomer tegemoet.

Graag jullie ervaringen / tips / jullie ritme rond die leeftijd.

2. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Ik weet dat hij toen flesjes kreeg om 7:00, 11:00, 15:00 en 19:00.
    Verder hadden we geen ritme. Sliep korte slaapjes in de box, kinderwagen en auto. In bed overdag amper. (hij sliep wel de hele nacht dus kwam wel aan z'n slaap).
    Later ging het beter en nu (10 maanden) heeft ie wel echt een ritme. Je hebt er niet veel aan.. maar het ritme komt vanzelf denk ik!

En als je het gewoon eens probeert? Haar niet wakker te maken? Wij hebben hem nooit wakker gemaakt, dit had geen zin want hij wilde amper drinken. Kwam wel een tijdje dan om 3 uur 's nachts, maar dit schoof steeds verder op. Wie weet slaapt ze wel gewoon de hele nacht? En drinkt ze de volgende dag bij elk flesje iets meer omdat ze 's avonds niks heeft gehad..
    Geen idee of het werkt maar het is maar een idee..

Deel Deze Pagina