Hoi Hoi, De vraag staat er eigenlijk al. Wij hebben een echte slaapkopje is rond 8.30/9.00 uur wakker, gaat rond 12.30 weer naar bed na de boterham en slaap dan weer tot 15.00/15.30. S'avonds gaat hij tussen 19.00/19.30 naar bed. Omdat ik nu nog een thuisblijf moeder ben kan hij ook gewoon de slaap pakken die hij nodig heeft. Maar en nu komt die, ik ga in augustus aan een opleiding/omscholing beginnen(voltijd). Papa werkt 40 uur in de week en gaat strakjes 1 dag ouderschapsverlof opnemen Wat voor mijn kleine slaaptablet betekend dat hij al om 7.45 bij de opvang moet zijn. Ik probeer nu al een paar dagen hem op tijd eruit te halen maar hij is gewoon kapot driftig huilt om alles en wil van de vermoeidheid ook niet meer goed eten, wat hij voor heen wel altijd wil. Wij willen zo wie zo voor hem niet dat het strak rauw op zijn dak valt. Dat hij niet en naar de gastouder hen moet, zijn moeder niet meer steeds om hem heen, en dan ook nog heel moe. Daarom wil ik vast nu gaan oefenen met dat wakker worden. Lijkt me nu makkelijker door dat het ook s'morgens licht is. Dus kom maar op met jullie tips en ervaringen alvast heeeel erg bedankt!
Misschien eerder naar bed doen Hier ook zo slaapkopje alleen nooit chagrijnig als ik hem moet wakker maken voor een afspraak
Hier ook 2 slaapkoppen maar ik moet zeggen op mijn drie werkdagen dat ze op tijd eruit moeten gaat het goed, niets aan de hand. Blijkbaar is het hun ritme. Mijn zoon kan ik wakker maken en omkleden en is vrolijk maar mijn dochter kan het wel erg waarderen als ik dan alvast haar deur open doe en haar wakker maak zodat ze rustig in bed wakker kan worden terwijl ik me opfris. ( ik ben precies zo )
Ik zou je er nog niet te druk om maken, het is nog lang geen augustus, voor hetzelfde geld is z'n ritme tegen die tijd alweer drie keer verandert. Laat hem lekker nu nog de slaap pakken die hij blijkbaar zo hard nodig heeft, hij went tegen die tijd snel genoeg. Verder kun je proberen z'n hele ritme te verleggen, dus eerder naar bed zodat hij ook eerder wakker wordt. Maar weet niet hoe laat je straks thuis gaat zijn en in combinatie met eten of het dan wel lukt om veel eerder naar bed te gaan.
Augustus duurt nog lang. Lekker laten slapen nu. Wie weet is hij in augustus iedere dag voor 6.00 al wakker. Daar kan je echt niks over zeggen. Slapen gaat zo in fases. Mijn zoon kon ook maanden tot 8.00 slapen en dan ineens maanden voor 6.00 wakker zijn. Zou me nu nog niet met augustus bezig houden. Dat komt voor hem zoals het komt. Het zal een week mopperen zijn geblazen, maar hij heeft vast snel een nieuw ritme te pakken.
Hoe oud is hij dan? Hier eerst ook een slaapkop hoor, heerlijk, ze ging soms al om 16:00 naar bed voor de nacht.. Dus laat hem maar lekker liggen Als ik haar wakker moest maken voor de opvang was ze wat chagrijnig maar eenmaal daar vond ze t zo leuk dat dat wel bijtrok. En daar kunnen ze indien nodig ook direct op bed hoor! Inmiddels is t ritme weer helemaal veranderd. Mevrouw slaapt soms maar van 21:30 tot 7:00 met slechts 10minuten slaap overdag.. Restt van de tijd is ze wakker
In augustus slapen ze vaak toch al anders/lastiger, warm, ander ritme... Ik zou zowizo eerder naar bed gaan, rond 18.15uur als hij er vroeg uit moet. En tsja, ik moet ze hier ook wakker maken en daar zijn ze niet altijd even blij mee. Je kan bespreken of je kindje bij de gastouder mee mag ontbijten of dat de gastouder om 8 uur de deur uit moet voor school. Mijn gast kindjes die om 7 uur komen, ontbijten met ons mee. Om 9 uur niet natuurlijk. Ik heb er 1 die om 7.30 komt en dan al gegeten heeft, vind dat net onhandig want dan zitten we zelf nog aan tafel en 'krijgt hij niets'.
Hoe oud is je kindjr? Het ritme zou zo weer kunnen veranderen, uk was eerst weken om 6uur wakkker daarna weken om half 7 en nu al 2 weken om 5 uur. Hopelijk is de volgende ronde later. ( net2)
Hier loopt het vaak ook wel los hoor... Als ik dagdienst heb moet ons zoontje er om 6.00 uit. Normaal gesproken is hij dan echt nog niet wakker, maar op werkdagen gaat het altijd wonderbaarlijk goed. Hij red het dan ook gewoon tot z'n normale bedtijd. Het zal misschien even wennen zijn, maar op de opvang hebben ze voldoende afleiding en komt het vaak wel goed. Hier ontbijt hij trouwens ook bij oma of de gastouder, al vanaf het begin zo gedaan en het scheelt wel, anders had hij nog eerder uit bed gemoeten.
Op creche dagen moet ik mijn zoon (bijna 21 maanden) ook altijd wakker maken. Echter ben ik 45 minuten voor ik hem wakker maak al uit bed, ik ga douchen en smeer alvast mn brood. Met die activiteiten loop ik niet op mijn tenen dus hij kan al wat wakker worden. Als ik dan op zijn kamertje kom roep ik hem zachtjes en doe vast een gordijn open zodat er wat licht binnen komt. Hij krijgt dan een papfles en kan dus nog rustig wakker worden, maar heel soms valt hij tijdens die fles gewoon weer in slaap.
Bedankt voor het reageren! Was misschien wel handig geweest om een leeftijd er bij te zetten ja hij is nu 18 maand. Het ritme dat hij nu heeft heeft hij eigenlijk al vanaf een maand of 3 vandaar dan ik er een beetje een hard hoofd in heb dat het nog gaat veranderen. Maar net wat jullie zeggen het is nu nog zo ver weg ik wil wel de laatste 3 weken van de vakantie wel op tijd met hem er uit dan is dat wel een beetje gewend. Heb me voor genomen om me er niet druk om te maken loopt wel los!