Ik heb even een vraagje, de eerst 9 weken zijn hier echt drama geweest. Veel krampjes, spruw ( 5 weken lang), regelmatig spugen, niet slapen, veel huilen en ga zo maar door. Nu we van de spruw af zijn ( dankzij de daktarin want na 4 kuren nystatine was ik er klaar mee) hebben we een heel ander meisje. GEen krampjes, slaapt door, slaapt overdag, spuugt niet meer, huilt ook niet meer dan een normale baby. Maar ze slaapt zoooo mega veel al heel de week en ik kan me niet herinneren dat mijn zoontje dat ook deed. 's morgens om half 7 maak ik haar wakker voor een fles 150/5 Leg haar daarna weer terug en slaapt dan tot de volgende voeding 10 uur half 11 Dan weer een fles maar na 3 kwartier wil ze weer slapen dus voor half 12 ligt ze alweer tot de volgende voeding en ga zo heel de dag maar door. half 2 een fles, rond half 6 en dan om half 10 en dan hoor ik haar niet meer. Is dit echt normaal? ze is nooit langer dan 1 uur wakker inc voeding ( 25 min duurt) Als ze wakker is is ze alert, lacht, brabbelt en speelt in de box. Herkenning iemand?
Ja hoor, mijn dochtertje slaapt ook nog erg veel kan me niet voorstellen dat het slecht is. Ze is altijd vrolijk en zit lekker in der vel als ze wakker is. Van genieten zou ik zeggen, en ze groeien er alleen maar van
Hier ook een slaapkop. Ze krijgt 5 tot 6 voedingen per dag en is tussen 2 slaapjes max een uurtje wakker (incl voeding van 15 min). Ze is nu 4 maanden en heeft vanaf de geboorte veel geslapen. Heb geen idee of dit 'normaal' is, heb ook geen goed vergelijkingsmateriaal. Onze oudste sliep nooit.... Als ze verder gewoon goed alert is, zou ik me geen zorgen maken.
Lisa heeft heel veel geslapen toen ze na veel huilen en 2 weken ziekenhuis weer thuis was, ze was toen 3 maanden. Ze sliep 's nachts de hele nacht (kreeg sondevoeding dus werd ook niet wakker van de honger) en overdag sliep ze echt heel veel en ook lang achter elkaar, soms wel 5 uur achter elkaar, ze kreeg dan wel sondevoeding om de 3 uur. Ze had het echt even nodig (een maandje ofzo), moest bijkomen van de eerste 3 maanden van haar leven.
Die van mij nu ruim 4 maanden slaapt nu nog zoveel ik vind het wel prima ze heeft het dus nodig... Iedereen zegt altijd dat je er van moet genieten.. Moet jij ook lekker doen!
Hier ook hoor, sinds hij andere voeding heeft en medicatie tegen reflux, slaapt hij ook heel veel. Heerlijk toch?