Zoontje 2 jr, weigert avondeten!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SYRV, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Pff, ik weet het echt even niet meer! Mijn zoontje eet al tijden s'avonds slecht, of beter gezegd niks! Het maakt niet uit wat ik voor zet pasta, rijst, aardappelen, hij eet het gewoon niet!! Ik maakte me eerst niet zo druk, zal wel een fase zijn dacht ik. Maar nu duurt het toch wel heel lang en hij heeft de vitamines etc natuurlijk wel nodig. Gelukkig is hij een lekkere gezonde knul, en is het niet meteen een ramp als hij een keer niet eet. Maar dit kan zo niet langer vind ik. Brood vind hij heerlijk en eet hij ook goed, maar zodra het avond eten op tafel komt is het mis. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, en naar hoe jullie dit hebben aangepakt want het wordt hoog tijd dat mijn kleine mannetje weer eens goed gaat eten!

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ons zoontje eet ook zijn avondeten heel slecht. Overdag gaat het prima. Ontbijt (pap) en lunch (brood) gaan er prima in, maar zodra we avondeten hebben dan hoeft hij het 9 van de 10 keer niet.
    De twee dingen die bij ons soms helpen:
    - Hij is dol op ketchup dus doen we een heel klein beetje ketchup bij bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes of macaroni/spaghetti. We laten dan ook echt zien dat er ketchup over heen gaat.
    -Ik laat hem soms van mijn bord eten. Dan wil hij nog wel eens iets eten.
    Verder heb ik het vorige maand met het CB besproken en zij zeiden dat het heel normaal was voor de leeftijd.
    Gelukkig is ons ventje ook zeer goed op gewicht dus hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Over de vitamines deze probeer ik met snacktijd soms te geven dus kerstomaatjes, komkommer, wortel e.d.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik dacht je hebt het over mijn zoon! Die eet al weken drie keer per dag brood. Het liefst met niks er op! Ik probeer me geen zorgen te maken maar wil het de volgende keer (volgende week geloof ik) bij het CB aandragen wat ik er mee kan doen.

Hoort volgens mij ook wel bij deze fase dat heerlijk nee hoef nie!

Succes en ik lees verder even mee misschien dat iemand DE tip heeft.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik wilde het inderdaad ook met het consutatiebureau bespreken de volgende keer. Het enige wat me een beetje geruststeld is dat hij wel gek is op komkommer en tomaat, maar na een paar stukjes heeft hij dat ook wel weer gezien. Hij eet verder ook totaal geen vlees, bij hoge uitzondering is een keer. Ik hoop dat zijn slechte eetgedrag snel overwaait.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Het verbaast me ook, want je zou toch denken dat ze s'avonds wel honger hebben. Hij krijgt ook geen snoep of andere dingen valk voor het eten, dus waar hij zijn energie vandaan haalt??:(

6. adi

adi Niet meer actief

Kijk even bij voeding,

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    misschien een idee om hem te betrekken bij het koken. Aardappelen in het water leggen en mogen afspoelen etc

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn zoontje is 1 en eet al 1,5 maand niets 's avonds. Ja zijn toetje gaat er in maar verder niets. Hij wil niets weten van groenten.

dus toen heb ik geprobeerd om met de lunch wat te varieren, maar meneer pulkte zeer bedreven zijn plakjes worst van de boterham.

hij groeit goed en ontwikkelt zich ook goed, dus ik ga me er geen zorgen over maken. Gezellig is het niet

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook zo'n fase gehad. Komt vanzelf wel goed. Ineens eet tie weer dat je niet weet waar hij het laat allemaal. Vechten o.i.d. heeft toch geen zin, win je toch niet ;)
    Je kan hem inderdaad mee laten 'helpen' bij het koken maar hier hielp dat niet.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier ook die fase
    Ik geef haar dus overdag veel fruit
    En wat ze hier wel lekker vind is groente dus dan krijgt ze die .
    Maak me totaal niet druk en dat terwijl ze eigenlijk nog onder de lijn zit met dr gewicht.

Zolang ze niet lusteloos word vind ik het best.
    Wil je brood krijg je brood.
    Wat hier heel soms helpt is van mijn bord mee eten.
    Dus dan eten we samen van 1 bord

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier wordt alleen olvarit nog gewaardeerd. En dan meestal niet eens op (3/4 potje). Al het andere wat wij koken en klaarmaken is na 2 happen drama. Overdag gaat alles er verder wel goed in. Ik vind het irritant, wil van de olvarit af, maar goed, ik leg me er maar bij neer. Hij zal vast niet tot zijn 18e aan de olvarit blijven....

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik denk dat het een fase is (en die kan heeeeeeel lang duren). Onze dochter at vanaf 1,5 jaar tot aan haar 2,5 jaar bijna geen avondeten, overdag geen probleem en at ze goed boterhammen en fruit, maar avondeten, no way... Ik heb er nooit wat mee gedaan, dan alleen gewoon eten blijven geven, eet ze niet dan niet, eet ze wel dan was mama trots. Hier scheelt het wel, ze is dol op rauwe paprika ;) en op komkommer en tomaten, dus dat krijgt ze vaak overdag. Nu is ze ruim 2,5 en sinds 2 maanden eet ze weer vanuit het niets super haar avondeten.

Onze zoon is weer net precies andersom, eet super zijn avondeten maar overdag is het hopeloos. Met moeite eet hij s'morgens een paar happen pap en s'middags net een cracker met pate of pasta of kaas en door de dag heen een half potje of 2 stukjes fruit en koekjes hoeft ie niet. Ook hij is verzot op rauwe paprika, dus die krijgt hij veel overdag.

Ik zou er niet teveel over nadenken, groeid hij goed en is hij verder gezond dan komt dat eten vanzelf wel weer. Veel moeders doen weleens moeilijk over eten, maar dat werkt averechts (snap ik overigens wel, is niet aanvallend bedoeld), gewoon avondeten blijven geven en er niet zo naar omkijken is mijn tip, het zal waarschijnlijk gewoon een hele lange fase zijn.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier maar heel kort gehad (tot nu toe) en hier hielp het helemaal zelf laten eten. Af en toe samen helpen om iets aan de vork te prikken of op de lepel te scheppen...
    Verder lekker laten doen! (levert ook wel prachtige fotomomenten op en de hond is er erg blij mee, haha!)

Maar misschien doen jullie dit al?
    Helaas verder geen tips behalve inderdaad de strijd niet aan gaan, al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan...
    Succes!

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Meestal zijn het fases. Mijn zoontje heeft altijd al heel slecht gegeten en dus ook zijn avondeten. Ik geef hem multivitamines en hij krijgt nog groeimelk. Mijn zoontje kan het eigenlijk niet hebben. Die was al te licht en nu is hij ook nog wat afgevallen... Maar als jou zoontje het kan hebben zou ik me er niet druk om maken en geen vervanging geven voor die maaltijd.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou me er ook niet al te druk om maken. Hier heeft het 1,5 jaar geduurd (van 1,5 tot 3 jaar). Als ze niet wou kreeg ze een boterham, at wat tussendoortjes extra (fruit, groenten). Met 3 jaar was het opeens klaar en over met het niet eten en doet ze gewoon mee alsof er nooit wat gebeurd was haha.

16. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ze zegen fase maar die duurt hier bijna 2 jaar. af en toe pasta of vlees. en daarna toetje . overdag eet hij goed en ook veel fruit dus en van die cars vit. [pillen. maar ze zeggen. idd

betrekken met boodschappen en koken(hier geen nut)
    laat ze zelf opschepen(jij bepaalt wat, hun hoeveel.
    niet te veel zeggen over eten
    proberen aan tafel te laten zitten ook asl hij niet eet
    gewoon toetje geven

en hier krijgt hij niks meer in avond kwa koek of snoep. en komt niet van de honger s nachts.

we zitten nu weer in peuter[uberteit dat t evht heel erg is en dat we gewoon voort ruzie aan tafel hebben. gezelli nou niet dus maar niet eten en van tafel gaan dan zet ik hem boven neer en of t werkt,. hihi maar gewoon laten doen. negatieve aandacht is ook aandacht succes

17. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    umm 85. is da echt in 1 keer weg gegaan? dus hoop moet ik nog neit opgeven hih oja en ilk zou zelf niks anders aanbieden. en hier proeft hij niet eens als hij een prakkie krijgt,. en bedoel dan overschotel enz.

18. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook zo'n dreumes ;).
    Tot een week of 2 geleden vond hij zijn avondhap heerlijk. Olvarit of zelfgemaakt alles ging erin. En nu vertikt meneer het gewoon :$:(.
    Vanavond witte boontjes in tomatensaus en een gekookt aardappeltje voor meneer gemaakt. Hij weigerde ook maar een hap te proeven en begon gelijk met z'n armpjes te zwaaien, nou ja !
    De avondmaaltijd eindigde in een kaasrijstewafel en yoghurt met vers fruit.
    Gelukkig is hij gek op fruit en ook rijstewafel (gewone of af en toe de kaasvariant). Hoop dat dit niet te lang gaat duren, want mijn mannetje is geen zwaargewicht en snoepen daar houdt ie niet van (wat een gek kind :p).

Ik lees even mee voor handige tips:cool:.

19. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn zoontje is iets ouder die is 3,5 en die eet ook al ruim anderhalf jaar heel slecht zijn avond eten.
    Hij heeft een paar weken gehad dat hij weer ineens heel goed at maar nu is het wederom drama.
    Hier is het echt een gevecht want ik wil zo graag dat hij eet al is het maar een paar hapjes, wat hij uiteindelijk wel doet maar vaak kauwt hij zo ontzettend lang op een stukje ( soms 10 min) dat ik het zat ben.
    Ik weet dat dwingen niet helpt maar ja je kind met een lege maag naar bed laten gaan is ook zo zielig.
    Vervangend eten geven doe ik niet , ik vind hij moet eten wat de pot schaft en dus geen brood of iets krijgen anders leert hij het nooit.
    Hij heet wel heel goed zijn eten overdag en veel fruit dat is een geruststelling.
    Tips heb ik helaas dus niet want me dochter heeft die fase nooit gehad en mijn zoontje dus extreem.
    Ben wel naar de arts geweest met hem en die zei ook al geen zorgen maken kinderen eten wat ze nodig hebben en als ze overdag hun aantal calorieen binnen krijgen hebben ze in de avond gewoon geen trek meer.

Deel Deze Pagina