Ritme baby 3,5 maand en kdv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilz, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik had even een vraagje. Onze kleine meid 3,5 maand ong 6 kilo gaat sinds gisteren naar kdv, daar hebben ze een ritme anders dan zie wij thuis hebben.
    Ons thuis ritme is:
    05.30 fles 180cc + 6 schepjes
    09.30 fles 180cc
    13.30 fles 180cc
    17.30 fles 180cc
    22.00 fles 180cc.

Kvd ritme
    (Thuis) 05.30 fles
    11.00 fles (dit houdt ze vol, en is vrolijk)
    15.00 fles gaat ook goed.. MAAR dan thuis......
    Dan komen we uit op 19.00 fles en 23.00 uur fles..
    Nu was ik thuis om 18.00 uur met de kleine meid en ze was zo moe dat ik haar naar bed gebracht hebt. Maar moet ik haar nu wakker maken voor de fles van 19.00 uur? Of zouden jullie haar
    Laten liggen en haar laten komen en dan uiterlijk bijv 22.00 uur wakker maken en die fles dan ophogen naar 210 cc? Omdat ze dan 1 fles mist..
    Ik vind t zielig om haar wakker temaken na 1 uurtje slapen. Maar maken we haar dan wakker om 20.00 dan wordt de laatste fles nog later.. En voor de laatste fles moeten wij haar al standaard wakker maken..
    Wat zouden jullie doen?
    Hopelijk hebben jullie tips voor ons. Wij vinden het niet erg dat ze veranderd qua schema allee hoe gaan we hier thuis dus dan mee
    Om..
    Alle tips zijn welkom!!

2. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren was trouwens wendag dus daar had ze maar een fles gekregen en vandaag dus haar eerste volle dag nog even ter informatie 😁

3. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Met zon klein babytje moet de creche zich aanpassen aan de baby heel simpel.
    Moet zij om 9 uur de fles krijgt ze die om 9.00 als ze groter is kan ze wel met het ritme mee doen nu horen ze haar te volgen.

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Allereerst: het KDV hoort jullie ritme te volgen. Prima als er ietsje geschoven wordt, maar om 11 uur pas een fles terwijl ze die thuis om 09.30 krijgt vind ik wel ver gaan. Ik zou gewoon kenbaar maken dat je graag wil dat zij jullie schema volgen.

Een fles van 210+7 zou ik niet doen. Dat is een hele sloot melk (1/4e liter ;)). Ik zou eens kijken wat ze doet op 4 flessen. Dus als ze 4e fles rond 19.00 uur uitkomt, haar daarna naar bed brengen en kijken wanneer ze zelf komt. Dikke kans dat ze gewoon doorslaapt tot in de ochtend. Mijn zoontje was ook nog geen 4 maanden toen die 5e fles eraf ging. Wel even opletten of ze 's ochtends niet suf is (ivm suikerspiegel) mocht ze de nacht idd doorslapen.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgen ze niet het ritme van je kindje? Dat vind ik vreemd. Ik zou dat toch eens checken in het pedagogisch plan en/of aankaarten bij leidsters of leidinggevende.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook vragen of ze zich meer aan jullie ritme willen houden.
    Als jullie dan thuis komen kan ze nog een flesje drinken en dan gelijk naar bed, hoef je haar ook niet meer wakker te maken.
    Tenzij ze natuurlijk zelf wakker wordt voor die 5e fles of anders 's nachts wakker wordt, dan natuurlijk gewoon nog een fles geven!

7. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties. Ze hebben daar een 'standaard voedschema voor babys. Wij dachten dat dat wel oke was. Maar nu komen dan toch de twijfels. Ik ga morgen idd maar even praten met ze.
    We moeten haar overigens altijd wakker maken voor de
    Laatste fles. Eerste was laatste fles 23.00 daarna vervroegd naar 22.00 ik dacht dan hoef ik haar niet in haar diepe slaap wakker temaken maar ook dan is ze nog ver weg. Ik wil nog niet vervroegen naar 21.00 uur want vind dat ze dan te lang zonder
    Fles zit. Ze wordt standaard tussen 5-6 wakker (wat prima is 😊)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat ze niet tot op de minuut jullie schema volgen, snap ik wel. Maar zo compleet afwijken van jullie schema vind ik nogal absurd op die leeftijd. Dat zou ik ik nooit geaccepteerd hebben als ouder.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Toen onze jongste naar het kdv ging dronk hij elke 3 uur. 7, 10, 13, 16, 19 zeg maar.

Geen enkel probleem en ze namen het zo over. Ja soms een half uurtje eerder of half uurtje later. Maar bij ons (2 verschillende zelfs) kdv zeggen ze: "het eerste jaar volgen we het ritme van de baby op, erna gaan ze mee in ons ritme".
    Maar ze vroegen ook direct wat ons ritme was.

Mijn jongste had het nooit kunnen redden op dat "standaard schema" en ik had hem er ook niet heen laten gaan.

10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik werk op een kdv en wij houden zoveel mogelijk het ritme van thuis aan of kijken naar de behoefte van het kind en proppen kinderen niet in een "kdv ritme". Wat een rare gang van zaken. Ik zou daar echt niet blij mee zijn en als ik jou was zou ik dit ook gaan bespreken met de leidsters... 3,5 maand is nog wel erg jong namelijk en veel kinderen hebben op die leeftijd niet eens echt een schema/ritme. Als ze ouder is is het misschien een ander verhaal....

Ik zou de fles eerder geven en dan naar bed doen trouwens

11. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is een prima kdv, staan goed beschreven. misschien zijn wij toch niet duidelijk geweest qua ritme dan denk ik. T is voor ons ook allemaal nieuw en wennen. Bij ons vroegen ze wel wat ons schema was en vertelde ze hoe het er bij hun uitzag. en ga morgen vragen of ze toch ons schema vast willen houden 😊. Onze dochter zit op een schema ommde 4 uur en idd soms een half uur eerder of later. De nacht slaapt ze al goed door, wat ik al erg bijzonder vind voor zo'n klein hummeltje

12. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk idd dat ze hebben gekeken naar de behoefte van onze kleine. Zij is wel duidelijk in het aangeven van hooonnngggeeer haha..

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mijn zoontje is net zo oud en krijgt meestal maar 4 flessen en ook lang niet altijd 180cc. Als zij dr flessen allemaal opdrinkt, zou jj haar na de fles van 19.00 lekker op bed leggen en heerlijk laten slapen tot de volgende morgen!

14. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd beleid daar. Normaal is het standaard schema het schema van de baby 😜 vooral als ze nog zo klein zijn.

15. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Drinkt ze de fles niet slapend evt?

Oh en ik zou zeggen tegen het kdv dat zij zich moeten aanpassen aan het ritme hoor van je kindje. Dat is gewoon standaard onder het jaar. Ook gewoon uitleggen dat je zelf in de knoop komt.

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zo! Die drinkt al veel!

Maar het ritme van de baby volgen betekent in mijn optiek dat ze aangeeft dat ze wil. Ik had echt geen vast schema toen mijn baby 3.5 mnd was zoals jij nu al wel hebt.
    Mijn dochter gaf het aan als ze behoefte had aan een fles en dat was om de 3 uur ongeveer. En als ze flink moe was kon daar gerust 5 uur tussen zitten. Ook thuis dus.

Baby's hebben meestal nog niet zo'n strak schema. Ben verbaasd dat die van jou dat al heeft.
    Ik maak haar overdag ook echt niet wakker voor een flesje. Nog steeds niet.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hadden we trouwens op die leeftijd ongeveer hetzelfde schema als jou.
    Maar ook hier is de gastouder daar altijd in meegegaan. Ik schreef sowiezo in z'n boekje op hoe laat hij de laatste fles had gehad en zij gaf dan 4 uur later de volgende en anders kreeg ze het wel te horen hoor (in de zin van dat mijn zoontje keihard ging bléren, omdat het tijd was voor z'n fles) :p

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Een standaard voedingsschema voor baby's? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik heb al bij heel wat kdv's gewerkt. Gewoon aangeven wat haar schema is.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.280
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn baby wel een redelijk vast ritme, maar niet omdat ik haar erin duwde, maar omdat ze daar zelf mee kwam. Dat kan dus ook nog ;) Ik maak haar overdag ook niet wakker voor een fles, hoeft ook niet, want ze wordt zelf wakker. Alleen de laatste fles nog wel, om 21.30. Das de 4e, die wil ik natuurlijk niet laten vallen.

OT: ik zou het niet accepteren, een kdv-schema. Nooit van gehoord! Ze horen jouw kind te volgen.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja dit dus!

Deel Deze Pagina