Wie kan mij helpen! Onze dochter van 6 maanden heeft reflux. De reflux is door de medicijnen goed onder controle. Waar ze nog erg veel last van heeft is boeren/lucht. Ze drinkt redelijk rustig haar flesje, laat meerdere malen een boer. Toch heeft ze veel last van lucht in haar maagje. Ze kan haar slaap niet pakken totdat de boeren er uit zijn. Soms ben ik wel een uur bezig haar in slaap te krijgen. Moet ik haar telkens oppakken om een boer te laten. Ze heeft er erg veel last van. Wie kan mij tips geven? En wie heeft dit ook meegemaakt en wanneer houdt dit op?
Hier ook, maar dan komt het er ook veelvuldig aan de andere kant uit (bijwerking van de medicijnen). Wat hier hielp is ze na de fles een half uurtje recht op houden (lekker knuffelen) en daarna een tijdje op de buik laten spelen. Boertjes en scheetjes komen dan achter elkaar eruit hier
Bedankt voor je reactie. Jouw kindje is wat ouder, ben je al medicijnen aan het afbouwen? En wordt het boeren dan ook minder?
Ze krijgt nog steeds het hele zakje nexium. Ze heeft dit ook echt nodig. Ondanks de nexium heeft ze nog regelmatig last ervan. Dan huilt ze veel, slikt ze veel terug en ruikt ze zuur uit haar mondje. De kinderarts zei dat ze het gewoon nog moest gebruiken dan. De ka zei dat zodra ze zelf zit en kruipt dat je dan kunt beginnen met afbouwen omdat ze dan ook minder ligt.
O en wat hier ook goed hielp toen ze kleiner was: Meerdere keren laten boeren tijdens het drinken. Dus als je 200 cc geeft bij 150 een keertje laten boeren, bij 100 weer en bij 50cc weer en als het op is. Dit doen we nu niet meer omdat het niet meer nodig is maar toen wel anders kreeg ze zeker te weten krampjes van alle lucht.
Hier dan geen reflux maar wel veel krampjes/windjes/spugen(mondjes) en sinds wij de dr brown fles gebruiken is dat een stuk minder geworden. Dus misschien zou je dat kunnen proberen.