Hallo Allemaal, Mijn zoontje is bijna vier maanden oud. Hij slaapt de nacht best veel, in totaal zo'n twaalf uur. Ik geef borstvoeding en ben gewend zijn overige slaapjes op zijn behoefte aan voeding aan te passen (en dat wisselt nogal). 's Avonds hou ik hem een beetje op, zodat ie 's nachts langer slaapt en dat werkt dus goed. Wat is jullie ritme met jullie kindje van ongeveer dezelfde leeftijd en hoeveel slapen zij? En zijn zij wel eens de volledige tijd tussen twee voedingen wakker? Verschilt jullie ritme ook van dag tot dag? Ik weet natuurlijk wel dat ieder kindje anders is, maar wil toch graag eens kijken hoe anderen het doen. Lijkt me leuk als jullie reageren! Groetjes, Ireen
hai Ireen, S morgens gaan we er ongeveer 9 uur uit. Emma is dan al wakker en leggen we nog even bij ons in bed en lekker even knuffelen. Daarna aankleden en om half 11 voeding. Meestal gaat ze daarna even in de box spelen en kan ik even in het huishouden aan de gang. Meestal doet ze nog een dutje aan het einde van de ochtend in de box.daarna verschilt het een beetje. maar komt neer op spelen met haar met een bal, rammelaar enz. half 14.30 krijgt ze weer voeding. daarna even naar buiten wandelen (boodschapjes doen). ze slaapt meestal onderweg al wat en anders daarna in de box nog even.meestal word ze rond 17.30 uur al hangerig en word ze al moe. lezen we nog een boekje met haar. om de dag in bad rond 18.00 uur badje maken en in bad doen pyama aan slaapzak aan en voeding en dan op bed. Ligt ze om 19.00 uur op bed. om 23.00 krijgt ze nog een voeding en dan slaapt z tot 3/4 uur. ze word vaker wakker (heb ik net een topic over geopend) tussen half 6 en half 7 krijgt ze dan weer een voeding en dan slaapt ze meestal nog een uurtje in haar bed. daarna zie bovenaan begint de dag weer.
Dit is ons ritme: 07.30 Wakker worden 08.00 1e fles 09.00 weer slapen na spelen in de box 11.00 wakker 11.30 2e fles 12.30-13.00 naar bed na spelen in de box 14.30 wakker 15.00 3e fles 16.00-16.30 naar bed na spelen in de box 17.30 wakker( dit is niet haar beste tijd 18.00 4e fles 19.00 naar bed na spelen in de box 21.00 5e fles(moeten haar hiervoor wakker maken) 21.30 naar bed tot de volgende ochtend half 8 Hoop dat je er wat aan hebt. Hier doet ze het prima op en is ze in de wakkere tijden een gezellige vrolijke meid.
Hier gaat alles gewoon op verzoek en slapen wil er nog wel eens bij inschieten overdag. Anouschka slaapt 's nachts ook 12 uur en overdag wel eens 1 uurtje (verdeeld over 2 keer een half uur), maar ook wel een 2 keer tussen een voeding door (nooit langer dan 45 minuten) en dat dan 3 of 4 keer per dag. Helemaal geen peil op te trekken dus.
- 8:00u. 210cc voeding - 8:20u. gelijk bedje weer in! -11:00u. wakker en even spelen -12:00u. 210cc voeding -12:20u. spelen, met mama, in de box, in wipstoel enz.. -13:30u. weer naar bed -15.30u. wakker en even spelen -16.00u. 210cc voeding -17.30u. naar bed -19.00u. wakker en gaan spelen -19.45u. in bad -20.00u. 210cc voeding en naar bed!! klokje rond slapen! Meestal ziet de dag er zo uit
Na bijna 4 maanden alles op verzoek te hebben gedaan hebben wij nu ook eindelijk een schema! 09.00u wakker 09.30u 1e fles 11.00u slapen 13.00u wakker 13.30u 2e fles 15.00u slapen 16.45u wakker 17.15u 3e fles 18.45u slapen 20.45u wakker 21.00u badje 21.30u 4e fles 22.00u slapen tot s morgen Wel een half uurtje speling, soms is ze eerder moe, eerder wakker of heeft ze eerder honger en dan schuift alles een beetje op!
Hier borstvoeding op verzoek en GEEN schema! Tijden en aantal keren voeden verschilt. De ene dag doen we ook meer en andere dingen dan de andere dag, heeft hij meer honger en is moeier. Hij slaapt ALTIJD tussen twee voedingen, als is het maar een uur. Tussen 19.00 en 20.30 gaat hij wel naar bed en daarna hoor ik hem niet meer, dat is zo'n beetje de enige vastigheid. Maar of hij dan om 02.30 of 7.30 weer komt ligt er maar aan.
Rond 9 u 's morgens wordt mijn dochtertje wakker en dan krijgt ze ook haar eerste fles. Daarna gaat ze in de box, op de speelmat of in haar wippertje. Tussenin slaapt ze nog een half uurtje. Rond 11.30 geef ik haar badje, en daarna eet ze groentepap (sinds dit weekend) en nog een klein flesje, daarna gaat ze in bed en slaapt tot 15.30u ongeveer. Als ze uit bed komt drinkt ze een beetje fruitsap, en daarna gaat ze even spelen in de box. Rond 16.30u krijgt ze dan haar derde fles, en daarna gaat ze weer in de box, de speelmat of haar wipper. Weer slaapt ze dan ergens een half uurtje in de box. Om 20.00u krijgt ze haar laatste fles en om 21.00u gaat ze slapen tot de volgende ochtend 9u.
Heej, Mijn zoontje is ook 4 maanden en dit ons schema. 7.00 uit bed + fles 9.00 - 11.00 slapen 11.00 fles 13.00 - 15.00 slapen 15.00 fles 17.00- 18.00 slapen 19.00 fles 20.00 naar bed. Tussen de flessen en slapen door gaat ik meestal een rondje buiten wandelen of hij leg lekker te spelen. Liefs
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog steeds zoekende. Het gaat op zich prima (na een periode van heel veel huilen, inbakeren, rust en regelmaat en meer van dat soort zooi zijn we erachter dat hij Kiss-syndroom heeft en dat is behandeld en nu gaat het veel beter). Ik ben er alleen echt aan toe om een vaste dagindeling te hebben, met vaste tijden. Probleem is echter dat hij om de drie uur een voeding nodig heeft en er ongeveer een half uurtje over doet om in slaap te komen. Als ik hem dus voed, verschoon en even speel en dan zijn oefeningen voor de Kiss doe en dan naar bed breng, kan hij krap een uur slapen tot de volgende voeding, en dan wordt hij dus hongerig wakker. Zo heeft hij dus eigenlijk alleen maar hazeslaapjes overdag en voor mama zou het zo fijn zijn als hij 3 x 1,5 tot 2 uur zou slapen. Herkennen jullie dit? Ik wil soms gewoon even twee uur 'zonder kind' (dat hij dus ligt te slapen en ik even lekker aan de gang kan hier of eens lekker thee kan drinken in plaats van dat ik de hele tijd op de klok kijk hoe lang ik nog heb (want drie kwartier is echt kort). Ik schaam me een beetje dat ik tijd voor mezelf wil want ik vind het echt heerlijk met hem, maar af en toe... Langer tijd tussen een voeding laten lukt echt niet en ben dan ook bang dat hij 's nachts gaat inhalen. Gelukkig slaapt hij 's nachts sinds kort echt heel goed Hij komt meestal 1 x voor een voeding en verder slaapt hij van acht tot acht of van negen tot negen, waarbij ik hem om 22:00 uur nog een keer slapend aanleg. Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Hier ook een jongetje die steeds kort slaapt. 8.00 fles 9.00 slapen 10.00 wakker wassen, douchen, bad 10.45 slapen 11.45 wakker 12.00 fles 13.30 slapen 14.30 wakker 15.00 slapen 16.00 fles 17.30 slapen 18.45 wakker 19.00 fles 20.00 slapen 22.00 wakker maken voor fles Nu veranderd het weer. Hij kan nu soms 2 uur achter elkaar slapen! Maar elke dag verschilt een beetje.
Hoe groot zijn de flessen die je hem geeft? Mijn dochter kwam ook altijd om de 3 uur, nu geef ik haar 4x210+7 en nu komt ze netjes om de 4 uur!
ik geef borstvoeding dus ik weet niet hoeveel hij drinkt. Maar als ik hem 'zachtjes dwing' spuugt hij daarna dus meer drinken is geen optie.
Mijn zoontje is ook bijna 4 maanden, maar een echt ritme is er niet wat betreft wakker worden enzo. De flestijden zijn ongeveer 7.00 / 11.30 / 16.00 en 20.00. We zijn vandaag net begonnen met fruithap om 18.00 uur. Dan is hij bijna altijd wakker. Maar wanneer hij de rest van de dag slaapt of wakker is, is nog niet duidelijk. Kun je daar zelf een ritme in aan brengen???
hier ons ritme 7.30 wakker en dan de fles 180 na een uur ongeveer na bed 10.30 de fles 210 en dan naar bed 14.30 de fles 210 18.30 de fles 210 en weer naar bed 22.30 de fles 180 en gelijk weer naar bed.
@ Mandy 1 Ze mogen toch niet meer als 1 liter voeding per dag? Want ik zit nu ook te emmeren met die voedingen, huilen na zijn fles, dus nog trek? ALs je soms wat meer mag geven??
soms krijgt hij 5 flessen van 210 dan drinkt hij het de ene keer wel op de andere keer niet. als hij nog honger heeft krijgt hij nog wat, ik laat hem niet huilen van de honger. op het cb vinden ze het niet erg, zij zeggen het ene kind heeft meer nodig als het ander.