Vallen op hoofd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moi1984, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

May 13, 2008
    170
    0
    16
    Dag lieve mensen,

Mijn dochter van 9 maanden oud kan sinds een kleine maand zelf staan. Nu gaat dit ook gepaard met veel vallen, met name op haar hoofd. Ik vind het echt doodeng als ze op haar hoofd valt maar omdat ze het evenwichtig staan nog echt moet leren, gebeurt dit met regelmaat. Ze trekt zich werkelijk overal aan op en als ik 1 seconde niet oplet staat ze al weer. Ik probeerde het eigenlijk een beetje los te laten omdat ik haar ook de kans moet geven om te ontdekken maar nu ben ik me toch af gaan vragen of dit niet schadelijk is, ze maakt af en toe een flinke klap op onze houten vloer. (Ze huilt dan overigens eventjes, maar wordt al snel weer rustig) Hoe gaan jullie hier mee om? Blijf je er telkens bij om het handje vast te houden of laten jullie dit los?
    Alvast bedankt!

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    ik weet hoe je je voelt, ze moeten zelf leren om op hun billen te vallen. Duurt even

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Duurt idd even voordat ze leren op hun billen te vallen. Meestal is het even troosten en is het weer klaar als ze op het hoofdje vallen... Mocht er een bult komen op het hoofdje moet je er even een beetje boter opsmeren, schijnt goed te helpen (ik smeer het er wel altijd op nu.) Strax als ze gaan Los lopen zullen ze in het begin ook nog veel vallen... Ze moeten echt hun evenwicht zoeken. Het ziet er alleen erg pijnlijk uit als ze vallen op hun hoofdje. :(

4. Ik zit / zat precies met hetzelfde! Ook mijn dochtertje 9 en halve maand staat overal en het liefst altijd! Vooral in het begin viel ze heel vaak en heel hard, zo zielig... Nu kan ze gelukkig al wat vaker goed naar beneden, maar soms is het helaas nog steeds raak. Thuis probeer ik haar zoveel mogelijk op te vangen, maar op het KDV is het bijna altijd wel raak. Ik vind het ook zo zielig, maar het schijnt er helaas bij te horen. ik was toevallig bij de kinderarts en zij zei dat het inderdaad niet zoveel kwaad kon. Wel moet een kindje huilen als het valt. Als ze blijft liggen of geen geluid maakt, dan moet je je kindje laten liggen en de dokter bellen... Brrr ik vind het maar helemaal niks, zou haar het liefst een kussen om haar hoofdje binden :D

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier hetzelfde gehad met leren staan.. En dat leer je letterlijk met vallen en opstaan.. Hier duurde het niet heel lang trouwens. Kwestie van dagen, misschien een week, voordat hij zich weer netjes liet zakken. Of brulde dat hij weer op zijn billen wilde.

Moet wel zeggen dat ik vaak wel in de buurt bleef om de val iets af te remmen. Hij kwam hard genoeg neer voor de schrik, maar niet zo hard dat het echt pijn deed. Dat voelde voor mij wel goed.

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Die boter werkt niet zo joh, je bent van VSM een creme voor blauwe plekken en kneuzingen, dat werkt perfect!
    Mijn dochter viel eerst vaak op haar hoofd, nu iets minder. Maar het blijft schrikken! Je kan nou eenmaal niet heel de dag hun handje vast houden, al zou ik dat soms wel willen. x

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat je eraan kan doen, geen idee. Sasha is ook zo vaak gevallen en altijd precies op haar hoofd!

Maar ik kan je wel vertellen, dat nu na een paar maanden en nog geen blijvend hersenletsel zichtbaar is ;) hihih

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ja, germ.. Zo sneu.. Onze froemel heeft op dit moment een mooie blauwe plek op haar voorhoofd (opgelopen op het kdv denk ik). Maar meestal valt ze op d'r achterhoofd. Wij hebben een laminaatvloer dus onze froemel glijdt ook regelmatig weg. Gelukkig heeft ze inmiddels beter door hoe ze op haar billen moet vallen en staat ze wat steviger. Pfff.. En dan moet ze nog leren staan zonder steun, lopen.. Owww, dat worden nog veel blauwe plekken. Succes allemaal.. ;)

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik heb mijn hart ook vaak vast gehouden bij mijn zoontje (en ga dat nu vast weer doen als dochterlief zich gaat optrekken ;)).
    Maar een kinderhoofdje kan best veel hebben...daar ben ik laatst wel achtergekomen toen mijn zoontje zo hard met zijn hoofd op de salontafel rand viel dat er een deukje in zijn hoofd zat van de tafelrand.
    Op zo'n momenten gaan de gekste dingen door je hoofd, maar achteraf heeft hij er niks aan over gehouden..behalve nu een blijvend bultje waar het deukje heeft gezeten.

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier ook. vallen op haar billen doet ze heel soms, maar gaat dan nog harder huilen dan dat ze op haar hoofd valt:) ik vind het zonde, maar ze moet het zelf leren. ze zakt nu gewoon door haar benen als ze naar beneden wil:)
    hier zijn de oma's erger, die houden alle hoekjes vast (tegen het stoten en dat zijn geen echt punten, maar afgeronde) ene oma gaat de hele tijd achter leah aan en als ze in het begin ging staan zat ze heel de tijd met haar armen aan beide kanten naast haar voor ze zou vallen. dat vind ik ietwat overdreven. :D

11. moi1984

moi1984 Actief lid

May 13, 2008
    170
    0
    16
    Fijn dat jullie dit herkennen en dat ik dus niet de enige ben die hier mee zit hihi. Mijn dochter heeft nu wel elke keer antislip sokjes aan, dit helpt wel maar toch gaat het nog wel regelmatig fout als ze zichzelf wil laten zakken, dan valt ze soms zomaar achterover. Ik denk dat ik er dus inderdaad maar wat minder panisch over moet doen. Mijn twijfel kwam vooral omdat een vriendin van me tegen me zei dat het toch hartstikke slecht is als ze op het hoofd vallen. (Ze is sinds kort ergotherapeute) Maar naar mijn weten moeten ze het toch met vallen en opstaan leren, al blijft het doodeng ;)

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik doe leah zootjes of schoentjes aan tegen het uitglijden, vind dat die sokjes niet echt goed werken. ze valt er nog mee.
    had haar een paar weken geleden uit de kinderwagen gehaald, toen was het nog niet zo koud, maar had haar voor in de wagen sokjes aan gedaan (in haar voetenzak) dus ik zet haar op de grond en ze kruipt vrolijk rond. ze wil ergens aan gaan staan en glijdt gelijk onderuit en ook hard op haar hoofd. dus ik balen. heb er nu wel erg in dat ik haar niet zomaar op sokjes laat kruipen of staan (ze trekt haar sokken uit, schoenen vind ze niet erg:)) en ze heeft nu shoesme's (van die zachte zooltjes) dat gaat ook super. misschien is dat een optie?? (ze had ook zootjes, maar die zijn te klein)
    het is inderdaad niet goed als ze op hun hoofd vallen, maar je kan er weinig aan doen. :)

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Hier ook eentje die graag wil op gaan staan en overal bij op wil klimmen.. Helaas moet ik dit tegenhouden vanwege een scheurtje in de schedel! We hebben een aanrijding gehad waarbij ze misschien toch (ik vermoede van niet) wel de grond heeft geraakt en een val in huis samen hebben dat scheurtje doen ontstaan.

Nu is het niet mijn bedoeling iemand bang te maken, ik wil alleen zeggen denk er om dat ze niet te hard vallen, en houd ze verder gewoon goed in de gaten!

Share This Page