waarom komt het terug?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nana79, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Vanochtend bij de HA geweest en het bleek dat mijn zoontje spruw heeft. Hij had na de geboorte, twee maanden lang, daar last van en is toen behandeld met mykoderm. Ik vond het toen ook al heel lang, twee maanden. Nu is hij 8 maanden en ineens heeft hij er weer last van. Ik geef nog wel bv maar ook ks. Hij heeft van die witte vlekjes in zijn mond, maar niet op zijn tong. En hij heeft ook nog last van afte.:(
    Ik vind het wel heel vreemd dat het weer is teruggekomen nu hij 8 maanden is. Zijn er nog meer kindjes die zoiets hebben? is dit iets dat vaker terugkomt, is het gevaarlijk als het kind wat ouder is? en nog belangrijker, waarom komt het terug? wat kan ik doen?

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Volgens mij kan dat inderdaad terug komen. Ik zou sowieso langs de HA gaan om een kuurtje te krijgen.
    Vaak krijgen ze spruw door dingen in hun mond te stoppen of als bijv een ouder de speen met eigen mond schoonmaakt als het gevallen is.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hier ook spruw met 8 mnd! Ik weet verder geen antwoorden op al je vragen, maar ik kan je wel adviseren om al het speelgoed te wassen/af te soppen, de flessen extra uit te koken, en dus ook goed de medicijnen van de HA aan te houden. Noah kreeg een soort zalfje voor in zijn mond, en het was al vlug weer over.

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, het is een schimmelinfectie, dus erg moeilijk uit te roeien, alles uitkoken wat in aanraking met mondje is geweest! is echt hardnekkig.
    Gentiaanviolet wil nog wel eens helpen.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben toevallig net spruw achter de rug. Toen was Sasha 14 maanden.

Spruw is zeer besmettelijk, het kan zo opgepikt worden van een ander kindje. Ook van speelgoed/flessen/spenen inderdaad die niet goed uitgekookt worden na al een keertje spruw te hebben gehad.

Wij hadden daktarin gekregen van de huisarts, hier was het zo weg. Vergeet ook niet je tepel te behandelen, anders besmet je elkaar telkens.

Heb er nog nooit van gehoord (dat betekend niet dat het zo is) dat het gevaarlijker is voor een ouder kindje.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik had begrepen dat je een schimmel (spruw dus) nooit helemaal kan uitroeien. Je kan het wel in een soort van 'slaapstand' zetten door te smeren met zalfjes. Maar vaak komt het dan bij een verminderde weerstand weer terug.

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    volgends mij is het moeilijk helemaal uit te roeien idd

ik heb zelf heel vaak schimmelinfecties van onder zeg maar. eigenlijk is dat hetzelfde. soms heb ik het een hele tijd niet en dan opeens achter elkaar.

mijn dochter had er ook heel veel last van , nu mijn zoontje ook weer hij is nu 6.5 week en heb al 3 keer een kuur gehad

wat wel erg jammer is is dat je altijd dactarin kreeg hiervoor dit hielp super goed, alleen mag dat niet meer gegeven worden aan kindjes jongen dan 4 maanden,omdat dit gevaarlijk zou zijn

maar jou kindje mag het dus wel en zou zeker om dactarin vragen

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Zit hij misschien op een kinderdagverblijf ofzo? Als er een kindje met spruw een speeltje ofzo in zijn mond heeft gedaan en jouw kindje stopt dat weer in zijn mond, hebben ze het zo te pakken.
    Mijn dochtertje kreeg het ook toen ze een maand of 9 was, daarvoor nooit eerder gehad. Schadelijk is het niet, maar het kan wel lastig zijn met eten. Ik zou ook om Dactarin vragen, dat werkt goed.
    Ik had die Dactarin dus nog van mijn dochtertje en toen mijn zoontje van 2 weken spruw kreeg, heb ik dat er gewoon opgesmeerd. Ja, steeds kleine beetjes, niet in 1 keer die hoeveelheid, want dan krijgen ze die dikke smurrie amper weggeslikt.
    Monddoekjes heet wassen en speentjes uitkoken. Alles waar hij op sabbelt en in zijn mond stopt goed schoonmaken.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Whaa spruw word er niet goed van!
    Marin heeft het gehad toen ze er net was, toen 2 maanden geleden weer!
    Moest ik doorgaan totdat ik niets meer zag! Dus ik dacht op een gegeven moment er zit niets meer, dus gestopt!
    De laatste 3 weken drinkt ze erggg slcht! Ik weer heen!
    SPRUW!!! Ik word er knettergek van! Ze heeft er altijd vreselijke last van!
    Dus weer kuren nystatine!
    Ik doe er alles aan en snap het gewoon niet! Bah vervelend iets hoor

Deel Deze Pagina