Ritme baby 5,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limili, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo mede moeders,

Ik ben op zoek naar tips, suggesties in verband met onze dochter van 5,5 maand. Tot een ruime week geleden had zij een goed ritme sliep perfect overdag en was gezellig. Zij was na de fles anderhalf uur wakker en sliep daarna 2,5 tot de volgende fles. Nu moet ik wel vermelden dat ze borstvoeding krijgt uit de fles.

Nu het volgende: madam was om 7 uur wakker wordt nu ineens om 6 uur wakker. Ligt gezellig te kletsen dus we laten haar liggen tot ongeveer 6.15 en dan eruit en rond 06.30 uur de fles. Tegen 07.30 is ze moe geeft ze duidelijk aan (wrijven oogjes, jengelen) en dan ineens slaapt ze tot 09.00/09.15 en ligt weer gezellig tr kletsen (keten, gezellig gillen) en ik geef haar een speentje om te kijken of ze verder wil slapen. Helaas niet dus na 20 minuten te kletsen haal ik haar er maar uit en geef ik haar fruit. Een uur voor de fles maar na het fruit eten en even spelen weer oogjes wrijven en jengelen. Moe dus maar ze moet bijna de fles dus die er maar in en dan maar naar bed. Echter kom ik dan de middag helemaal niet uit. Want dan slaapt ze tegenwoordig ook maar 1,5 uur en moet ik de tijd overbruggen. En ik dacht als ik haar om 6 uur in de ochtend er gelijk uit haal als ze wakker is en haar dan wat je overal leest 2 uur na de ochtend fles fruit ga geven dan krijgt ze al rond 8 uur fruit en voor mijn gevoel is dat ook wel vroeg. Ook komt ze in de avond steeds eerder zelf (voorheen maakte we haar om 23 uur wakker) voor haar avond fles (gisteren 22 uur).

Het maakt mij onzeker en ik twijfel onwijs van moet ik haar laten liggen en eerder fruit geven of hebben jullie andere tips of suggesties.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat ik dan vaak deed was om 6 uur klein flesje en direct weer in bed leggen (tot 7 uur is het 'nacht', vind ik) en dan rond 8 uur als nieuwe dag beginnen. Met een normale voeding. Laten huilen heeft in mijn ogen heen voorkeur, zeker niet bij honger.
    Omdat je bv geeft kun je niet te veel geven ;)

Kwa leeftijd kun je idd met bijvoeden beginnen, maar doorgaans is dat eerst groente en dan pas fruit. Groente is voedzamer en geeft minder kans op reactie dan fruit.

3. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ze krijgt al groente en fruit als bijvoeding. Dat gast goed alleen haar slapen overdag is ineens zoveel minder. En wegleggen is misschien nog een optie maar ze is erg wakker.

4. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    hier ook een mannetje die ineens veel minder slaap lijkt nodig te hebben. Soms slaapt hij 2x een lang slaapje ongv 2 a 2,5 uur en soms slaapt hij 3x ongveer een uur. Hij krijg hier de laatste fles om 19.00 en valt dan als een blok in slaap. Een hele tijd heeft hij het gered tot ong. half 6/6 uur, maar nu komt hij weer s'nachts. Er is dus niet altijd een peil op te trekken qua "ritme"...helaas ;)

5. logo

logo Niet meer actief

Hier ook wisselend laatste tijd. Misschien is het een sprongetje ofzo?

Deel Deze Pagina