Mijn kleine is 4 maanden en slaapt ineens niet meer door..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Essie28, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Sinds ongeveer 4 dagen wordt ze snachts 3 keer wakker. Rond half 4..7 uur en dan weer om 8 uur.
    Om half 4 geef ik haar een fles anders blijft ze doorkrijsen. En op de andere tijdstippen geef ik haar speen.

Ze heeft altijd goed doorgeslapen van 10 tot 10 ze werd om half 7 wakker voor een flesje en dan sliep ze gelijk weer tot 10. . Dus ben dit helemaal niet gewend.

Ik heb aan haar tandjes gevoeld en daar voel ik eigenlijk niets.
    Ik ben wel 2 weken geleden begonnen met bijvoeding..

Is dit gewoon een fase of is er iets aan de hand?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Sorry dat ik je even corrigeer :D...ze wordt maar één keer wakker en dat is om half vier. 7 Uur is gewoon ochtend en 8 uur al helemaal. Dat zijn volgens mij hele gewone en mooie ochtendtijden voor een baby van die leeftijd. Ik denk dat je met terugwerkende kracht heel erg mocht genieten van dat "uitslapen" maar ik persoonlijk vermoed dat dat nu echt voorbij is.

7 Uur is een mooie tijd om op te staan voor een baby. Misschien kun je haar bedtijd een beetje gaan sturen? Dus wat eerder naar bed, vaak slapen ze dan ook wat langer door gek genoeg.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heel normaal...... Rond deze leeftijd maakt de ontwikkeling ook een sprongetje door. De hersenen ontwikkelen zich enorm. Zodra er iets met een baby gaande is, uit zich dat vaak met in de nacht weer wakker worde. Dit kan een virusje zijn, tandjes, etc. Je bent redelijk vroeg begonnen met bijvoeding. Bijvoeding heeft effect op de darmen. Die zijn met 4 maanden ook nog niet helemaal rijp en dat kan buikkrampjes en verandering in het ontlastingspatroon veroorzaken, eventueel ook obstipatie. Mocht dat laatste het geval zijn, dan zou ik weer even stoppen met bijvoeding en het een aantal weken later weer proberen.
    Succes!

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

1 keer wakker worden in de nacht vind ik niet gek hoor gewoon lekker een flesje geven en om 7 of 8 uur gewoon de dag beginnen...
    Je kindje wordt ouder en gaat minder slapen heel normaal

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Zou willen dat onze kleine zo sliep :D.
    Dit zijn hele mooie nachten hoor van een kleinte van 4 maanden, maar kan me voorstellen dat je het liefst zou zien dat ze gewoon lekker tot 7 uur door zou slapen.

Hier is onze man de halve nacht wakker en zijn dag begint om 6 uur.

's morgens om 7 uur gewoon lekker de fles geven en beginnen aan de dag en anders proberen tot 8 uur te rekken, om te kijken of je haar daar de dag kan laten beginnen

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter deed dat ook rond die tijd. Bij ons was het honger. Niet verwonderlijk, want ze werd toen ook veel alerter en actiever. Ze had dus plots weer een nachtvoeding nodig. Op 7 maand is ze er spontaan van de ene nacht op de andere weer mee gestopt.

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Vandaag heeft ze weer goed geslapen echt raar.
    Van 8 tot half 6 en toen van 6 tot 9.
    Hoop dat ze nu weer goed gaat slapen.
    Bij 3 maanden was dat ook zo ging ze ineens een weekje slecht slapen en daarna ging t weer goed.

Ik dacht aan tandjes omdat ze altijd keihard op mijn vinger bijt en veel kwijlt maar ik voel nog.niks.

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ja klopt afgelopen dagen kwam.t ook echt door honger want speen hielp niet en zodra ze had gedronken viel ze meteen in slaap. Maar daarna werd ze opeens zomaar wakker voor 5.min

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Van 22 tot 10?? Holymoly, wat een geluk heb jij gehad zeg! Hier heb ik sinds mijn meisje geboren is maar 1 dag kunnen uitslapen tot half 9.. mevrouw is klokslag 7 uur wakker :D volgens mij is het heel normaal dat kindjes wakker worden 's nachts. Ik ben dankbaar voor elke nacht dat mijn dochter (nog) doorslaapt, ik ben me ervan bewust dat dat een luxe is. Het kan ook een sprongetje zijn, of tandjes..

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Doorslapen voor de eerste verjaardag is gewoon geen garantie op altijd doorslapen. Houd er dus rekening mee dat ze af en toe gewoon spoken. Ook de goede slapers zoals de jouwe er duidelijk eentje is.
    Niet te troosten met speentje is meestal honger of pijn en dat verschil merk je doorgaans wel. Honger=fles op die leeftijd, zou ik denken.

11. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Is logisch dat het schema veranderd, qua tijden is het prima ook al zou ze "al" om 7 uur wakker worden en daarna niet meer terug gaan slapen.
    Onze dochter deed het eerst ook zo en slaapt nu van half 8 tot een uur of 7, soms 6 (voorheen tot 8-9 uur) Maar tel m'n zegeningen, had ook anders kunnen zijn.

12. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Haha, dat dacht ik dus ook... Mijn dochter is 8 maanden en ik heb nog geen enkele nacht kunnen uitslapen tot half negen, en ga er al 8 maanden minstens 2-3 keer uit(dat zijn de goede nachten, de slechte nachten bespaar ik je ;)).

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Zoonlief sliep hier tot 2 weken geleden door van 7 tot 7. Maar nu de laatste weken ook wakker 's nachts. Ik geef hem dan gewoon een fles en dan slaapt hij weer rustig verder tot ca 7 uur/half 8. Ik kan mij herinneren dat dochterlief dat ook had rond deze leeftijd. Duurde toen een paar weekjes en daarna was de nachtfles ook weer over.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ben jaloers op je...
    Zoon is 15 maanden en heeft toevallig in de laatste twee weken een paar keer geslapen van negen tot zeven :)

Half vier fles en dan om zeven uur wakker is voor mij 1 keer wakker s nachts....

Deel Deze Pagina