Ons zoontje van bijna 7mnd heeft waarschijnlijk de waterpokken. De crèche belde dat het zo was en mijn man gaat hem halen zo. Maar ik vind het zo zielig voor hem. Kan ik iets voor hem doen of halen? Voordat straks de winkels dicht zijn.... Ik weet wel dat ieder kind de waterpokken krijgt, en dat ze er niet dood van gaan. Maar ik wilde zijn leed wel verzachten. Ik ben dit weekend alleen thuis met hem voor het eerst, mijn man is een weekendje weg... Maar omdat het niet zo goed met mij gaat (fysiek) was het sowieso al een discussiepuntje of het wel kon. Maar ik vind dat ie moet gaan maar dan wil ik wel een zo min mogelijk lijdende baby. Sorry als het er raar staat. Ik heb het beste voor met mijn zoontje, maar wil wel dat mijn man dit weekend weggaat
Kidsclin (is een schuim, wat je bij de kruidvat kunt halen) is erg verzachtend voor de kleine. En ik raad je aan om havermout te halen, dit in een washandje te doen, in bad gooien.... Dan lekker met hem badderen. Het washandje knijp je uit en de drek die dan door het washandje komt, hem daar lekker mee wassen. Havermout droogt lekker uit, dus hopen dat de pokjes snel indrogen. Sneu dat ie ze op deze jonge leeftijd al heeft... Succes
Je hebt kans dat het meevalt, vaak zijn ze er niet zo heel ziek van, alleen jeuk. Je ziet ook vaak dat het niet echt doorzet als ze nog geen jaar oud zijn. Havermout schijnt inderdaad goed te werken tegen de jeuk, en als hij heel naar is een paracetamolletje. Beterschap!
Mijn dochter had ze met 6 maandjes. Kidsclin mousse werkte verkoelend en ontsmettend. In bad deed ik een pantykousje met havermout, dat lekker uitknijpen in bad en dochter met het slijm ingesmeerd; zou helpen het indrogen van de blaasjes te voorspoedigen, en werkt ook tegen de jeuk. Verder gaf ik pcm omdat ze er wel echt ziek van was. Ze zat ook helemaal onder de waterpokken, veel erger dan haar zus van toen net 3. Daardoor was de kans wel groot dat ze het niet nog eens krijgt volgens mijn huisarts.
Ik las ook allemaal dingen dat als baby's het krijgen voordat ze 1 jaar oud zijn dat ze het dan nog een keer kunnen krijgen omdat ze nog op moeders immuunsysteem teren? Havermout is in huis en kidsclin ook gehaald! Hij lijkt behalve hangerig en warm wel ok te zijn
Idd, vaak krijgen ze het voor hun eerste verjaardag ook mild en bouwen ze dus niet voldoende weerstand op. Maar dat hóeft niet, kan ook best dat er toch voldoende weerstand wordt opgebouwd en het dus eenmalig is!
Ik heb een aantal jaar geleden zelf gordelroos gehad, dat is de opvolger van waterpokken. Ik vrees dat ik hier veel antistoffen van had.... Twee keer dus.... Hij lig iig als een blok te slapen en we zien wel wat morgen brengt
Hier had zoontje het ook net voor de 7 maanden.. Hij had er eigenlijk vrij weinig last van terwijl hij best veel vlekjes had. Hij had nog niet het benul te krabben, denk dat dat wel een voordeel is. Hopelijk valt het bij jullie ook mee!