Grote baby later kruipen dan kleine baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bioluun, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Na drie kinderen denk je wel klaar te zijn met die gedachtes over: is mijn kind nu niet wat laat? :p Maar helaas.
    Vooropgesteld: ik weet dat het uiteindelijk wel zal gebeuren hoor, maar we wachten nu al een tijdje op vooruitgang bij onze 'kleine' jongen. Hij is 8,5 maand oud en bijna 10 kilo en 75 cm. Veel groter dan zijn broers waren op die leeftijd. Die waren ook eerder met tijgeren/kruipen. Ook het rollen ging al moeizaam maar dat gaat nu prima. Om zijn as draaien kan hij ook en achteruit schuiven af en toe, voornamelijk onbedoeld.

Mijn vraag dus: zijn er meer moeders die grotere babies hadden die later begonnen met tijgeren/kruipen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje is bijna acht maand, weegt 11 kg en is ook zo'n 75 cm. Tijgert aan een rotvaart het hele huis door en is momenteel volop aan het leren kruipen. Dus nee, ik herken het niet. Al was zijn zus ook een grote baby maar niet zó groot, en die was inderdaad nog wat sneller.

3. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ik heb inderdaad ook meekregen dat zwaardere/grotere baby's over het algemeen trager zijn met kruipen e.d. Mijn dochter is 8 maanden, weegt bijna 10 kilo en kan ook nog niet kruipen. Ze kon rollen met 5 (buik naar rug) en 6 maanden (rug naar buik), maar ze doet dat gewoon niet vaak. Nu kan ook ze naar achteren "tijgeren" (eerder schuiven) en om haar as draaien. Ik weet natuurlijk niet of dit komt omdat ze zwaarder/groter is, want heb het gevoel dat ze het kruipen helemaal over gaat slaan. Het lijkt gewoon niet alsof ze dat interessant vindt. Ze zit veel liever (kan gewoon goed zitten vanaf 7 maanden en zich bijna optrekken tot zit) en ook staan vindt ze interessanter (ze kan ongeveer 10 minuten op haar benen staan met steun). Maar op haar buik liggen vindt ze gewoon niet zo interessant.. nooit gevonden ook. Dus ach, ik zie wel hoe het gaat!

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn dochter is nu bijna 7 maanden (9.6 kilo) en kan al vanaf zes weken rollen (van buik naar rug) en na een maandje ofzo ook de andere kant op.
    Echt kruipen doet ze niet, ze rolt overal naar toe (buik/rug/buik/rug haha). Ze kan ook om haar as daaien en wat naar achter schuifelen. Ze probeert ook echt haar billen omhoog te doen, maar komt nog niet vooruit. Zal bij haar ook nog wel effe duren, lol!

5. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ja, hier precies hetzelfde! Alhoewel ik wel progressie merk vergeleken met een maandje terug. Maar op die manier gaat het bij haar ook: kontje omhoog en (enigszins gefrustreerd) proberen vooruit te komen, zonder succes. :p

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Mijn kindjes zijn allemaal klein van stuk (dochter van 20 maanden weegt nu net 10 kg ;)) maar allemaal pas na hun eerste verjaardag begonnen met kruipen. :)
    ik denk niet dat het met de grootte van het kind te maken heeft, de een is nu eenmaal sneller dan de ander. Geniet er nou van, voor je het weet kan ie overal bij en is het over met de pret :p

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn jongste was met 5 maanden tegen de 9 kilo en begon toen met tijgeren en tijgerde al snel de hele kamer door, 2 maanden later kroop ze. Rollen deed ze rond de 4 maanden. Dus hier wel groot maar wel snel.

8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik denk dat het een weinig met het ander te maken heeft. Allebei mijn zoons waren flinke jongens, groter en veel zwaarder dan jouw kindje op deze leeftijd, @Bioluun , tikten met 6 mnd ruim de 10 kilo aan, maar ontwikkelden zich keurig volgens het boekje. Met 4 mnd rollen, rond 7 mnd kruipen, 8 mnd zitten, 9mnd optrekken tot staan en beiden liepen ze met 15 mnd. los.

Mijn jongste is nu 17 mnd, weegt zo`n 14 kilo maar rent, klimt, draait rondjes, loopt achteruit etc.

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Oké het lijkt inderdaad niet aan elkaar gerelateerd als ik het zo lees. Het cb suggereerde dat wel namelijk. Vond het ook aannemelijk: meer spierkracht nodig dus langer trainen.
    We wachten gewoon geduldig af :)

10. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Zoon was hier met 6 mnd al 10 kilo en kon toen ook bijna kruipen.

Dochter is nu bijna 2 en net 10 kilo. Zij kroop met een maand of 9 geloof ik.

Hier had het dus niets met elkaar te maken..

11. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    mijn zoontje is groot geboren (55cm, 9 pond) en nu nog steeds groot (74cm, ruim 10 kg. hij is net 8 maanden). maar ik vond hem juist vanaf het begin af aan enorm sterk. hier kon hij dan ook al met 6 maanden kruipen, met 7 maanden trok hij zich overal aan op om te staan en nu oefent hij druk met stapjes rond de tafel.

ik dacht juist dat hij zo vroeg met alles is, omdat hij zo groot is! :p

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter kroop pas met 10.5 mnd ( optrekken met 7.5 mnd en 8.5 mnd lopen langs overal kwam ze tijgerend. Zij was een klein/gemiddeld meisje)

Mijn jongste kroop met 6 mnd en liep met 10.5 mnd los. Door allergie is zijn groei even gestopt. Maar hij heeft wel tegen de +2 lijn gezeten.

13. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dame van bijna 9 maanden weegt 8,5 kg (72cm) beweegt ook maar vrij weinig. Ze draait rond haar as en rolt perongeluk wel eens van haar rug naar haar buik. Verder doet ze echt nog helemaal niets, kruipen zie ik haar de komende tijd echt nog niet doen. Als ze op haar buik ligt, laat ze haar hoofd zakken en blijft lekker languit liggen :D

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier is de jongste een observeerster. Ze was ook wel wat steviger als grote zus maar ik had meer het idee dat ze het wel goed vond en ze nam alles in zich op. Had meer het idee dat het daarom langer duurde bij haar.

15. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Mijn oudste ( nu 8 jaar) rolde wel, maar heeft nooit gekropen. Ging met anderhalf billen schuiven en 1 week voor zijn tweede verjaardag stond hij op en liep meteen weg. Daarentegen praatte hij heel erg snel en echt met volle zinnen en lastige woorden.

De jongste (nu 4 jaar) kroop met 8 maanden en liep met 14 maanden. Hij begon echter pas na zijn tweede verjaardag met praten.

Alle kinderen ontwikkelen zichzelf op hun eigen tempo in diverse vaardigheden. Ben erg benieuwd hoe nummer 3 het gaat doen. Maak me eigenlijk nooit echt zorgen. Tegen de tijd dat ze naar de basisschool gaan kunnen ze bijna allemaal hetzelfde.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste kroop met 6 mnd op handen en knieen overal naartoe, toen woog ze 9,4kg.

Mijn jongste kroop ook met 6 mnd en was toen 8,3kg.

Deel Deze Pagina