Ervaringen gebruik van draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Vier weken geleden is onze derde geboren. Ik vind het nog zoeken naar hoe ik én voor de baby goed kan zorgen én de andere twee voldoende aandacht kan geven. In de draagdoek valt onze jongste steeds direct in slaap, hij vindt het heerlijk, terwijl in zijn bedje ben ik steeds bezig met troosten en wiegen, wat ik toch vervelend vind omdat er dan nog twee beneden zitten.
    Ik vroeg me dus af hoeveel je je kindje op een dag in de draagdoek mag hebben. Zijn er ook mensen die de hele dag of grootste deel van de dag dragen? En wil je kindje dan nog wel in zijn bedje slapen? Dit laatste is een beetje waar ik me zorgen om maak. Straks zal ik weer moeten gaan werken en het kdv en de oppas zullen hem niet gaan dragen. Graag hoor ik ervaringen.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Soms hele dagen in gezeten, ook al heb ik geen andere kindjes, ze vind het gewoon heerlijk. Nu slaapt ze (helaas :() beter in haar bedje. Ze wil alles mee maken en in de doek alles zien. Heb hem nog wel vaak om als we wandelen en als we bij mensen op visite zijn. De houding is volgens mij helemaal prima dus naar ik weet mogen kindjes er hele dagen in zitten. Maar goed, wellicht heb ik het mis en kunnen wat meer ervaren moeders je er meer over vertellen?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zal de 2e straks ook veel gedragen worden. Ik denk de eerste maanden dat hij/zij alleen s nachts boven slaapt in een co-sleeper. Krijg nog een wiegje van m'n ouders, die zet ik beneden neer en ik zie wel hoeveel gebruik we daarvan gaan maken.
    Maar in principe kan een kindje zo'n beetje de hele dag bij je gedragen worden. Ze worden vanzelf iets ouder dat ze ook even in de box of op een kleed spelen.
    Het slapen in een eigen bedje komt vaak vanzelf wel, bij m'n oudste ging dat rond 3/4 maanden steeds beter en sliep ze eigenlijk nergens anders meer in.
    Ben straks ongeveer 5 maanden thuis na de bevalling, dus kijk hier tegen die tijd wel hoe het zal gaan bij de gastouder.

4. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat ik voor al deed is ze dragen in een draagdoek. Toen ze sliep kon ik makkelijk in bedje leggen of legde haar in de kinderwagen.

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè wat fijn om te lezen dit had ik net ff nodig! Ons kleine meissie slaapt het liefst bij mij overdag en af en toe gaat het ook wel goed in haar wiegje maar vaak komen dan de krampjes of komt er melk terug(waterig witte vlokjes).Dus een draagdoek is een goede mogelijkheid om haar bij me te dragen en zo ook mijn handen vrij te hebben en wat met mijn andere dreumes te ondernemen.

Nu nog ff kijken welke doek een goede optie is.

Deel Deze Pagina