Hoe je baby beschermen tegen muggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissXX, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn dochtertje heeft op dit moment meerdere muggenbulten..
    Dit zijn dan geen kleine plekjes, maar grote vlekken en wordt ook dik!
    1 van haar oren is helemaal rood, en 1 van haar handjes is rood en dik..

Nu ben ik zelf altijd allergisch geweest voor muggensteken; toen ik klein was zat ik altijd helemaal onder. Kreeg grote bulten met veel vocht. Ik moest hiervoor dan ook regelmatig naar het ziekenhuis en kan me herinneren dat mijn armen helemaal ingepakt zaten met verband.

Nu lijkt het erop dat voor mijn dochter hetzelfde is weggelegd. Vreselijk!
    Hoe kan ik een baby beschermen, zodat zij niet of minder geprikt worden?

De meeste producten zijn volgens mij niet bestemd voor een babyhuidje..

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    IK heb onlangs rolhorren aan onze ramen bevestigd. Verder krijgt ze nog een klamboe boven haar bed. Daar zou ik mee beginnen. Als dat niet voldoende is een ventilator: muggen houden niet van bewegende lucht. iK ben ook van plan om zo'n tentje (..:ERYAN.NL::..) te kopen voor de vakantie; daarin zitten ook horren en kan ze veilig slapen. Qua middelen heb ik geen vertrouwen in autan e.d.. Als je op vakantie bent zou ik lokaal muggenspul kopen. Die zijn berekend op lokale muggen en die kunnen een stuk agressiever zijn dan bij ons. Verder heb je vaak wel goed antimuggenspul bij servivalwinkels. Misschien wierrook branden? Muggen houden ook niet van rook... Gezien jullie allergie zou ik alle middelen in de strijd gooien!
    succes!

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Brigitte bedankt voor je reactie!
    Rolhorren gaan het nog niet worden, want wij gaan binnen enkele maanden verhuizen. Klamboe moet ik sowieso gaan gebruiken ja, dit heeft de huisarts ook voor mijzelf geadviseerd. Wel worden wij ook gewoon wanneer wij niet slapen geprikt.

Een ventilator op de kamer is een goede ja. Op vakantie zet ik wel altijd de airco aan om muggen weg te jagen, maar thuis heb ik daar niiet over nagedacht.

Maar er is dus wel muggenspul voor een baby dat ik op haar lichaam kan smeren? Zelf gebruik ik deet, maar dit is niet goed voor een kindje neem ik aan? Ik zal sowieso eens biij zo'n winkel kijken..

Wierook had ik nog nooit van gehoord, dus ga ook dat zeker proberen!!

TThanks! :)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb zo'n ding in het stopcontact.

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Als jouw dochter ook zo allergisch reageert zou ik even naar de huisarts gaan voor advies.
    Ik was vroeger zelf ook allergisch voor horzels/dazen en als ik daardoor gestoken werd, kon ik direct naar de dokter/ziekenhuis.

Geen idee hoe heftig een baby kan reageren maar misschien is dat wel schadelijker dan bij een groter kindje/volwassene.

En misschien weet de huisarts wel raad? Tenminste ik kon niet uit je verhaal opmaken dat je daar voor je dochtertje al geweest was?

Heel veel succes in elk geval want het is idd echt niet fijn!

Overigens heb je voor kinderen ook van die pols/enkelbandjes die ze om kunnen doen tegen muggenbeten, misschien heb je zoiets ook voor baby's? Ik weet dat leerlingen van mij die met mij mee naar Suriname zijn geweest deze daar ook gebruikten en dat werkte daar super!

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    er bestaan ook van die muskietennetten die je precies over het ledikant kan bevestigen, zolang ze nog niet zelf kan staan in bed (??) zoud at nog een optie zijn

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Sandraske, wat goed dat je dat zegt! Helemaal vergeten, zo stom, maar zo'n ding hebben we ook nog liggen en dat werkt inderdaad erg goed, thanks!

@ Heppiedepeppie, daar had ik nog niet aan gedacht om naar de huisarts te gaan. Was het uiteraard wel van plan als ik zou zien dat het erger zou worden. Maar kom er al best vaak, ben bang dat ze denken dat ik een hypochonder ofzo ben haha, maar daat moet ik natuurlijk lak aan hebben. Nu zag ik vandaag dat ze 3 verschillende bultjes op haar handje heeft, dus met 3x geprikt zijn kan het ook nog eens extra dik van worden.

Oeh de polsbandjes klinken erg interressant. Ben even aan het googlen gegaan, en wat ik zo gauw tegenkwam is dat ze voor kinderen onder de 3 jaar afgeraden worden. Helaas, maar zeker een goede om te onthouden. Lees dat deze bandjes ook geschikt zijn voor volwassen, dus zal ze sowieso voor mezelf bestellen..

@ Miis, muskietennet ga ik ook even naar kijken. Ze gaan een dezer dagen op haar eigen kamertje slapen, dus zou ook een goede optie kunnen zijn.

Bedankt voor jullie tips! :)

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou wel even oppassen met een klamboe of zo over haar bedje... Vond hier onze dochter een keer dat ze de hele klamboe in bed had getrokken (tussen de spijlen door) en zichzelf er in had gerold... Kreeg de schrik van mijn leven!
    Dat ding meteen eraf gehaald...

Misschien kun je ook zo'n citronella ding voor in het stopcontact kopen of zo??
    Maar zou sowieso even bij de apotheek of huisarts advies vragen!

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    VSM heeft iets voor muggenbulten wat erg goed werkt, ik heb het gekocht bij de Kruidvat.
    Is homeopathisch en mag ook voor baby's gebruikt worden.
    Ik leg de tube altijd in de koelkast.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Er zijn ook goedkope horren voor over het raam, bij bv Xenos. Die maak je dan om het raam heen vast en het is niet erg mooi maar omdat jullie binnenkort gaan verhuizen misschien wel een fijne tijdelijke oplossing. Ze kosten geloof ik vijf euro of nog niet eens en zijn 100 bij 150 cm.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Deze hebben wij door het hele huis...werken prima! En je kunt ze ook zo weer verwijderen als je gaat verhuizen.

12. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Nou bedankt voor alle tips..

Maar nu raakte ik vanmiddag met een vrouw aan de praat over mijn dochter, iets over haar bultjes. En zij begon over waterpokken.. Oeps, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Wij waren namelijk net terug van vakantie en gingen er automatisch vanuit dat ze daar geprikt was.

Nu is de grote rode vlek weg op haar hand, en zie ik meerdere (meer dan 3 dus) kleinere rode bultjes. Ook op enkele andere plekken zijn kleine bultjes/vlekjes bijgekomen..

Ik heb geprobeerd een foto te maken met mobiel, maar is dan erg onduidelijk te zien. Nu weet ik dus niet wat het is.. Jeuk lijkt ze niet te hebben. Hoe kan je zien of het waterpokken zijn? Heb afbeeldingen gegoogled, maar zie echt heel erge gevallen van waterpokken. Daar lijkt het niet op..

13. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Vapona Natural Citronella Vapona Natural Citronella Stekker Automatic > Producten - Merk Vapona > vapona
    deze gebruik ik ook voor me zelf en het is het beste wat er ooit was... muggen kunnen altijd binnen komt ook door de voor/achterdeur daarom heb ik zo stopcontakt geval ooit gekocht en heb er 1 in de woonkamer 1 op onze slaapkamer en 1 op de kamer van onze zoon... het is een hele lekkere frise lucht voor in huis + het houdt de muggen ook echt buiten en je kan gewoon je deur en ramen open houden zonder hor... het kost 9 eur voor startparket met vulling en houder maar je heb er zeker wat aan...

14. juf85

juf85 Niet meer actief

je hebt ook een soort klamboes in de vorm van het bedje, kun je eroverheen trekken.

Bij prenatal heb je voor het campi ngbedje een klamboe die je dus met elastiek vastzet om de bovenrand (werkt natuurlijk niet voor een ledikantje met spijlen) Prenatal - Slapen - Klamboes - Prenatal - Prenatal klamboe campingbed

Bij babydump heb je voor l edikant
    Klamboe tbv Ledikant | Klamboes | Baby-Dump

en campingbed Klamboe tbv Campingbed | Klamboes | Baby-Dump

Volgens mij kun je die voor het ledikant ook niet door de spijlen trekken.

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij hebben ook de xenos horren en zo'n ding in het stopcontact..

Ik ben zelf ook allergisch dus grote kans dat dochter het ook heeft maar die is gelukkig tot nu toe nog nooit geprikt..

Ventilator zou ik mee uitkijken bij een baby..
    vroeger richtte ik de ventilator altijd op mn gezicht.. ze mochten me overal prikken maar no way dat ze aan mijn gezicht gingen zitten! haha en het werkte wel..

Deel Deze Pagina