ritme baby 6 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nina010, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hallo!
    Ons zoontje is nu 6 weken en het loopt helaas allemaal niet zo lekker ivm extreme krampen en daardoor slecht tot niet slapen wat er weer voor zorgt dat hij oververmoeid raakt en dus helemaal slecht in slaap komt, het weinige wat hij doet.
    Ik wil dus echt de rrr in gaan voeren maar vind het soms nog wat lastig. Liefst zou ik het zo doen, slapen, voeden, samen 'spelen'( wat kan je trouwens spelen met een baby van 6 weken, ik zing meestal wat liedjes en knuffel met hem ), hem zelf laten 'spelen'op de speelmat of in de box en naar bed brengen bij de eerste vermoeidheids tekenen. Maar net zoals vanochtend, hij had gegeten, samen gespeeld, zelf laten spelen en toen naar bed maar daar heeft hij amper 10 min geslapen vanwege de krampen. Voornamelijk gehuild. Toen hij zn volgende fles kreeg viel hij daarna meteen in een diepe slaap.. logisch ook kind is kapot natuurlijk van weinige slapen. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid wakker en heb hem in zn bedje gelegd waar hij verder sliep tot ik hem eruit moest halen( uurtje later) voor afspraak bij consultatiebureau. Als hij zo in slaap valt na die fles dan schopt dat heel dat vaste ritueeltje in de war zeg maar. Sorry voor het lange verhaal maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Hoe kan ik het het beste aanpakken? Tevens heb ik een zoontje van 2,5 enals hij smiddags slaapt wil ik mn baby liever niet boven in zn bedje laten slapen gezien hij dus erg veel huilt en mijn zoon daardoor niet in slaap komt. Dus dan laat ik de baby tijdens het slaapje van mn oudste beneden slapen.. Hij past namelijk nog net in zn wiegje dus die staat beneden nu. Ook vroeg ik me af wanneer ik het beste dingen als boodschappen kan gaan doen zonder het 'ritueeltje'al te erg in de war te schoppen. Meteen na zn voeding? In de maxicosi valt hij namelijk meestal wel in slaap. Hoor graag van je. Dank je! Groetjes Nina

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je bent goed bezig hoor!!

Je kunt voor de kramp infacol proberen, dat helpt vaak wel goed.

Als hij in slaap valt vlak na de flesvoeding, is het geen probleem om hem slapend in bed te leggen hoor. Maar de keren dat hij wel wakker is, leg hem dan wel wakker op bed. Het hoort nog wel bij een baby van zes weken vind ik. Uit welke fles drinkt hij, hoe vaak en hoeveel? En welke voeding? Het kan allemaal invloed hebben.

Als je boodschappen wilt gaan doen, is het het beste om dat vlak na de voeding te doen. Leg hem meteen in de maxicosi en ga dan de boodschappen doen.

Ik begrijp dat je hem 's middags beneden laat slapen, maar zorg er dan wel voor dat het rustig is beneden.

De RRR volgen, is heel goed, meestal varen kinderen er wel bij. Maar als er iets aan de hand is zoals kramp, pijn, honger, is het lastiger om dat te volgen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina