hoe vaak poepen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by blike1987, Nov 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hallo,

Mijn zoontje is nu twee maanden en poept maar twee keer per week.
    Nu heb ik gehoord dat het bij borstvoeding normaal is dat een baby weinig poept maar ik geef een combinatie van borst en flesvoeding ('s morgens en 's avonds de borst en tussendoor 3 of 4 flesvoedingen)
    De ontlasting is wel erg dun en het is meteen echt heel veel als hij dan poept. Heb niet echt het idee dat hij er veel last van heeft. Is het wel goed dat hij zo weinig poept?

Wel laat hij ontzettend veel scheten, en hier heeft hij soms wel echt last van, gaat daar soms ook om huilen, alsof de scheetjes hem pijn doen. Ik gebruik al infacol.

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als hij scheetjes moet laten, en hij heeft daar pijn van, dan zijn het darmkrampen. Als je al infacol gebruikt is daar helaas verder weinig aan te doen. Wel goed laten boeren! Welke fles gebruik je, ik ben helemaal weg van de DR Brown fles. Helpt ook tegen krampjes.

Twee keer poepen is niet zo erg hoor, als hij er maar geen last van heeft, en goed groeit.

Groetjes Adrienne

Share This Page