Hoi, de titel zegt het al: mijn kleine meid kan sinds kort stappen en gaat graag op ontdekkingstocht.... Erg spannend vindt ze de oude kersenhouten kast met laden. Lekker opentrekken die handel en de vingertjes ertussen! Ik ben ons interieur dus 'babyproof' aan het maken, maar vind geen systeem voor die ladenkast. Ik heb wel speciale plastic dingetjes met schroefjes maar ik kan toch geen gaatjes maken in die kast?? Een stoel voor zetten werkt ook niet, die verhuist ze dan eenvoudigweg. Ik plakte de laden ook al af met tape, maar manlief haalde die eraf... Hoe doen jullie dat?
Er zijn van de hard kunstof plakkers of zo... Laatst een keer bij de Lidl gekocht... Of hier Universele sluitstrips - online bestellen!
Maar goed, hier zijn we consequent met wat hij wel en niet mag en als het 1x per week is. Is al veel... Ze moeten leren dat het niet mag en ergens anders zitten er geen slotjes of iets op
Niet. Hier moet er gewoon geluisterd worden. Makkelijk lullen en vereist werkelijk waar engelengeduld, maar goed zo doen wij het dus. Bij de eerste hoefde ik maar te kijken die kwam nooit ergens aan. Maar de tweede is zo een type waar je engelengeduld voor moet hebben. Heel consequent, herhalen herhalen en herhalen. Kijk eens bij de Prenatal voor beveiliging !
Niet. Wij hebben nooit iets beveiligd van kasten. Ze moest gewoon leren eraf te blijven. En ja, dat betekende dat ze een paar keer flink haar hand pijn gedaan heeft. Maar goed, dat was nu een van de weinige dingen die ze zelf al snel oninteressant begon te vinden.
Hier ook geen lades beveiligd, slechts 1x vingers ertussen gehad (toen ze juist braaf de la weer dicht wilde doen, zo sneu). Sindsdien is ze zelf heel voorzichtig met haar vingers.
Nooit gehad. 1 x zat er inderdaad een vinger tussen, het was auw en paar tranen. Nooit meer aan de laatjes gezeten.
Hier heeft meneer heel vaak zijn vinger tussen de lades. Het is een echte ontdekkingsreiziger. Hoe consequent ik ook ben. Ik vind het heel jammer voor zijn vinger, maar goed hij moet het maar leren hoor. (is vast kindermishandeling dit)
Hier zijn alleen de stopcontacten babyproof. Meubels krijgt hij niet open (geen handgrepen) en in de keuken ook handgrepen die hij niet snapt (randje voor vingers zit boven en dat lukt hem dus nog niet). Verder helpt hij vaak met deuren dichtdoen en hij weet dat zijn vingers er dus niet tussen moeten. Hij haalt ze zelf netjes weg bij t dichtdoen. Ideaal dus want ik vind die beveiligingsdingen echt een ramp. Nu maar hopen dat t zo blijft! En ben ook t type van laat maar voelen en dan leert hij t wel. Al is ie soms best hardleers. Moet ook bekennen dat t vaker mijn schuld is geweest dat hij met zijn vingers ertussen zat dan zijn eigen schuld ...
Ik mishandel ook dan hoor . Vingers tussen lades tussen kastjes noem maar op. Die van mij vind het lekker denk ik 🙈
Ik bel direct het AMK Nou lekker vindt hij het hier niet hoor als ik zijn smoeltje zie, maar goed hij vindt het wel erg leuk om de la elke keer open te doen. De prullenbak ook en daarom nu maar weer een prullenbak in het kastje omdat ik steeds dingen kwijt was
Ik heb wel mijn lades beveiligd omdat ik in de keuken lades heb met messen etc. vind het belangrijker dat ik even de gang in kan lopen om post te pakken zonder bang te zijn dat mijn zoon deze lade open heeft getrokken. Vind veiligheid in dit opzicht belangrijker dan leren luisteren. Luisteren leert hij ook wel zonder onnodig risico te lopen. Ook heb ik kindersloten op de kastjes daar zitten schoonmaakmiddelen in en wederom ik heb het liever beveiligd. Mijn zoontje heeft nooit een lade of kast open willen maken maar dan nog neem ik liever geen risico.
Het grootste deel van mijn keuken bestaat uit lades. En omdat ik niet in mijn hele keuken gaten wilde boren (om van die klemmetjes erop te zetten) heb ik het maar zo gelaten. Nadat mijn zoon een paar keer met zijn vingers ertussen heeft gezeten, heeft hij ook gauw geleerd om de lades weer "netjes" dicht te maken (zonder zijn vingers ertussen te krijgen). Dit betekent dat hij ze wel nog altijd open trekt, vooral die waar brood/crackers en koekjes in liggen Het is een oneindige strijd lijkt het wel... maar ik probeer consequent te blijven.
Hier vanaf het begin elke keer weer laten zien hoe een lade dicht moet. Al snel werd het opgepikt en nu doet mijn zoon de la altijd bij het handvat dicht, vanaf een maand of 8/9.
Er zit een verschil tussen levensgevaar wat jij noemt (messen, schoonmaakmiddelen) en klein leed (vinger tussen de la) waar TS het denk ik meer over heeft. Ik ga bewust niet de hele wereld beveiligen voor alle kleine risico's voor mijn dochter. Tuurlijk, stopcontacten wel, en dingen als hete thee uit de buurt en andere dingen van ernstig of levensgevaar. Maar vreselijk vind ik het als ik een ouder de hele dag door hoor "pas op, straks rijd je met je fiets over je voet, pas op dit, kijk uit je stoot bijna je hoofd aan de tafel, pas op je loopt bijna daar tegenaan, pas op je vingers en de la, pas op je valt bijna van de bank". Op die manier krijg je mijns inziens een overbeschermd kind wat niet leert zelf gevaar in te schatten als ze dat de hele dag door verteld wordt, en krijg je een kind van 5 jaar dat bovenaf het klimrek naar beneden valt, omdat de moeder er een keer níet was om 'pas op' te roepen. Dus hier ook een AMK-moeder Ze leert het vanzelf! En daar heeft ze echt niet veel leed voor gehad (misschien 2 keer vinger tussen deur kastje, en 2 keer tussen la, paar keer hoofd gestoten, paar keer gevallen, kusje erop en het was weer over). Maar inmiddels kan ze zelf de kleine gevaren aardig inschatten. Dus ik ben geen voorstander van ladestops op lades zonder gevaarlijke inhoud of plakhoekjes op de tafel, dat soort dingen. Maar ieder zijn manier
Nee hier ook niet. Heb echt onveilige dingen als stopcontacten emz beveiligd, maar verder heb ik weinig babyproof gemaakt, ze hebben gewoon te luisteren. Ja bij de oudste ging dat vanzelf en bij de jongste kostte dat heel wat meer moeite, maar de aanhouder wint.
Toevallig heb ik gisteren haakjes gekocht bij Ikea, maar zoals TS zegt: je kunt toch moeilijk overal gaatjes in boren? Was ook van plan om het kastje met schoonmaakmiddelen en lage kast met glasservies dicht te maken. Niet voor de vingertjes, maar gewoon voor algehele veilgheid van mijn ontdekkingsreiziger
Mijn huis is volledig babyproof. Ik hou niet van politieagentje spelen. En ik ben in de dreumes tijd inderdaad weinig op bezoek geweest in niet kind proof huizen. Tja, en ook mijn dochter weet inmiddels prima wat mag en niet mag. De gaatjes zijn niet te zien in de keuken lades en kasten.