Ritme baby 8,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben benieuwd hoe jullie ritme eruit ziet/ zag met 8,5 maand qua eten en slapen/ wakker zijn.
    Ik heb namelijk het idee dat mn zoontje best veel eet en nog best veel slaapt voor zn leeftijd. Ook is er geen dag hetzelfde.
    maar misschien valt t mee?

7:30: wakker en 180+6 fles met pap
    spelen
    ca 9 uur: 2x fruit (groot+ klein hoor, geen 2 bananen of appels ;))
    daarna in badje en naar bed
    9:30-ca 11uur/ 11:30 slapen
    spelen
    12 uur: 1,5 boterham met 90+3 melk
    spelen
    ca 14-16uur: slapen
    daarna 150 thee met tussendoortje
    soms eind vd middag nog 3 kwartier slapen
    18 uur: warm eten aardappels, vlees groenten en toetje yoghurt
    19:00: 100-200 melk
    19:30 naar bed

2. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Qua eten is het hier net zo veel hoor... denk dat dat redelijk normaal is! En t slapen... me jealous, die van mij slaapt nog niet de helft op een dag!! Denk dat je daar alleen maar blij mee mag zijn... hij zal t wel nodig hebben!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, daar ben ik ook blij mee hoor! Het is een tijd terug ook heel anders geweest, max 3 kwartier achter elkaar. Maar omdat t nu weer zoveel is vond ik het een beetje vreemd. Dacht juist dat t steeds minder zou worden?
    Soms vind ik het ook wel lastig omdat ie ook echt chagerijnig wordt van weinig slaap. Lastig voor als je weg wil....
    Qua eten is dus niet ruim? Mooi!

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoontje is ook 8 maanden (van 23-2-09) en heeft het volgende schema:

06.00 wakker en fles van 180/6
    09.30 uur weer naar bed
    11,30 uur weer wakker
    12,00 uur 1 boterham
    14,00 uur fruithapje ( 2 stuks)
    14,30 uur weer naar bed
    16,30 uur weer wakker
    18,00 uur warm eten (best een flink bord)
    19,30 uur weer naar bed en een papfles 180/6

Tussendoor krijgt hij nog wel rijstwafeltje of een koekje en hij drinkt gemiddeld door 200ml verdund diksap.
    Ons mannetje slaapt overdag geweldig, maar snachts is het nog een klein drama. Hij wordt vaak 1 of 2 x wakker.
    Gijs krijgt dus iets minder te eten als jullie zoontje, maar hij is al zo groot (2 weken geleden woog hij 9015gram en 71 cm).
    Hij zou wel veel meer willen/kunnen eten, maar zo is hij tevreden en daarom hou ik het hierbij.
    Maar ieder kindje heeft zijn eigen behoeftes en als moeder weet je zelf wel wat jou kindje nodig heeft.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mac dee: mijn zoontje is ook van de 23ste! En leuk om te lezen dat hij wel bijna hetzelfde ritme heeft. Toch wel heel normaal dus? Verschilt t bij jullie ook af en toe behoorlijk van dag tot dag?
    Krijgt jouw zoontje nog maar 2 flessen? (s ochtend en s avonds?)
    Mijn zoontje was ook al 9100 gram en 73 cm! Misschien dat ze daarom veel slapen en eten? Groeien kost vast veel energie :p

6. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hee wat leuk dat ze op dezelfde dag jarig zijn!!

Het verschilt inderdaad wel wat van dag tot dag, maar gemiddeld gezien komt het wel op dit schema. Het is natuurlijk ook afhankelijk of je thuis bent of als je weggaat. Ook je kindje moet zich daar een beetje aan aanpassen. Ik ga niet de hele dag thuisblijven voor Gijs zijn slaapjes. Wel zorg ik ervoor dat hij toch wel 1x per dag in bed slaapt, ook als we dus wegmoeten.

Maar Gijs krijgt al sinds 7 maanden maar 2 flessen. Bij het CB gaven ze aan mij door dat dit voldoende was als hij voldoende normaal voedsel zou eten. En als hij moet kiezen tussen een boterham met smeerworst of een fles, dan kiest hij toch echt voor het eerste!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja, hier ook zo'n vreetzakje! Ik geef nu al een paar dagen 3 flessen,waarvan 2 maar 100cc per fles. Komt dus ook neer op 2 flessen. Heb de zorglijn ernog over gebeld maar asl ze goed eten is het goed zo.
    Als we weggaan kan mn zoontje veel langer wakker blijven. Soms wel 4 uur achter elkaar! Terwijl thuis wordt ie veel sneller jengelig?

8. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Dit is het schema van mijn zoontje :

7u30 -7u50 : wakker
    8u : fles 200cc + 5
    rond 10uur : slapen tot ong 11u-11u30
    daarna : fruit (2stuks+ halve betterfoodkoek)
    rond 13u : boterham (ben ik net mee gestart) en momenteel krijgt hij ook nog een bordje pap erna (omdat boterham nog niet helemaal goed gaat)
    rond 13u30 : slapen tot 14u30-15u
    tussendoor wat rozijntjes of koek met drinken
    17u : groentjes met patatjes (en tofu eens per week)
    Soms daarna nog een dutje, maar hij gaat stilaan naar 2 dutjes merk ik
    19u : goeienacht flesje 200+5
    Daarna naar bed

Gr Nijnka

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, dank je! Toch wel veel overeenkomsten gelukkig.
    Wat is betterfoodkoek????
    Mijn zoontje sliep gisteren 2x 2,5 uur op de dag!! Maar dit is wel elke dag anders, soms heeft ie ineens aan 3 kwartier genoeg??

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter is ook 8,5 maand. En ons 'schema' kan per dag ook behoorlijk verschillen.
    Ze wordt 's ochtends wakker ergens tussen half 9 en half 10. Dan krijgt ze een fles van 180/6. Dan gaat ze naar bed wanneer ze weer moe is, dat kan na een half uur zijn, maar ook pas na anderhalf uur. Meestal slaapt ze dan weer zo'n 2-3 uur. Als ze wakker wordt dan krijgt ze de boterham en een fles (max 180/6), ergens tussen 12.00 en 13.30 uur. En dan gaat ze 's middags weer een keer naar bed (zoals het uitkomt), meestal ergens tussen 15.00 en 16.30. En dan slaapt ze meestal weer een paar uurtjes. 's Avonds eten we tussen 17.30 en 18.30 uur. Ze eet dan met ons mee of ze krijgt een potje. Daarna een toetje van fruit of yoghurt. Rond 20.00 uur krijgt ze haar laatste fles (180/6) en ze gaat rond 20.30 uur naar bed (soms wat later..).
    Tussendoor krijgt ze fruit of weleens een een soepstengel ofzo. Ook bied ik haar regelmatig wat water aan (soms thee..), maar dat drinkt ze de ene dag meer dan de andere dag.

Hier dus niet echt een schema, haha. Hier zijn we van het motto 'wie zien wel hoe het komt..'.

Oh ja, als ze naar oma of het kdv gaat, heeft ze weer een heel ander schema.

11. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Een betterfoodkoek is een pletkoekje, hebben ze dat niet in Nederland dan? (Is van Lu)

Jarne slaapt gewoonlijk maar 2 (of dus 3) x 45 min per dag. Soms wel eens 1.5uur, maar meestal heeft hij dus genoeg aan 45min.. Ik laat hem dan meestal nog 5-10 min liggen want soms valt hij ook weer terug in slaap (zoals nu dus :D)

Deel Deze Pagina