ik had vandaag zo'n actie met die kleine dondersteen die ik even met jullie wil delen... en misschien hebben jullie ook nog wel soortgelijke verhalen... meneer is 20 maanden en al flink aan het peuterpuberen... echt gewoon niet luisteren ook.... nadat hij voor de 2e keer lachend van de gang kwam omdat t blijkbaar allemaal geen indruk had gemaakt kookte mijn bloed en wilde ik hem echt even streng toespreken ... dus ik ging door m'n knieën en pakte hem stevig beet en zette automatisch een boos gezicht op want ik was echt ff klaar met hem.... dus ik had m'n zegje gedaan (met een boze stem en nogsteeds een boos gezicht).... toen viel er heel even een stilte en ik zat eigenlijk te wachten op een pruillip gevolgd door huilen.... in plaats daarvan wijst ie met z'n vingertje naar z'n neus en zegt: 'neus!' (sinds 2 dagen kan hij dat woord zeggen dus apetrots) .... nou ik had het niet meer .... ik proestte het uit van het lachen ..... ben benieuwd of jullie nog leuke soortgelijke verhalen hebben ...
Ja elke dag Alleen ik pak haar nooit ik kan wel boos worden als ze in krijspatroon ziet dan let ze op niets hoort ze niets en blijft maar krijsen dan kan ik hardop zeggen: nu is klaar! Echt! Dan stopt ze meteen en klaar alsof niets aan de hand is Prullipje of zo iets heeft ze nooit maar ze maakt vaak iets wat we niet zo leuk vinden dan kijkt ze en lacht en komt snel kusje geven. We kunnen dan niet boos zijn op haar, zo lief
Onze dochter is 15 maand en begint ons ook aardig uit te testen en uit te dagen. Soms kunnen we ook moeilijk serieus reageren, dan is het gewoon té grappig wat ze uitvreet. Gisteren nog, zaten we te eten, deed ze weer iets ondeugends wat we eigenlijk proberen om in te dammen, ik heb een servet gepakt en daarachter zitten lachen naar mijn man.... Ben benieuwd hoe het gaat als ze 20 maanden is....haha!
Ohhhh het woord neus is hier ook algemeen bekend. Alleen drukt madame dan mijn neus helemaal fijn ipv die van haarzelf
Die van mij ging toen ze jonger was altijd op haar tenen staan en "boos" terug kijken Tegenwoordig roept ze alleen nog maar dat ze klaar met me is
Wat schattig! Ons dochtertje is gek op boterhammen, maar de laatste week niet meer op de korstjes. Prima, maar laat ze dan op je bordje liggen. Maar nee, madam wil ze op de grond gooien terwijl ze weet dat dit niet mag. Dus daar heeft ze iets op verzonnen: ze stopt het korstje in haar mond, bedekt met 1 hand haar mond en zegt ondertussen "mmmm" (=lekker). Dan haalt ze vliegensvlug met haar andere hand het korstje uit haar mond en met 1 beweging gooit ze die weg. Dan haalt ze haar handje dat voor haar mond zat weg en slikt. De draak.
Hahaha ja lachen hè! Dat is omdat kindjes als ze uit hun driftige bui zijn ze er ook klaar mee zo'n en verder gaan met het volgende. Waar volwassenen nog even door blijven sudderen is het voor hun, okee ik ben klaar met stout zijn, NEXT! Te schattig toch, ben je zelf ook meteen van hè boosheid verlost
Ons zoontje is 15 maanden en een een vreselijke boef. Ik ben meester in het opzetten van een boos gezicht en zwaai dan met mijn vinger en mopper de mopper. Vorige week zat hij WEER aan het toetsenbord van de computer dus ik draai me om, zeg zijn naam en kijk recht in een boos gezichtje, inclusief zwaaiend vingertje en mopper brabbel. Ik hield het echt niet meer droog en moet nu dringend opzoek naar een ander manier van "foei" zeggen.
Mijn dochter kijkt steeds op een hele b*tch achtige manier naar mij om daarna iets te doen wat niet mag. kan aan die blik al zien dat ze wat van plan is maar kijkt eerst of ik niet kijk. dan loopt ze bv kijkt even zo stiekem achterom naar mij om vervolgens boven op de tv kast te klimmen grrr. maar die blik is zo grappig dat ik elke keer moet lachen. en als ik met mijn wijsvinger zwaai van zo dat mag niet en boos kijk dan doet ze me ook precies na. en dat ziet er ook weer zo grappig uit bij zon klein meisje
Haha, van dat vingertje ken ik! Ook schud ze nee met een heel ondeugend gezicht als ik (probeer!) haar iets te verbieden. Ze schud ook vaak nee als ze weet dat iets niet mag en ik haar nog niet eens gewaarschuwd heb, bijdehandje
Hahaha grappig! Max heeft een tijdje gezeurd met het naar de oppas gaan...maar hij heeft er een bijzondere draai aan gegeven...hij zegt nu 'ik ben zó blij dat mama wegaat!'