Hoi hoi, Mijn zoontje is nu 9/10 weken oud en vroeg me eens af hoe het ritme is van andere baby's is van zijn leeftijd. hoeveel slapen jullie kindjes bijvoorbeeld en hoe vaak leggen jullie ze echt op bed? en huilen jullie kindjes ook altijd tijdens etenstijd (altijd onder ons avond eten ) ben benieuwd gr Karolien
Haha ja het huilen onder etenstijd is heel herkenbaar. Hier doet ze nu meestal rond 5 uur nog een slaapje van 3 kwartier en dan rond 19.00u op bed. Dan gaat het prima. Maar soms wil ze ook niet slapen en dan is ze moe en jengelig. Rond een week of 10 sliep ze hier meestal tot een uur of 9 (tussendoor wel voedingen) en tussendoor 1-1.5u wakker en dan weer op bed. Meestal 1 lange slaap en 2 korte. Lange slaap vind ik 1,5-3 uur, kort 3 kwartier. Of 2x 2/2,5 uur. Hier eigenlijk altijd slapen in bed, of het moest tijdens het wandelen zijn in de kinderwagen. Maar nooit in de box ofzo. 's Avonds is ze hier tot een maand of 3 's avonds altijd wakker geweest tot 22 uur. Sinds een paar weken slaapt ze vanaf 19/19.30 tot de volgende morgen, wel geregeld nachtvoedingen. En 't duurt wel een uur voor ze goed slaapt 's avonds (lees ca. 3x naar boven lopen voor speentje etc)
Hoi, Hier bijna 2 maanden (6 dagen jonger!) ritme (ongeveer) 8:00 opstaan en voeding 150/5 daarna badje, box, kleed, wippertje 10:00 slapen maximaal 1,5 uur altijd in bed 12:00 voeding 150/5 nog even in het wippertje of in de box 01:30 slapen maximaal 2,5 uur (bedje of soms wagen tijdens boodschappen doen) 16:00 voeding 150/5 veel wakker, soms een catnap en soms een beetje huilerig 19:30 voeding 150/5 20:15 naar bed 23:30 voeding 120/4 slapen tot 8:00 (soms zelf wakker, vaak wakker maken) Hier ligt het huiluurtje iets later 19:00. Ik herken het huilen tijdens het eten wel van mijn zoontje. Die huilde tussen 17:00 en 19:00, moest echt even de dag kwijtraken. Hij kreeg om 18:30 een fles en ging een uurtje later naar bed. Tussen 17:00 en 18:30 gingen we vaak met hem douchen e.d.
Hier ondanks alles nog steeds geen ritme, helaas. Het enige wat hier op vaste tijdstippen gebeurd: uiterlijk om 23 uur slaapt Irem echt, en ´s ochtends rond 7.00 uur wordt ze wakker. Maar tussendoor komt ze dan nog wel voor een of twee voedingen. En overdag meestal rond de 3 uur. En verder probeer ik haar zoveel mogelijk te laten wennen aan een vast ritme, maar het zit er met haar op dit moment echt niet in. 10 minuten slapen, weer een uur wakker, een half uur slapen als ik geluk heb, voeding, anderhalf uur wakker en huilen, half uur slapen....en zo gaat dat dan ongeveer de hele dag door
Een echt slaapritme overdag zit er nog niet echt in. Vandaag slaapt ie weer heel veel overdag, terwijl hij gisteren weer extreem veel wakker is geweest. Maar hij heeft dan ook geen last van huiluurtjes tussendoor. Hij huilt alleen hij honger krijgt. Ik zorg wel altijd dat ie de laatste fles rond 22.30 en 23.00 uur krijgt en dan de eerste 's morgens rond 7 uur. Soms is ie om half 6 al wakker, maar laat dan nog niet echt weten dat ie honger heeft en is het makkelijk te redden tot rond 7 uur. Vanmorgen was het zelfs half 8. We leggen hem overdag pas in bed als we in de gaten krijgen dat ie moe word en in slaap begint te vallen. Voor de rest ligt ie lekker in de box te spelen of lekker met ons te knuffelen.
pff das ook vermoeiend zeg :S hmm... dus ben niet de enige met nog niet echt een ritme hier ongeveer: 8.30 wakker, badje en eten in de box, kroelen en dutten 11.30 eten en naar bed 15.00 eten dan meestal boodschappen of iets dergelijks 18.00 eten, erg wakker zijn!!!! 20.30 eten wakker zijn 22.30 eten en naar bed s nachts komt hij niet meer, wou gaan proberen begin van de avond naar bed te doen, maar nog geen succes...
Da's toch best een mooi ritme Chilleke Vanwege het vele wakker zijn en vooral huilen is Irem nu opgenomen in het ziekenhuis ter observatie en we zitten nu dus in een superstrak ritme, wel gewoon bv op verzoek maar alles op vaste volgorde: drinken - even bij mama liggen/knuffelen - naar bed en slapen (dat is het lastige gedeelte hier, maar ze moet echt leren zelf te gaan slapen) - wakker worden - spelen tot ze moe wordt en dan weer drinken
maar het verschilt nog al... en op het cb zeiden ze dat je hem na iedere voeding op bed moet leggen, idd is spelen en dan bij eerste tekenen naar bed.. alleen kan ik hem in bed leggen wat ik wil, hij gaat dan niet slapen, terwijl hij dat 's middags en 's avonds wel doet....en wakker in slaap valt. dus zit er een beetje mee in of ik hem dan perse op bed moet leggen na ochtend late middag voeding, hij slaapt dan wel alleen in de box of wipper en maar heel kort meestal. dus das nog even uitvinden pfff... dat lijkt me ook zwaar.... en lukt het een beetje? laten ze haar zeker huilen? hoelang ligt ze er al in en jij bent er altijd bij???
ik leg hem ook niet in bed na iedere voeding. Leg hem dan in box of wippertje en leg hem pas in bed als ik zie dat ie in slaap aan het vallen is. Vaak word ie dan weer wakker als ik hem in bed neerleg, maar na een tijdje valt hij vanzelf weer in slaap. Zelfs voor korte dutjes leg ik hem in bed. ALs hij na 3 kwartier weer wakke ris leg ik hem weer terug in box of iets dergelijks. De nachten worden nu wel steeds langer....hij slaapt nu al 2 dagen tot 7 uur/half8 en krijgt de laatste voeding om 23 uur.
Ja het is echt hartverscheurend, vanmiddag heeft ze anderhalf uur liggen huilen en in slaap vallen ho maar! De verpleging gaat er elke 10 minuten naartoe, zelf blijf ik even buiten beeld daarbij om de vicieuze cirkel waar we nu inzitten te doorbreken. En nu huilt ze ook alweer anderhalf uur. Ze zal uiteindelijk wel in slaap vallen, maar het is nu wel moeilijk hoor! Maar goed, ik ben blij dat er nu iets gebeurd en dat we er hulp bij krijgen, want thuis zou ik haar nooit zo lang hebben kunnen laten huilen. Ze is hartstikke moe, maar weigert in slaap te vallen, dus dat gaan we haar toch proberen te leren de komende dagen. Als jij merkt dat je zoontje op een bepaald tijdstip niet gaat slapen in bed, zou ik hem dan idd niet naar bed brengen als hij de rest van de dag en nacht wel gewoon goed slaapt. Dan heeft ie blijkbaar gewoon zijn wakkere uurtjes.