Mijn zoontje is 11 weken. Ook veel huilen en niet in bed slapen. We zijn net bij de osteopaat geweest, hij heeft een gevoelige maag en darmen, dus daar kwam het huilen van, hij had ons dan echt nodig. Het is goed om ritme aan te bieden, maar dat hoeft pas vanaf 6-8 weken, neem hem lekker bij je als hij dat nodig heeft! Ik kan nu veel beter zien/voelen/horen of hij pijn heeft. Schoppen met de benen, zwaaien met de armen, hard huilen, heel ander huiltje dan moe of verveeld. Hij goed naar je kindje, kijk waar hij goed op reageert, in de box slapen kan nu nog geen kwaad. Succes!
Ook na 6-8 weken kan je gewoon het ritme van je kindje volgen! Baby's kunnen geen klokkijken, echt niet! Je kan ze beter het vertrouwen en de veiligheid van jouw nabijheid geven. Daar hebben ze in de rest van hun leven meer aan dan aan een strak ritme (bovendien, elke keer als je denkt dat je een ritme hebt, gaat je kindje toch weer meer eten/ meer slapen/ andere tijden slapen, het verandert steeds)
Ja klopt ik ben gewoon een beetje onzeker en bang dat ik iets verkeerd doe en later pas erachter kom dat ik het al die tijd verkeerd aanpakte ofzo misschien de hormonen nog. Ik geef idd borstvoeding. S nachts wordt hij ook nog vaak wakker, hij komt eigenlijk altijd (overdag en snachts) iedere 3/4 uur zeker wel. Alleen is het soms lastig te merken snachts of ie nou wel of niet wakker is want ik hoor m dan sputteren maar dat doet ie ook wel eens even 5 min en slaapt dan weer verder. Soms wil ik m dan net pakken en dan houdt ie weer op haha. Dus das ook nog een beetje gissen en kijken..
Vandaag weer even flink tijd geïnvesteerd in het slapen. Heb 1.5 uur naast haar gezeten. Ik zie nu dat ze dus geregeld wakker schrikt, alsof ze droomt. Daarna is het huilen. En lukt ze direct naar de kant waar ik was gaan zitten. Ik heb haar steeds even getroost maar niet uit haar bedje gehaald. Ze is zelf steeds weer in slaap gevallen. Toen ze goed sliep en al even niet meer geschrokken was ben ik naar beneden gegaan. Vervolgens heeft ze 2.5 uur alleen geslapen! Ik was zo trots op haar! En nu slaapt ze alweer ruim 1.5 uur alleen boven. Laten huilen werkt hier dus niet. Blijkbaar moet ze vertrouwen hebben dat ik er voor haar ben. Als ze nu huilt ga ik direct even kijken. De Puckababy bevalt ons goed. Hij zit strak genoeg om haar een geborgen gevoel te geven en ondertussen los genoeg zodat ze haar armpjes en beentjes kan bewegen.
Fijn hoor! Soms is t idd echt goed om een beetje te observeren. Hier vanmiddag na de borst ook een sputterend kind die in bedje(kinderwagen) ineens weer begon te kreunen en woelen. Even op buikje gelegd om te kijken of dat hielp. Leek te helpen en alsof ie sliep maar dan ineens draaide ie z'n hoofdje weer naar t midden en maar zoeken sabbelen op t laken! Toen maar op z'n zij gelegd en toen bleef ie rustig. Duurde ook even een half uurtje. Heeft toen wel maar kort geslapen (uurtje, 1,5 uur). Vaak is ie toch begin avond of eind va middag moeilijker in slaap te brengen. In de nacht en ochtend gaat t meestal vanzelf en huilt of kreunt ie niet altijd.
Ps. ik heb de woombie besteld want las dat sommige baby's bij de puckababy de armpjes eruit wurmen en aangezien onze man vrij sterk is en z'n handjes steeds overal onderuit komen...
Ik ken de woombie niet. Ga is googlen zo. Maar er kan hier echt geen armpje door. Daar is ze echt te groot voor en de uitsnijding voor het nekje in de puckababy echt te strak. Was eerst bang dat het te strak zat maar er kan nog een vinger tussen gelukkig Het is even wennen hoor voor je baby! Maar echt vervelend vond ze het niet hier! Hopelijk helpt het jullie!
Toch maar niet de woombie gekocht want waren vandaag bij de kinderarts en hij is alweer 500 Gr aangekomen in 1,5 week en weegt nu dus 4820 Gr. Nog even en die woombie zal niet meer passen haha dus heb nu zoiets van hmmm laat maar zitten dan. Dat onrustige in zijn slaap weet ik nog niet hoe dat komt, hij kreunt vaak en beweegt erbij. Misschien toch krampjes ofzo. Net wilde ie ook niet gaan slapen terwijl t snachts toch altijd wel goed gaat. Heb m even op m'n arm gelegd (buik naar beneden zo hangend op m'n Onderarm) en dat vond ie heel fijn. Heb m toen op z'n buik in de kinderwagen gelegd en hij bleef toen gelukkig liggen en is in slaap gevallen. Hij heeft overdag soms moeite met inslapen zodra ik m weg leg
Mogelijk wordt het zo lekker een buikslapertje! Ben ook wel blij als ze dat straks gewoon zelf gaat regelen hoor! Wat issie groot joh!
Ja wel groot he? Pff hij is echt veel aangekomen hihi, misschien heb ik room ipv melk buik slaper weet ik niet zo, hij begint dan ook vaak te zoeken en dan gaat ie dus niet slapen en raakt ie gefrustreerd haha. Ben benieuwd wanneer ie minder gaat drinken want hij vraagt er nu nog elke 3/4 uur om maar aangezien ie zo gegroeid is dacht ik hmm misschien wordt t langzaam aan iets minder (bijv snachts zou dat wel lekker zijn..!) maar afwachten maar. Hoevaak geven jullie nog?
Nog 6, soms 7 voedingen van 135cc. Dit is overdag om de 3 - 4 uur. En in de nacht zit er 1x 5 uur tussen. Maar ik geef flesvoeding. Ik ben gestopt met bv na 3 borstontstekingen wilde ik graag gaan genieten ipv me zo ziek te voelen steeds. Ze komt snachts ook nog 1x. Vind dat niet zo erg hoor, behalve als ze rond half 5 komt want dan slaap ik eigenlijk niet meer. Ze is dan zelf ook klaar met slapen want ze ligt dan te trappelen en te lachen op de commode terwijl ik zo stil mogelijk ben in de hoop dat ze het niet gezellig genoeg vindt om wakker te blijven (wat ik overigens erg moeilijk vind als ze zo'n blij konijn is).
Haha kan ik me voorstellen Balen trouwens zeg van die borstontstekingen, hoe kwam dat? Vandaag mannetje weer paar keer even onrustig, weet dan niet of t komt doordat ie moe is en eigenlijk niet in slaap kan vallen zelf, of ondat ie krampjes heeft. Hij laat namelijk veel windjes!! Als ik m dan oppak lijkt t soms toch weer of ie moet drinken oid en dan weet ik op die momenten soms niet zo goed wat ik t beste kan doen. Oppakken, voeden, van houding veranderen, ehhh even laten huilen oid..?! Hihi
Owja, helaas blijft dat moeilijk.... Soms ben ik overtuigt dat het krampen zijn, en dan ga ik toch weer twijfelen een paar dagen later. Of dat huilt ze ontroostbaar, blijkt uiteindelijk een boertje dwars te zitten. Telkens denk ik dat ik het door hebt, dan komt er weer iets nieuws.... Dus helaas gaat dat nog wel even door
Zo herkenbaar! Volgens mij loopt bijna iedereen hier tegenaan. Word er soms bijna wanhopig van. Ik denk achteraf dat de borstontstekingen kwamen van een beugelbeha! Deze knelde mijn melkkliertjes af. Maar ik kwam er pas later achter dat dat ook nog een mogelijkheid was.
Vervelend roIn, volgens mij kun je daar goed ziek van worden.. Ja idd, aangezien baby's niet kunnen praten haha blijft t toch een raadsel en denk dat iedereen dat wel heeft. Ik denk ook steeds wat anders zo van: ja hij vecht tegen z'n slaap.. En de volgende dag denk ik weer nee t zijn vast echt krampjes..! Heel irri. Hij slaapt überhaupt onrustig vind ik, zoals snachts hoor ik m heel vaak geluidjes maken en bewegen
Daarom ligt ons meisje nu op haar eigen kamertje. Maar ik vond dat moeilijk! Ik werd wakker van elk kreuntje! De beeldbabyfoon staat wel naast me dus ik kijk beton steeds even. Moppie merkt er niets van geloof ik. Behalve krampjes heb ik ook al verborgen reflux gezien, althans, dat denk Ik dan. Ik zoek gewoon steeds een oorzaak achter haar huilbuien en dan weer onrust. Ach, uiteindelijk komt het wel goed toch?!
Ja ik denk t wel hihi..! Ik heb nu ook weer wat last ineens van m'n tepels bij t aanleggen, zal wel niet helemaal goed gaan dan.. :-/ erg lastig. Hij wordt soms ook ineens heel onrustig en laat dan los om vervolgens heel onrustig te gaan happen maar niet kunnen pakken heel raar
Herkrnbaar! Doet ze ook met de fles! Ik heb me al suf gegoogled. Ik hou het erbij dat ze dan te onrustig gedronken heeft en buikpijn heeft of iets dergelijks. Ze kan dan ook flink boeren. Ze lijkt Nog wel wat te willen drinken maar het gaat dan gewoon niet. Probeer hem maar is goed te laten boeren en laat hem even Tot rust komen. Hier helpt het vaak.
Ja dat ben ik nu ook aan het proberen, alleen soms komt we geen boer uit of hij begint meteen weer heel onrustig te zoeken in m'n nek haha en dan spartelt ie alle kanten op Wat is verborgen reflux?